Claudia Chirilescu (Owner, Spoon Media) a fost speaker in prima zi de Target BootCamp - Marketing for Women 2015 in cadrul panelului de Inspiratie si a vorbit despre comportamentul femeilor in online, cu un accent pe utilizarea hashtag-urilor pentru ca brandurile sa poata intra in contact cu publicul cel mai potrivit pentru ele; ambele parti trebuie sa fie interesate de a interactiona, iar discutiile purtate ar trebui sa aiba un grad inalt de relevanta "in oglinda".
Ideea centrala a prezentarii Claudiei a stat, insa, in faptul ca targetarile clasice femei-barbati devine face in online, asa ca barbatii si femeile devin oameni cu diverse preferinte. Criteriile de segmentare evolueaza, a spus ea.
Hashtag-ul a fost, la inceput, un accesoriu propriu social media. Intre timp, se poate ca statutul hashtag-ului sa fi ajuns unul de necesitate, spune Claudia.
Definit ca o modalitate de agregare a continutului, el este totodata si o modalitate de targetare organica, constituind un drum sigur catre earned media. Din punct de vedere creativ, hashtag-ul poate indeplini un rol semnificativ, reprezentand un mod de a puncta un concept fara a mai fi nevoie sa dezvolti o propozitie.
LinkedIn este in prezent singura platforma unde hashtag-urile nu functioneaza, a mentionat Claudia.
Dos si Dont's pentru branduri
Claudia a continuat cu o lista de best si worst practices pentru branduri la capitolul abordare in online.
- fii specific si relevant; spre exemplu, hashtag-ul #cooking are 8.4 milioane de post-uri, in timp ce, pentru #cookingclass, pool-ul se restrange la 184.000 post-uri;
- un anumit hashtag te conecteaza cu audienta care are aceleasi nterese; nu mai vorbim de targetari clasice - nu mai exista barbati si femei, ci oameni care isi doresc sa calatoreasca, de pilda;
- fii consistent in folosirea hashtag-urilor: in timp, oamenii vor incepe sa te asocieze cu un anumit hashtag;
- observa si cerceteaza - exista soft-uri care monitorizeaza hashtag-urile, a precizat Claudia;
- la fel de importanta e ierarhizarea obiectivelor (reach, new followers, engagement);
- urmeaza trendurile; foloseste contextual hashtag-urile pentru a creste relevanta topic-ului;
- comunica-ti pozitionarea si valorile;
- creeaza content specific unui eveniment, apoi construieste un hashtag agregator de continut in jurul unui eveniment; generare de hashtag-uri, hashtag-ul sa fie comunicat in offline;
- tine cont de platforma - numarul hashtag-urilor este de penedent de platfora folosita;
- nu folosi hashtag-urile pe post de clickbait.
Target BootCamp este un eveniment SMARK KnowHow. Parteneri de know-how au fost: Interactions, Spoon, Avon, Domeniile Samburesti, Aqua Carpatica si Silhoutte. Spectacolul tehnic a fost oferit de Five's, tipariturile creative de GT, solutions provider a fost AdProduction, iar frufru a fost creative food partner. Fotografiile de la eveniment poarta semnatura photosnacks si a lui Antonescu Dumitru, iar Ivan Creativ a fost videograful oficial. Coffee provided by NTS Coffee.