[SMARK KnowHow: Marketing & Research Trends] Raluca Iacob: Brandurile nu trebuie sa fie decat un receptor foarte bun al vietilor consumatorilor

[SMARK KnowHow: Marketing & Research Trends] Raluca Iacob: Brandurile nu trebuie sa fie decat un receptor foarte bun al vietilor consumatorilor

Raluca Iacob (Head of Strategic Planning, Publicis) a vorbit despre inovatiile care se produc in categoria de bunuri durabile. Prezentarea a inceput cu trei exemple de branduri si intrebarea ce au ele in comun – Redbull, Toms si The Body Shop. Privind lucrurile in aparenta, nu avem elemente comune. Redbull incearca sa redefineasca limitele umane, Toms au facut un model de business din generozitate, iar The Body Shop se opun testarii produselor pe animale.

Totusi, ceea ce uneste cele trei branduri este ca toate au un scop bine definit, spune Raluca. Iar acest scop este mai mare decat business-ul in sine si are drept tinta sa contribuie la societatea actuala nu doar sa serveasca nevoile consumatorilor.

Cu alte cuvinte, categoria de bunuri durabile avanseaza prin intermediul integrarii unor semnificatii mai profunde actiunilor brandurilor. Raluca a explicat ca putine dintre companii se gandesc la cum si de ce fac ceea ce fac.

Daca variabile ca market share si alte dimensiuni din aceeasi arie sunt volatile, impactul pe care brandurile il pot avea in societate este un element stabil. Chiar daca amprenta ideilor e mica, daca acestea sunt bune se vor raspandi rapid si vor genera schimbare (vezi campaniile care imbina bine utilitatea pentru consumator si semnificatia a aceea ce fac).

Inovatia in comunicare nu trebuie sa implice neaparat tehnologie de ultima ora, ci se poate porni si de la o idee simpla cu impact puternic. Prezentarea a inclus si o serie de exemple care au demonstrat ca impactul social e generat de o imbinare intre dimensiunea de utilitate in viata consumatorului si dimensiunea de cat de important (ca semnificatie) e ceea ce face brandul.

Orientarea catre gasirea unui scop a fost pornita de catre consumatori. Consumatorul e motorul din spatele brandului, iar consumatorii din prezent au nevoie de un motiv in plus sa asculte. Miscarea brand with a purpose nu este una noua, dar incepe sa fie din ce in ce mai  folosita, a adaugat ea.

“Nimic din ce facem in marketing sau comunicare nu se naste acolo, ci provine din mintile oamenilor, din vietile lor, iar brandurile nu sunt decat un receptor foarte bun si sensibil”, spune Raluca. Companiile care reusesc sa-si gaseasca sensul in viata consumatorilor lor vor fi cele tinute minte.

 

Marketing Research & Trends 2015 este un eveniment SMARK KnowHow. Parteneri de know-how au fost: Starcom MediaVest Group, ISRA Center, Spoon.

Spectacolul tehnic a fost oferit de Five's, tipariturile creative de GT, solutions provider a fost AdProduction, iar frufru a fost creative food partner.

Fotografiile de la eveniment poarta semnatura lui Antonescu Dumitru, iar Ivan Creativ a fost videograful oficial.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Spoon Media

Spoon a inceput in 2003 ca o agentie de strategie de media dar a evoluat diversificandu-si serviciile catre o agentie de comunicare digitala si media. Obiectivul Spoon este sa combine experienta de analisti de date... vezi detalii »

Grafica si Tipar

Grafică şi Tipar este poziţionată ca o agenţie de producţie creativă, cu expertiză în conceperea şi producerea de materiale pentru campanii de marketing şi comunicare. Activitatea noastră se desfăşoară... vezi detalii »

Starcom MediaVest

Agentia Starcom MediaVest Group este parte din cea mai mare retea de media din lume, SMG Worldwide, si din grupul de comunicare Leo Burnett. Infiintata in 2000, Starcom este prima agentie de media din Romania... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune



Branded


Related