[Marketing Research & Trends pe scurt] Cosmin Nae (Quantix): Vorbind de trenduri, aspectele ce tin de globalizare apar mai tot timpul undeva in topul listei

[Marketing Research & Trends pe scurt] Cosmin Nae (Quantix): Vorbind de trenduri, aspectele ce tin de globalizare apar mai tot timpul undeva in topul listei

Cosmin Nae (Executive Director, Quantix Marketing Consulting), din postura de moderator al celei de-a 6-a editii a Marketing Research & Trends:

O competitie sportiva o poti trai din mai multe unghiuri: din fata televizorului (daca nu cumva o urmaresti pe tableta sau smartphone, desigur), din tribune, din teren (daca esti unul dintre jucatori sau arbitri) sau de pe banca (daca esti rezerva, antrenor sau faci parte din staff). La editia a 6-a a conferintei Marketing Research & Trends organizata de SMARK, am avut ocazia sa am o alta perspectiva, schimband locul de spectator sau jucator cu cel de arbitru, sau ceva asemanator... O postura interesanta. Voi descrie succint evenimentul prin acest rol.

In primul rand, ma bucur ca se intampla! Suntem in al 6-lea an. Nu este usor pe piata romaneasca sa organizezi astfel de evenimente si este laudabil ca traieste, cu adaptarile de rigoare. Imi amintesc ca, la prima editie, focusul a fost aproape exclusiv pe research. La acest moment este un repertoriu mai larg, discutia trece de la cercetare catre trenduri, avem un mix de agentii de research, advertising/comunicare si clienti. Cred ca este benefica aceasta abordare si ofera o perspectiva mai larga, cu potential sporit de insighturi.

Mi-a mai placut ca au fost acoperite arii diverse, ca am vorbit despre trenduri in comportamentul consumatorului, in FMCG, marcom, servicii si bunuri de folosinta indelungata, retail si tehnologie. Greu sa nu gasesti ceva interesant sau util, intre atatea prezentari si tipologii de speakeri.

Cu ce am ramas dupa aceste 2 zile destul de pline?

Cu mentiunea ca fiecare are nevoile sale si fiecare participant a selectat ceea ce il/o interesa, eu personal mi-am umplut desaga cu cateva lucruri utile:

Fast food sau slow food?

Discutiile despre trenduri au ridicat anumite perspective foarte interesante. O parte dintre speakeri au pus accentul pe viteza cu care se intampla lucrurile si pe nevoia de a fi permanent ,,in priza”, contectati; de a reactiona rapid, de a modifica procesele pentru a putea lua decizii imediate, aproape de real-time marketing. Un white-water al trendurilor si micro-trendurilor, in care trebuie sa stii sa manevrezi padela pentru a trece mai departe peste obstacole (si evit intentionat sa precizez ideea de a ajunge la o destinatie, deoarece aceasta nu prea exista, doar drumul, devenirea si schimbarea continua). Exista stabilitate in acest mediu? O parte dintre speakeri s-au detasat putin de acest tumult si au incercat sa surprinda anumite trenduri relevante pe perioada mai indelungata, care pot directiona strategii pe termen mai lung. Apreciez ca modul in care deciziile de marketing imbina cu maiestrie cele doua perspective poate fi o premisa a succesului.

Cercetarea traditionala si dezvoltarile tehnologice

Am oscilat ce sa scriu intre cele doua concepte, “cercetarea traditionala”, pe de o parte, si “dezvoltare tehnologica”, pe de alta parte. Am putea scrie “si” sau “versus”. Am optat pentru “si” deoarece le vad complementare. Chiar daca am pornit pe solutionarea amiabila, este evident faptul ca ,,cercetarea traditionala” face fata unor mari provocari din partea unor jucatori si abordari noi ale mediului in care traim. Aceasta deoarece mediul in care traim este in redefinire. Pe masura ce online-ul are o relevanta tot mai mare in viata noastra, de la componenta sociala la activitatea economica si comportamentul de achizitie, este firesc ca orice masuratori se dezvolta pe aceste canale sa creasca in importanta. Apar tehnologii noi, abordari noi, job-uri noi. Big data creste, si va creste tot mai mult, asa cum era anticipat in discutiile despre trenduri din urma cu ani de zile. Cred ca jucatorii din piata de research vor avea o componenta de tehnologie tot mai dezvoltata in urmatorii ani, pe masura ce marketingul se dezvolta pe online.

Local si international

Vorbind de trenduri, aspectele ce tin de globalizare apar mai tot timpul undeva in topul listei. In acest context, in care parca pornim cu sansa a doua ca putere economica si potential, ma bucura sa vad exemple de succes locale. La acest eveniment am observat aceasta energie locala, povesti de succes, antreprenori locali care misca lucrurile. Intre multe si inevitabile “me-too”-uri, observ initiative laudabile si dovezi remarcabile de creativitate. Big like!

Am mai plecat acasa cu un bun networking, cu bucuria de a intalni oameni din industrie pe care ii stiam sau pe care i-am cunoscut acum. Nu in utlimul rand, am si un mic “to-do-list” personal, generat de idei expuse de prezentatori, de intrebarile din public sau in urma interactiunilor cu participantii. Cu siguranta, este un timp castigat!

Cu siguranta, ar putea fi si lucruri de imbunatatit, ca in orice astfel de eveniment. Plecand de la ultima experienta, intr-o lume ideala, cred ca ar fi util sa ajunga prezentarile cu putin timp inainte la organizatori, ceea ce ar permite pretestarea si s-ar evita unele probleme tehnice. De asemenea, incadrarea in timpul alocat, +/- x %, mai este ici colo o provocare, dar per ansamblu lucrurile au curs foarte bine.

Marketing Research & Trends 2015 este un eveniment SMARK KnowHow. Parteneri de know-how au fost: Starcom MediaVest Group, ISRA Center, Spoon.

Spectacolul tehnic a fost oferit de Five's, tipariturile creative de GT, solutions provider a fost AdProduction, iar frufru a fost creative food partner.

Fotografiile de la eveniment poarta semnatura lui Antonescu Dumitru, iar Ivan Creativ a fost videograful oficial.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Spoon Media

Spoon a inceput in 2003 ca o agentie de strategie de media dar a evoluat diversificandu-si serviciile catre o agentie de comunicare digitala si media. Obiectivul Spoon este sa combine experienta de analisti de date... vezi detalii »

Grafica si Tipar

Grafică şi Tipar este poziţionată ca o agenţie de producţie creativă, cu expertiză în conceperea şi producerea de materiale pentru campanii de marketing şi comunicare. Activitatea noastră se desfăşoară... vezi detalii »

Starcom MediaVest

Agentia Starcom MediaVest Group este parte din cea mai mare retea de media din lume, SMG Worldwide, si din grupul de comunicare Leo Burnett. Infiintata in 2000, Starcom este prima agentie de media din Romania... vezi detalii »

Sectiune



Branded


Related