Albert Davidoglu (Business Development Director, Macromex) ne vorbeste in randurile de mai jos despre asocierea brandului Corso cu vlogger-ul roman Mikey Hash. Contextul inceperii acestei colaborari a fost experimental; intrucat sezonul se apropia de final odata cu lansarea brandului, s-a decis testarea apelor online-ului. Brandul nou-aparut si Mikey Hash se adresau, de fapt, aceluiasi target: tinerii din mediul urban, cu varste intre 14 si 24 ani, activi online. A urmat o colaborare extinsa pe 3 ani, aflata inca in desfasurare. Detalii ne ofera Albert in continuare.
Tematica endorserilor de brand a fost inspirata de studiul „Influence Me”, realizat de Starcom MediaVest Group in parteneriat cu iVox. Parte din seria HumanGraphExperience, acesta vizeaza ierarhizarea diverselor tipologii de influencers (e.g. actori, cantareti, oameni de afaceri, vloggers & blogers, prezentatori TV & radio, scriitori, fashion designers) functie de preferintele romanilor si punctarea influentei acestora in deciziile de achizitie ale consumatorilor romani in domeniile telecom, retail, financiar, moda si medical.
Contextul in care ati decis asocierea dintre Corso si Mikey Hash
In 2013 a luat nastere brandul Corso. Intrucat sezonul se apropia insa de final, am decis ca, pentru acel an, sa avem o abordare exclusiv online – context bun pentru un test de eficienta a acestui mediu pe un brand “virgin”.
Obiectivul principal a fost sa ajungem cat mai direct la publicul tinta pe care il setasem pentru brandul Corso: tinerii din mediul urban, cu varste intre 14 si 24 ani, activi online.
Asa ca, ne-am asociat cu vlogul lui, Doza De Has, chiar de la lansare si pana in prezent.
Atributele lui, cu care v-ati dorit asocierea
Alegerea lui Mikey a fost una usoara, atributele lui fiind in mare masura aliniate cu cele prefigurate pentru brandul nostru: smart, funny, witty, dar educativ, inspirat si mai ales cool.
Alti endorseri. Numitor comun
Campania ATL din 2014-2015 a avut ca endorseri doi dintre cei mai populari si indragiti artisti: Corina si Connect-R. Numitorii comuni ar fi coolness-ul si appeal-ul catre un public tanar, activ si implicat.
Evaluarea rezultatelor obtinute in urma asocierii
Atunci cand are loc o asociere – si daca alegerea este bine facuta de catre ambele parti – transferul de valoare se intampla in dublu sens. Initial, publicul endorserului este “atins” de mesajul brandului – desigur intr-o maniera specifica endorserului – iar apoi, brandul intoarce valoare asupra acestuia. Cuantificarea se face prin indicatori de notorietate/popularitate si desigur, in final, in vanzari.
Efectele asupra indicatorilor de brand
Colaboram cu Mikey de trei ani. Un indiciu suficient din care rezulta ca suntem fericiti, atat noi cat si el, cu aceasta asociere. Ca urmare a tuturor initiativelor, actiunilor si executiei lor, brandul Corso a avut o evolutie ascendenta spectaculoasa. Ceea ce ne determina sa credem ca alegerile au fost inspirate :)