Dragos Stanca (Managing Partner, ThinkDigital) a vorbit, la Marketing Research & Trends 2015, despre 10 trenduri in digital care nu pot fi ignorate si implicatiile pe care le au acestea:
1. Duopolarizarea sau duopolitizarea – Google si Facebook dicteaza regulile jocului, iar “restul” joaca dupa cum dicteaza ei;
2. Batalia pe date – organizatia care este first data party detine puterea; restul pietei incearca sa aiba acces la date, dar nu trebuie sa cedeze monopolul playerilor globali;
3. Programmatic buying – algoritmul prin care se incearca democratizarea accesului la date. Playerii majori isi creeaza propriile solutii de management al datelor pentru a-si conserva pozitia pe piata, in timp ce playerii locali si regionali aduna datele folosind soft-uri alternative (un exemplu ar fi AppNexus). O schimbare importanta de paradigma, puncteaza Dragos, ar fi shift-ul de la site-uri la audiente: right message, right person, right time.
4. ADblocking – conform unui studiu citat de Dragos, 1 din 5 bowsere are un adblocker instalat. Fals, afirma Dragos: conform unui studiu ThinkDigital, doar 12% dintre browsere au un adblocker instalat.
Doua mituri despre adblocks infirmate de Dragos:
- publisherii sunt cei vinovati - FALS, afirma el. Vinovata este industria in general, clientii si agentiile deopotriva, si cei care au acceptat bannere intruzive.
- conform unui studiu, intre 25-35% dintre Romani au un adblocker instalat. Se creeaza o confuzie intre browser si user: un user folosi mai multe browsere, pe care poate avea, sau nu, instalate ADblockere.
5. Un alt tabu al industriei este low-view rate-ul: multi clienti platesc afisari care, conform statisticilor Google, nu se vad;
6. Native Ads – cum putem evita adblockers si low view rate? Prin publicitatea care nu e publicitate si crearea unor campanii care nu pot fi evitate, cum ar fi campania Hornbach - "The Hornbach Hammer: Made from Tank Steel".
7. Un alt raspuns la intrebarea "Cum evitam adblockerele?" Prin Smarter Ads: creative, spectaculose, frumose, in real time , adapatative, personalizate, targetate, data driven;
8. Mobile – telefonul e un computer care acopera si nevoia de comunicare audio.
Daca studiem consumul de date, vom observa o crestere 25% al consumui de site-uri locale pe telefonul mobil, in comparatie cu perioada septembrie 2014 - iulie 2015 si scaderea desktop-ului cu 5%.
In Romania, 6.5 milioane de oameni intra pe Facebook de pe mobil (80% din totalul utilizatorilor - Android castiga in aceeasi perioada 1.100.000 de utilizatori / iPhone scade cu 600.000 / Windows inregistreaza o scadere cu 220.000);
9. VideoAD NOT TV ad – televiziunea ataca internetul, nu invers;
10. Know Tech or change your job: realitatea virtuala se va suprapune in urmatorii ani cu cea fizica: marketerii isi vor petrece mai mult timp in virtual si IT decat oamenii care au actualmente acest job.
Marketing Research & Trends 2015 este un eveniment SMARK KnowHow. Parteneri de know-how au fost: Starcom MediaVest Group, ISRA Center, Spoon.
Spectacolul tehnic a fost oferit de Five's, tipariturile creative de GT, solutions provider a fost AdProduction, iar frufru a fost creative food partner.
Fotografiile de la eveniment poarta semnatura lui Antonescu Dumitru, iar Ivan Creativ a fost videograful oficial.