[SMARK KnowHow Marketing & Research Trends] Claudia Chirilescu: Consumatorul din 2015 nu mai este multumit doar sa asculte, ci vrea sa contribuie la povestea brandului

[SMARK KnowHow Marketing & Research Trends] Claudia Chirilescu: Consumatorul din 2015 nu mai este multumit doar sa asculte, ci vrea sa contribuie la povestea brandului
Foto: Antonescu Dumitru

Claudia Chirilescu (Owner, Spoon Media) a vorbit in cadrul evenimentului Marketing Research & Trends 2015 despre povestile care trezesc audientele. Pentru ca audientele sa poata rezona, povestile brandurilor trebuie sa fie bine construite. Continutul de brand e folosit pentru a schimba perceptia consumatorilor si a-i determina sa aiba un anume comportament, obiectivul final fiind vanzarile. 

Consumatorul din 2015 nu mai este multumit doar sa asculte, ci vrea sa intre in poveste, sa fie unul dintre personajele ei, sa poata sa o intrerupa cand are chef, dar si sa contribuie la povestea brandului. Iar povestea trebuie,de asemenea, sa se adapteze fiecarei platforme in parte. Altfel, brandurile nu pot fi relevante.

Povestile cuprinse in trendurile actuale, adauga Claudia, tin de reality-advertising pentru ca il implica pe consumator si au experiente din care acesta invata. Creativitatea nu mai insemna doar lansarea unui mesaj publicitar, ci alinierea si imbogatirea experientelor personale ale consumatorului. De la o poveste spusa, trebuie ajuns la o poveste traita.

In aceasta linie de gandire, brandul poate deveni un mentor pentru consumator, il poate inspira, pentru ca, la randul lui, consumatorul sa devina o inspiratie pentru altii (propose-led marketing).

In continuare, ea a vorbit despre trei tipuri de continut de brand:

- Continut de conversie – continut creat la cererea unui brand sau creat chiar de brand. Acest gen de continut trebuie sa asiste o tranzactie si promoveaza idei evergreen, adica influenteaza decizia de cumparare si promoveaza niste valori durabile.

- Continut de campanie – creat pe cultura brandului pentru genera un varf pe o anumita perioada de timp. Obiectivul nu trebuie sa fie tranzactional, ci de consum de content pe diferite canale (views, shares etc)

- Continut jurnalistic – continut care creeaza relevanta pentru brand pe anumite teritorii. Atunci cand un brand isi alege un teritoriu, e bine sa fie construit continut relevant si coerent pentru toate canalele detinut. Investitia ajuta la structura omogena  comunicarii, astfel ca brandul nu devine schizoid in discurs. Continutul jurnalistic e un efort pe termen lung, insa ofera credibilitate.

Apoi, adauga ea, consumatorilor nu le pasa daca un continut e sponsorizat sau nu, daca el e de calitate si scris dupa o documentare riguroasa.

Claudia a continuat si cu precizari referitoare la faptul ca, in prezent, consumatorii urasc ad-urile incomode. O strategie mai buna este ca acestia sa fie lasati sa vina inspre brand, nu invers. A devenit mai important ceea ce vor sa afle oamenii, nu ceea ce vrea brandul sa spuna. Cu alte cuvinte, monologul de brand nu mai functioneaza.

Despre contextele de livrare a continutului, Claudia a explicat:

- Momentele culturale (circumstantele exceptionale) – planificate, dar pot fi si neplanificate (ex: subiectul refugiatilor).

- Momentele de zi cu zi (evenimentele de rutina) – se pot exploata si intui. Consumatorii vor sa experimenteze, nu mai vor sa fie loiali. Anumite momente banale pot fi exploatate (precum scoaterea hainelor groase de la pastrare atunci cand vine iarna). Toata lumea face asta, deci se poate profita de moment, chiar daca e unul de rutina.

Cel mai important moment e, insa, prezentul. Dupa ce momentul a trecut, relevanta e zero, deci daca mesajul nu vine pe nevoia consumatorului, nu mai are importanta.

Prezentarea s-a incheiat cu precizarea ca nu exista retete universale pentru toti consumatorii. Un anume mesaj e potrivit doar pentru un anume tip de public si este folosit cu un anumit scop, nu exista ceva ce merge peste tot.

Marketing Research & Trends 2015 este un eveniment SMARK KnowHow. Parteneri de know-how au fost: Starcom MediaVest Group, ISRA Center, Spoon.

Spectacolul tehnic a fost oferit de Five's, tipariturile creative de GT, solutions provider a fost AdProduction, iar frufru a fost creative food partner.

Fotografiile de la eveniment poarta semnatura lui Antonescu Dumitru, iar Ivan Creativ a fost videograful oficial.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Spoon Media

Spoon a inceput in 2003 ca o agentie de strategie de media dar a evoluat diversificandu-si serviciile catre o agentie de comunicare digitala si media. Obiectivul Spoon este sa combine experienta de analisti de date... vezi detalii »

Grafica si Tipar

Grafică şi Tipar este poziţionată ca o agenţie de producţie creativă, cu expertiză în conceperea şi producerea de materiale pentru campanii de marketing şi comunicare. Activitatea noastră se desfăşoară... vezi detalii »

Starcom MediaVest

Agentia Starcom MediaVest Group este parte din cea mai mare retea de media din lume, SMG Worldwide, si din grupul de comunicare Leo Burnett. Infiintata in 2000, Starcom este prima agentie de media din Romania... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune



Branded


Related