[Cum isi aleg brandurile endorserii] Bogdan Costin (Vincon Romania): Asocierea Doua Vorbe cu Florin Piersic a starnit trial. Curiozitatea a dat nastere unei interogatii despre brand

[Cum isi aleg brandurile endorserii] Bogdan Costin (Vincon Romania): Asocierea Doua Vorbe cu Florin Piersic a starnit trial. Curiozitatea a dat nastere unei interogatii despre brand

Care e povestea endorserului de brand, ne-am intrebat. Cum il alege brandul (sau brandurile), ce isi doreste sa obtina prin incrucisarea cu imaginea lui si cum se masoara rezultatele obtinute in comunicare ca urmare a asocierii cu acesta. Intrebari bune, daca ne permiteti, nu? La raspunsuri ne ajuta, pentru inceput, Bogdan Costin (Brand Manager, Doua Vorbe Vincon Romania) care discuta in continuare despre punctele comune ale acestui brand tanar cu o figura  publica clasica - Florin Piersic.

Tematica endorserilor de brand a fost inspirata de studiul „Influence Me”, realizat de Starcom MediaVest Group in parteneriat cu iVox. Parte din seria HumanGraphExperience, acesta vizeaza ierarhizarea diverselor tipologii de influencers (e.g. actori, cantareti, oameni de afaceri, vloggers & blogers, prezentatori TV & radio, scriitori, fashion designers) functie de preferintele romanilor si punctarea influentei acestora in deciziile de achizitie ale consumatorilor romani in domeniile telecom, retail, financiar, moda si medical.

 

Asocierea cu Florin Piersic

Insight-ul care a determinat crearea identitatii vizuale a noului brand Doua Vorbe, consta in capacitatea vinului de a aduce oamenii impreuna, de a-i stimula sa-si deschida sufletele, descoperind astfel mai multe fatete ale aceleiasi persoane.

In acest context, Florin Piersic a fost alegerea naturala pentru a rosti primele «Doua Vorbe», pentru a ne arata ca un vin bun ne ajuta sa-l descoperim atat pe omul cat si pe actorul Florin Piersic , scriind astfel pentru consumatorii vizati, o prima pagina a povestilor de pahar pornite de la sloganul «Hai sa traim, s-avem ce sa povestim!».


Sursa: magazinulprogresiv.ro

 

Obiectivele asocierii

Prin aceasta asociere, am urmarit in special sa comunicam personalitatea vinurilor ce compun acest brand, personalitate care se suprapune in buna masura cu cea a lui Florin Piersic: vinul ne ajuta sa descatusam energiile, sa ne relaxam povestind si uzand de umor, cu ajutorul acestor vinuri vom putea sa indulcim si sa umplem de savoare cateva clipe din viata pentru a putea depasi momentele grele.

 

Atributele cu care Vincon si-a dorit asocierea

Aceasta asociere a avut la baza ca pricipal atribut, valoarea.

Astfel, valoarea actorului Florin Piersic atestata prin decernarea in 1967 a Ordinului Meritul Cultural si in 2002 a Ordinului National Steaua Romaniei se asociaza perfect cu valoarea vinurilor din acest brand, carora in mai putin de un an li s-au decernat medalii de aur la: Concours Mondial du Bruxelles, Vinitaly, Strugurele de Aur, Bachus si IWC Bucuresti.

Este evident ca valoarea, atat in cazul oamenilor cat si in cazul vinurilor, genereaza cunoastere si recunoastere, urmand ca timpul sa le atribuie memorabilitate.

 

Actiuni de comunicare

Dupa cum spuneam, suntem in prezenta unui brand nou, in care asocierea cu Florin Piersic se face simtita in toate etapele de constructie ale brandului, incepand de la imaginea etichetelor si povestea pe care se sustine brandul, continuand apoi cu o campanie TV ce se deruleaza in prezent.

Acestia sunt insa doar cativa dintre pasi, drumul ce se intinde in fata acestui brand fiind unul pe care-l vom parcurge impreuna cu Florin Piersic si cu toti aceia care isi doresc sa scrie povestea acestor vinuri impreuna cu noi.

 

Perioada asocierii

Daca am purta o discutie strict comerciala, am putea vorbi de un termen sau de o durata. Cele Doua Vorbe care definesc in prezent asocierea dintre Vincon si Florin Piersic exced cadrul contractual, deoarece fiecare dintre parti, pune mai presus de toate, pasiunea si dorinta de a atinge prin aceasta colaborare o noua performanta. Ori, acest fel de relatie, nu se va masura niciodata doar cu ajutorul cifrelor si al termenelor.

 

Alti endorseri. Numitor comun

Asa cum spuneam, acest brand nu are trecut, ci doar viitor. Vinurile din componenta acestui brand vor exprima in fiecare an ce va veni, noi valente in care cuvintele cheie vor fi prospetime si savoare.

Daca privind in viitorul acestui brand vom vedea si alti endorseri, acestia vor avea in comun Doua Vorbe: Oameni si Vin, caci oamenii fac vinul pentru oameni.

 

Evaluarea rezultatelor obtinute in urma asocierii

Sigur ca analizam evolutia principalilor indicatori calitativi si cantitativi ce vizeaza performanta unui brand, prin toate instrumentele specifice acestei activitati. Dincolo de acest aspect strict tehnic, vom continua sa ne bucuram de adevarata empatie dintre Vincon, Doua Vorbe si Florin Piersic. Cata vreme avem bucuria de a face, vom avea si bucuria de a culege roadele.

 

Efectele asocierii cu Florin Piersic asupra indicatorilor de brand

Aceasta asociere a starnit trial. Curiozitatea a dat nastere interogatiei: Doua Vorbe? Iata ca a aparut si raspunsul: Da, Doua Vorbe si Florin Piersic. Daca de fiecare data, pentru fiecare intrebare, raspunsul va insemna cel putin dublarea cuvintelor, vom putea face trecerea de la awareness la consideration si brand loyalty.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Starcom MediaVest

Agentia Starcom MediaVest Group este parte din cea mai mare retea de media din lume, SMG Worldwide, si din grupul de comunicare Leo Burnett. Infiintata in 2000, Starcom este prima agentie de media din Romania... vezi detalii »

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related