Actorii imprumuta multe nume si tot atatea chipuri de-a lungul vietii lor. Oricat de schimbati, invatati si evoluati ar deveni pe parcurs, esenta lor ca oameni ramane nealterata. Asta a fost si mesajul campaniei de rebranding a ING Asigurari si Pensii ce a devenit in 2015 NN Romania, o campanie condusa de agentia Headvertising. Iar conceptul schimbarii la fata, dar cu un miez pastrat intact, putea fi ilustrat perfect prin asocierea brandului cu un actor. Alegerea unanima, atat a agentiei, cat si a celor din echipa clientului, a fost Marcel Iures, spune Carmen Soare (Director de marketing, NN Romania):
Aceasta idee creativa ne-a placut foarte mult si ni s-a parut cea mai potrivita si, astfel, a intrat in scena Marcel Iures, prima propunere si, in acelasi timp, alegerea unanima a noastra si a agentiei. Mai mult, ne-am aliniat in acest fel si cu campania grupului, desfasurata la nivel global, care, desi transmitea mesajul intr-un mod mai direct, a implicat, de asemenea, un alt actor celebru, Ewan McGregor.
Carmen povesteste mai multe despre culisele si reusitele campaniei ce l-a avut - si il are - ca endorser pe Marcel Iures in cele ce urmeaza.
Tematica endorserilor de brand a fost inspirata de studiul „Influence Me”, realizat de Starcom MediaVest Group in parteneriat cu iVox. Parte din seria HumanGraphExperience, acesta vizeaza ierarhizarea diverselor tipologii de influencers (e.g. actori, cantareti, oameni de afaceri, vloggers & blogers, prezentatori TV & radio, scriitori, fashion designers) functie de preferintele romanilor si punctarea influentei acestora in deciziile de achizitie ale consumatorilor romani in domeniile telecom, retail, financiar, moda si medical.
Asocierea NN cu Marcel Iures
Asocierea brandului NN cu Marcel Iures a avut loc in faza a doua a procesului de schimbare a numelui din ING in NN, faza in care am comunicat catre publicul larg tranzitia, ulterior incheierii etapei de comunicare catre clienti, desfasurata la finalul anului 2014.
Premisa de la care am pornit a fost redefinirea si pozitionarea noastra ca un partener de incredere, care are grija de viitorul financiar al clientilor, parte a unui grup financiar international cu o concentrare mai mare pe serviciile de asigurari, pensii private si management al investitiilor.
Am inceput comunicarea transferului la noul brand pornind de la cei 18 ani de activitate pe piata locala, de la valorile si relatiile puternice construite cu clientii si cu publicul si de la expertiza care ne defineste ca lideri ai pietei.
Astfel, principalul mesaj comunicat a fost ca pastram toate lucrurile bune cladite sub vechiul brand si ca, in haine noi, ne vom stradui sa fim de la o zi la alta tot mai buni, raspunzand astfel asteptarilor clientilor nostri.
Conceptul campaniei propuse de agentia de creatie – Headvertising – cerea asocierea cu un actor. O persoana care, desi poarta mai multe nume prin rolurile jucate de-a lungul carierei ramane, in esenta, aceeasi.
Aceasta idee creativa ne-a placut foarte mult si ni s-a parut cea mai potrivita si, astfel, a intrat in scena Marcel Iures, prima propunere si, in acelasi timp, alegerea unanima a noastra si a agentiei.
Mai mult, ne-am aliniat in acest fel si cu campania grupului, desfasurata la nivel global, care, desi transmitea mesajul intr-un mod mai direct, a implicat, de asemenea, un alt actor celebru, Ewan McGregor.
Obiectivele asocierii
Ne-am dorit ca prin intermediul talentului exceptional al lui Marcel Iures sa transmitem mesajul campaniei intr-un mod cat mai relevant, care sa nu treaca neobservat.
Sa ne diferentiem prin componenta puternic emotionala si sa ne asiguram ca oamenii inteleg ca schimbarea de nume nu inseamna si o schimbare a esentei noastre, iar NN ramane aceeasi companie, cu toate lucrurile bune care au convins oamenii sa ne aleaga ca parteneri si sa ne incredinteze grija viitorului lor financiar.
Atributele lui Marcel Iures, ca figura publica. Asocierea lor cu NN
Toate. Talentul, profesionalismul, experienta internationala, carisma, selectivitatea in colaborarea cu brandurile, reputatia impecabila si notorietatea sunt doar cateva exemple.
Marcel Iures este un adevarat artist, iar colaborarea cu acesta a fost o onoare si in acelasi timp o oportunitate exceptionala.
Actiuni de comunicare. Perioada asocierii
Mesajele campaniei desfasurate in parteneriat cu Marcel Iures au fost comunicate pe TV, in publicatiile print si online si in social media.
Campania a inceput la jumatatea lunii ianuarie a acestui an si s-a incheiat la final de martie, insa spotul continua sa fie disponibil pe YouTube pe toata perioada colaborarii NN cu Marcel Iures, care se va incheia in ianuarie 2016.
Alti endorseri cu care colaborat brandul. Numitor comun
Ramanand in sfera artistica, ii amintesc pe Delia Matache, Dragos Bucur sau Adrian Vancica, care au sustinut campania de lansare a Pensiopedia.ro, platform noastre de educare si informare cu privire la pensiile private sustinuta de NN.
Ca si in cazul lui Marcel Iures, talentul, profesionalismul si notorietatea ar fi cele mai importante atribute comune artistilor cu care am colaborat. Si, bineinteles, potrivirea cu obiectivele noastre de comunicare, cu mesajele si audienta respectiva.
Evaluarea rezultatelor. Efectele asocierii
Ne uitam periodic la principalii indicatori de brand awareness si evaluam, prin intermediul studiilor desfasurate atat pe plan local, cat si la nivelul grupului NN, care este impactul colaborarii cu artisti sau persoane publice.
Marcel Iures a fost imaginea campaniei de de comunicare a schimbarii numelui companiei, iar rezultatele campaniei au fost foarte bune. Logo-ul si noul nume au fost recunoscute de peste 70% dintre oameni, conform rezultatelor unui studiu online realizat de NN pentru masurarea efectelor procesului de rebranding.