Panelul Best Practices din a doua zi de Target BootCamp - Marketing for Men 2015 a fost continuat de Alina Buzatu (Head of Strategy, Geometry Global). Alina a vorbit audientei de la UniCredit Tower despre barbatul postmodern, specificand cateva trasaturi ale acestuia, trecand apoi la cateva exemple de campanii si proiecte de brand care au mizat pe acestea. La inceput, ea a precizat faptul ca schimbarile prin care trec barbatii nu sunt niste mutari structurale ce provin din interior, ci mediul este cel responsabil pentru ele.
Barbatii in postmodernism
Trasaturile postmodernismului la care trebuie sa se adapteze barbatii, potrivit Ihab Hassan, tin de participare, fragmentaritate, "schizofrenie" (divizare dupa mai multi centri de atentie, tendinta opusa modernismului, in care domina abordarea centrului, axis mundi etc.), transparenta si toleranta.
Alina a continuat cu un set de statistici despre barbati de la sfarsitul anilor '70, prezentate in comparatie cu unele de la finalul anilor 2000, provenite din studii efectuate de Statele Unite si Europa.
In perioada lui 1977:
- Credinta "Barbatii trebuie sa castige bani si femeile trebuie sa aiba grija de casa si copii" revenea unui procent de 64%.
- Ore petrecute cu copiii in timpul saptamanii: 2.4.
- Proportia de absolventi de liceu si mai sus dintre barbati: 65%.
Modificarile inregistrate in 2008:
- Procentul celor care cred ca barbatul face bani, iar femeia sta acasa cu copiii scade la 39%.
- Orele petrecute cu copiii cresc la o medie de 4.1 in timpul saptamanii.
- Absolventi care au terminat cel putin liceul: 43% dintre barbati.
Alina a aruncat, apoi, o privire inspre cultura pop, observand evolutia tiparului de barbat castigator la ceremonii precum premiile Oscar, Grammy sau Nobel. In esenta, se poate observa scaderea gradului de incununare a atributelor masculinitatii, a precizat ea (shift-ul de la Marlon Brando la Benedict Cumberbatch, de la Ernest Hemingway la Mario Vargas Llosa, de la Frank Sinatra la Pharrell Williams).
S-a vorbit si despre Menglish - vocabularul barbatului contemporan - care declara (potrivit unui studiu efectuat pe Europa si SUA) ca este preocupat de manichiura lui, poarta geanta etc. In el intra termeni incluse in Oxford Dictionary Vocabulary precum "manny" - nanny-ul barbat sau "bromance" - prietenia si afectiunea exprimata intre barbati.
Una din cele mai pregnante caracteristici ale barbatului postmodern, a continuat Alina, este transparenta. O campanie care ilustreaza aceasta trasatura nou-masculina:
O alta trasatura este masculinitatea hibrida, ce presupune o serie de imprumuturi strategice de la genul feminin, oferind si cateva exemple de campanii in sensul asta:
1) Eroii masculini sunt inlocuiti de eroii cross-gender.
2) Puterea e inlocuita de grija.
3) Stoicismul cedeaza locul imperfectiunilor.
In Romania, lucrurile merg mai greu, dar pasii se fac treptat. Alina a dat ca exemplu brandul Golden Brau care, acum 10 ani, vorbea publicului despre 5 barbati aflati la bere. Acelasi brand a avut o campanie care a vorbit publicului despre imperfectiuni si vulnerabilitati, inclusiv despre cele ale barbatilor.
Iar premiul pentru Best Use of Postmodern Man KnowHow a fost acordat de Alina la finalul prezentarii. Castigatorul: DollarShaveClub.com - "Our Blades Are F***ing Great".
Target BootCamp este un eveniment SMARK KnowHow. Parteneri de know-how au fost: Interactions, Spoon, Avon, Domeniile Samburesti, Aqua Carpatica si Silhoutte. Spectacolul tehnic a fost oferit de Five's, tipariturile creative de GT, solutions provider a fost AdProduction, iar frufru a fost creative food partner. Fotografiile de la eveniment poarta semnatura photosnackssi a lui Antonescu Dumitru, iar Ivan Creativ a fost videograful oficial. Coffee provided by NTS Coffee.