Obiectivul colaborarii dintre brandul Lipton si Antonia a fost, pe langa atragerea publicului tanar in cadrul actiunilor brandului, si crearea de content alaturi de acestia, spune Dana Iordache (Regional Marketing Manager, Lipton PepsiCo). Mai exact, cele doua platforme de comunicare pe care le-a adoptat brandul in 2015 au fost urmatoarele: proiectul educational “Ce-ai in ceai”, dedicat beneficiilor ceaiului, si campania “Mi-e vara”, in carul careia s-a pus accent pe functia de liant social a ice tea-ului.
Antonia a venit pe un fundal de constructie a unui cadru local de "joaca"pentru millennials de catre brandul Lipton, precizeaza Dana; un cadru, astfel, prielnic pentru a disemina content relevant. Mai multe despre inceputul si parcursul acestei colaborari aflate in desfasurare, gasim mai jos.
Tematica endorserilor de brand a fost inspirata de studiul „Influence Me”, realizat de Starcom MediaVest Group in parteneriat cu iVox. Parte din seria HumanGraphExperience, acesta vizeaza ierarhizarea diverselor tipologii de influencers (e.g. actori, cantareti, oameni de afaceri, vloggers & blogers, prezentatori TV & radio, scriitori, fashion designers) functie de preferintele romanilor si punctarea influentei acestora in deciziile de achizitie ale consumatorilor romani in domeniile telecom, retail, financiar, moda si medical.
Asocierea Lipton Ice Tea cu Antonia
Comunicarea Lipton Ice Tea de anul acesta s-a constituit in doua platforme 360, dezvoltate pe baza unor insight-uri puternice, ce s-au revelat in cadrul unei investigatii ample de research la nivel de consumator.
Am inceput prin campania “Ce-ai in ceai”, platforma educationala care explica beneficiile ceaiului, si am continuat prin campania “Mi-e vara”, cu focus pe Ice Tea ca liant social, construind legatura emotionala intre brand si consumatori.
Anul 2015 a fost despre relevanta locala si platforme create impreuna cu si pentru tinerii din Romania. In acest context, am decis ca Antonia sa fie ambasadorul brandului. Ea a fost alaturi de noi incepand din luna mai, cand am lansat comunicarea platformei “Ce-ai in ceai”.
Obiectivele asocierii
Exista o mare rezonanta intre brandul Lipton si Antonia. Alegerea ca Antonia sa fie imaginea si vocea brandului are legatura cu aceasta afinitate intre ce inseamna Antonia si esenta, valorile brandului, dar si cu crearea de continut relevant in spatiul in care intilnim tinerii din Romania.
Fanii Antoniei, de exemplu, au aceleasi caracteristici, aspiratii si fel de a fi cu tinerii care consuma produsele Lipton Ice Tea.
Vorbim despre millennials, tineri care traiesc intens fiecare zi, care sunt mereu in miscare, sunt creativi, inovativi si raman mereu conectati cu prietenii lor prin social media.
Sunt un public receptiv la mesajele primite prin canalele lor preferate, la care au acces usor, si sunt deschisi provocarilor pe care le primesc, dar care la randul lor genereaza provocari in spatiul lor.
Astfel, obiectivul colaborarii cu Antonia a fost sa antrenam, pe de o parte, cat mai multi tineri in evenimentele si experientele oferite de Lipton pe parcursul celor doua campanii, iar pe de alta parte sa cream impreuna cu ei continut relevant in acest spatiu.
Atributele cu care brandul si-a dorit asocierea
Este o artista foarte apreciata, cu un vibe pozitiv si o prezenta extrem de placuta. Are o mare capacitate de conexiune cu oamenii, in general, si cu fanii ei, in mod particular. Este activa in mediul online, fiind o vedeta cu o comunitate mare de fani loiali, care o urmaresc in social media si la evenimentele unde participa.
Actiuni de comunicare. Perioada asocierii
Antonia a fost, in primul rand, imaginea Lipton in toata comunicarea: ATL– practic TVC-urile rulate in acest an au avut-o pe Antonia ca figura centrala si au fost filmate local cu regizorul Iulian Moga; dar si In Store – toate materialele din In Store au fost de asemenea create cu imaginea Antoniei .
A doua componenta, foarte importanta, a fost partea de consumer engagement, din care Antonia a fost parte intrinseca. Si aici vorbim despre 2 platforme care au pornit in online, dar care s-au finalizat in offline - un atelier foto-video exclusivist, cu exercitii interactive de filmare video si sesiune foto profestionista.
Acest atelier a fost sustinut de Antonia, Iulian Moga si Gabriel Hennessey, iar la el au participat multi consumatori, dar si bloggeri si jurnalisti.
A doua platforma de engagement a inceput, de asemenea, in online, si a marcat la final de vara o mega petrecere dedicata exclusiv consumatorilor Lipton, cu un concert live sustinut de Antonia si multe alte momente memorabile pentru invitati.
Cu ce alti endorseri a colaborat brandul in trecut?
Anul trecut am creat o platforma de comunicare Lipton cu tineri, pentru tineri, despre tineri, nascuta din ADN-ul lui Brightside of life. Costinesti, paradisul verii pentru millennials, a gazduit atunci Casa si Plaja Lipton. Oricine putea ajunge sa se bucure aici de o vacanta cu prietenii, oferita de Lipton, daca raspundea provocarilor lansate de brand.
Pentru a sustine campania, am cooptat in povestea verii doi dintre endorserii pe care studiile ni i-au aratat drept cei mai relevanti pentru publicul tanar: Sore si Dorian Popa.
Numitor comun
Sunt tineri, au o atitudine pozitiva, sunt iubiti si relevanti pentru tinerii din Romania. Atunci cand alegem sa colaboram cu cineva, ne intereseaza sa existe o mare afinitate intre endorseri si valorile brandului.
Evaluarea rezultatelor obtinute in urma asocierii
Indicatorii de brand, in special Brand I love, For Someone like Me.
Evaluarea comunicarii.
Efectele asocierii cu Antonia asupra indicatorilor de brand
Pozitive, cresteri pe toti indicatorii de brand. O buna apreciere a comunicarii.