[Consumer Report] Andreea Grigoroiu (Starcom MediaVest Group): Datele culese din cercetari reprezentative resusciteaza consumatorul din brief

[Consumer Report] Andreea Grigoroiu (Starcom MediaVest Group): Datele culese din cercetari reprezentative resusciteaza consumatorul din brief

Inceputul este tot timpul cel mai infricosator. O foaie alba si un pix sunt cei mai mari dusmani in rezolvarea unui brief. Asa ca, in conturarea profilului consumatorului pe care ni-l dorim, plecam de cele mai multe ori de la lucruri cunoscute.

Ne-am format pattern-uri de gandire si, uneori, prejudecati. Intrebam in stanga si-n dreapta, riscand sa nimerim exact oamenii care ne seamana si care, in mod evident, nu reprezinta majoritatea. Cu toate astea, ei pot fi generatori de insight-uri valoroase, e de parere Andreea Grigoroiu, Consumer Strategist Starcom MediaVest Group.

In schimb, o analiza a profilului consumatorului, conturata de date culese din cercetari reprezentative cat mai actuale, iti permite sa dai cu adevarat viata consumatorului tau. 

 

 Andreea Grigoroiu, Consumer Strategist, Starcom MediaVest Group, vorbeste in continuare despre importanta conturarii unui profil real de consumator pornind de la un exemplu concret evidentiat de Consumer Report 2015 - relatia diferitelor grupuri de varsta cu telefonul mobil - de la prieten, la bun pentru uz personal greu de prins din urma: 

Intelegerea consumatorului reprezinta punctul de inceput al oricarei campanii de comunicare. Este axul central in functie de care se stabilesc si se planifica restul actiunilor. Recomandat este ca atunci cand analizam un consumator, sa pornim la drum fara preconceptii. Astfel permitem datelor sa creioneze un profil real, adevarat al omului cu care ne propunem sa comunicam.

Ca surse de inspiratie pentru detalierea unui profil nu este indicat sa folosim propriul nostru grup de prieteni, familie sau cunostinte. Nu pentru ca ar fi gresit, ci pentru ca de cele mai multe ori oamenii din jurul nostru nu reprezinta majoritatea. Da, poate uneori sunt sursa unui insight valoros, dar nu e nimic mai sigur decat un profil care are la baza date culese in cercetari reprezentative si preferabil cat mai actuale.

Consumer Report 2015 este o enciclopedie de informatii, dezvoltata pentru a ajuta marketerii sa ia decizii pe baza unor date solide despre consumator. Toate fatetele consumatorului sunt prezentate pe baza nu doar a unui studiu, ci a mai multor cercetari realizate la nivel national sau doar urban, punand astfel la dispozitia celor interesati de o mai buna intelegere a consumatorului o paleta larga de date.

Desi suntem cu toti expusi acelorasi trenduri, nu toti reactionam la evenimentele din jurul nostru in aceeasi maniera. Iar deosebirile pot aparea chiar si la diferente de varsta de cativa ani. La 17 ani viata arata altfel, decat la 20. Tinerii din ziua de azi, Generatia Z sau iGen, sunt crescuti intr-un mediu tehnologic, nu mai sunt de mult aceeasi tineri ca cei din Generatia X sau Y.

Sa luam ca exemplu mobilul. Pentru Teens acest device este o parte integranta a vietii lor, un bun luat de-a gata, cu care au crescut si alaturi de care s-au dezvoltat. Daca pe vremuri Generatia X sau Y crestea alaturi de cei mai buni prieteni de la bloc sau de la tara, acum cel mai bun prieten merge cu tine in buzunar sau geanta. Teens fara mobil sunt dezorientati. Desi se glumeste pe tema asta, stim cu totii ca unele glumele ascund un adevar.

Pentru Single Youth, mobilul este parte din viata lor si au o legatura intensa cu el, insa relatia este sustinuta si de niste scopuri precise. Mobilul ii tine conectati la lumea din jur, profesional sau in scop de entertainment. Familia cu copii foloseste mobilul intens insa focusul cade pe legatura cu familia. Nu prea mai au ei atat de mult timp sa stea ca si Single Youth sau Teens pe mobil, dar este un device excelent pentru a fi permanent in legatura cu cei dragi si pentru a imortaliza si share-ui rapid momente importante din viata lor ca familie, intr-un mod in care generatiile de dinaintea lor puteau sa o faca doar cu Polaroidul sau fotografii facute planificat in studiouri foto.

Familia fara copii este, in aceast context, cea mai dezavantajata. Pentru ei legatura cu tehnologia a fost intermediata de copii, generatiile de care am vorbit putin mai devreme. Ei se vad obligati sa intre in randul lumii, si desi in prima faza nu prea stiu de unde sa le apuce sau cum sa le foloseasca la maxima capacitate, ajung cu timpul sa se imprieteneasca cu mobilele pe care le folosesc.

Acelasi device, atatea perspective, uneori chiar si in interiorul unui interval de varsta intrebuintat adesea pentru definirea targeturilor media. Etapa vietii, statusul marital, copii sau nu in gospodarie, sunt doar cateva din variabilele cu influenta majora asupra comportamentului consumatorilor. De aceea, in 2015 Consumer Report a fost dezvoltat in jurul milestone-urilor importante din viata unui om: adolescenta, dezvoltarea catre adult, copii si plecarea copiilor din gospodarie.

In ziua de azi consumatorii vor sa interactioneze cu brandurile la un nivel mai personal. Asadar, ori de cate ori abordam un brief trebuie sa investigam in amanunt viata lor, a consumatorilor, sa intelegem motivatiile care ii fac sa actioneze intr-un fel anume, cum ajunge informatia la ei si cum o share-uiesc cu ceilalti, care sunt influentele culturale care ii marcheaza si cum. Folositi datele din Consumer Report 2015, cautati altele si combinati-le pentru a da viata consumatorului si pentru a gasi calea de a-i vorbi in cel mai personal mod.

 

 Consumer Report 2015

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Starcom MediaVest

Agentia Starcom MediaVest Group este parte din cea mai mare retea de media din lume, SMG Worldwide, si din grupul de comunicare Leo Burnett. Infiintata in 2000, Starcom este prima agentie de media din Romania... vezi detalii »

Dosare editoriale

Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related