Cel de-al doilea panel de Target BootCamp - Marketing for Men a fost continuat de Andrei Dragu (Account Director, Kaleidoscope Proximity). Andrei si-a inceput prezentarea - "Manvertising" - cu o paralela intre principiile fizicii si cele ale marketing-ului, spunand ca cele doua isi gasesc puncte comune si inspirandu-se dintr-o pledoarie TED sustinuta de Dan Cobley .
Aceasta paralela, a explicat Andrei, este unul dintre posibilele raspunsuri la nevoia de a schimba perspectiva asupra target-urilor si creioneaza shift-ul catre abordarile care nu cuprind genul pe post de criteriu.
Pornind de la Legea lui Newton (forta este egala cu inmultirea masei cu acceleratia), Andrei a vorbit despre un corolar reiesit din ea: nevoia unei forte mai mari pentru a "misca" o particula cu o masa mai mare. Acelasi lucru este valabil pentru branduri: cu cat un brand este mai mare, mai puternic, cu mai multa istorie in spate, cu atat este mai dificila schimbarea pozitionarii lui.
El a continuat cu principiul incertitudinii al lui Heisenberg care, aplicat pe marketing, presupune ca actul de a observa consumatorii le influenteaza acestora comportamentul. Din fericire, a adaugat Andrei, acest factor de influenta poate fi evitat prin tool-urile digitale de tracking (la raft, POS etc) care pot analiza direct comportamente, fara a lua in considerare perceptiile consumatorilor.
Andrei a trecut la ipoteza nula, care spune ca nicio ipoteza nu poate fi dovedita prin observatie, doar anulata. Corespondenta ei in marketing ar suna in felul urmator: nu conteaza cat de multe investitii s-au facut intr-un brand, o singura saptamana proasta pot anula zeci de ani de munca.
Apoi, a doua lege a termodinamicii, interpretata in context de marketing, ar spune unui brand ca "traiul" sau e mult mai dispersat, odata cu aparitia valului de instrumente de content creation. Brandurile nu pot evita acest parcurs, ci trebuie sa invete sa-l valorifice.
Orientandu-si prezentarea in continuare catre barbati, Andrei a oferit cateva raspunsuri la intrebarile "Ce le place barbatilor?" si "Ce i-ar determina sa actioneze alaturi brandurilor noastre?".
1) In mod traditional, barbatii sunt asociati cu logica, in timp ce femeilor li se asociaza triggerele emotionale. Problema nu ar trebui pusa in felul asta, a precizat Andrei; emotia functioneaza foarte bine si in ce-i priveste pe barbati, ce trebuie sa difere e limbajul.
2) Andrei continua cu un principiu verificat: in timp ce femeile adora sa cumpere si se bucura de timpul petrecut cu aceasta activitate, barbatii sunt eficienti, vor sa li se ofere o serie limitata de produse si sa li se spuna in mod clar beneficiile fiecaruia dintre acestea.
3) Barbatii sunt egocentrici. Exemplul poferit de Andrei se refera la refuzul de a cere indicatii pe strada: barbatii nu vor, de regula, sa ceara ajutor in cazul in care sunt dezorientati, pentru ca prefera intotdeauna sa simta ca sunt in control.
4) Barbatii au o preferinta pentru produsele custom care dovedesc si exprima virilitate; asa-numitele produse "masculinizate".
Target BootCamp este un eveniment SMARK KnowHow. Parteneri de know-how au fost: Interactions, Spoon, Avon, Domeniile Samburesti, Aqua Carpatica si Silhoutte. Spectacolul tehnic a fost oferit de Five's, tipariturile creative de GT, solutions provider a fost AdProduction, iar frufru a fost creative food partner. Fotografiile de la eveniment poarta semnatura photosnacks si a lui Antonescu Dumitru, iar Ivan Creativ a fost videograful oficial. Coffee provided by NTS Coffee.