Panelul 3 al conferintei Marketing Research & Trends 2015 s-a referit la trenduri in tehnologie si a fost deschis de un speech al Cristinei Iacobescu (Social Media Insights Analyst – Worldwide IBM) impreuna cu David Chamak (Senior Manager, Social Insights Program IBM USA) care a participat prin Skype.
David a inceput cu precizarea ca inaintea aparitiei propriu-zise a social media, existau forumurile si variantele incipiente de bloguri, de unde companiile puteau afla despre ce discuta consumatorii si care sunt nevoile/nemultumirile lor.
In prezent, monitorizarea social media a devenit un trend care ajuta companiile sa-si inteleaga mai bine publicul; exista companii care au chiar departamente specializate de analizare a canalelor social media pe care stau consumatorii lor.
Cristina Iacobescu a continuat cu detalii despre modul in care social media se foloseste in cercetarea de marketing. Datele din social media conteaza pentru ca functia sociala este functia principala pentru care este folosit internetul, a specificat Cristina. Prezentarea acesteia a continuat cu un exemplu de studiu de date social media legate o targetare mai buna a cumparatorilor de tip CEO (Chief Executive Officers).
Tipurile de date pe care pe care le poate livra o analiza social media:
- Volume de date oferite pe o perioada mare de timp si monitorizare a popularitatii.
- Segmentare bazata pe componenta lingvistica si platforma.
- Identificarea participantilor, comunitatilor si influencerilor prin monitorizarea reach-ului autoritatii, engagementului si relatiilor din interiorul comunitatilor.
- Share of voice.
- Subiectele de conversatie si corelarea intre acestea.
In categoria de trenduri futuriste in domeniul tehnologiei aplicate pe social media, s-au trecut in revista:
- Real-time dashboards – nu se invechesc, raman actuale, lucruri vizibile in timp real;
- Benchmarking-ul asistat – poti sa vezi care e pozitia ta, ca brand, fata de restul pietei;
- Intelegerea nuantelor comunicarii intre useri (committed computing);
- Intelegerea mai buna a emotiilor acestora (ex: turnura pozitiva a mesajului, dar si emotia din spatele lui).
Cristina Iacobescu a mai spus ca incrucisarea de seturi de date poate genera rezultate noi pentru marketeri si poate duce la obtinerea unor informatii interesante.
Prezentarea s-a incheiat cu o serie de surse pe care clientii ar trebui sa le ia in considerare pentru efectuarea de cercetari in social media: bazele de date cu clienti si istoric, datele financiare si de vanzari sau competitive intelligence.
Marketing Research & Trends 2015 este un eveniment SMARK KnowHow. Parteneri de know-how au fost: Starcom MediaVest Group, ISRA Center, Spoon.
Spectacolul tehnic a fost oferit de Five's, tipariturile creative de GT, solutions provider a fost AdProduction, iar frufru a fost creative food partner.
Fotografiile de la eveniment poarta semnatura lui Antonescu Dumitru, iar Ivan Creativ a fost videograful oficial.