[Tineri marketeri] Iulia Dobromir (Nestle): Este un job unde nu iti permiti sa te relaxezi, trebuie sa fii mereu la curent si dornic sa afli ce se ascunde in spatele unui trend ori realitati sociale

[Tineri marketeri] Iulia Dobromir (Nestle): Este un job unde nu iti permiti sa te relaxezi, trebuie sa fii mereu la curent si dornic sa afli ce se ascunde in spatele unui trend ori realitati sociale

Iulia Dobromir a vrut sa cunoasca marketing-ul din toate laturile lui. A participat la coordonarea unor studii de piata, a fost promoter si a petrecut 3 ani intr-o agentie de BTL pana sa faca pasul spre o multinationala. 

Asa a ajuns la Nestle. Primul pas? Invatarea regulilor interne de conduita si cele mia frecvente abrevieri, notate la finalul unui carnetel, "astfel incat sa pot intelege despre ce vorbeau ceilalti".  

Primul job aici a presupus  coordonarea comunicarii cu fabricile Nestle pe categoriile dulciuri si bauturi, acestora urmandu-le alte doua categorii, inghetata si nutritie pentru copii. In 2014, Iulia a trecut la "marketing pur", intrand in echipa MAGGI unde se ocupa de coordonarea categoriei de baze pentru mancaruri: MAGGI Secretul Gustului, MAGGI Bors si MAGGI cuburi.

Despre modul in care si-a ales pasii pe care i-a facut ca sa ajunga aici ne-a povestit mai jos:

 

Background

Am urmat cursurile Liceului Teoretic „Constantin Brancoveanu”, Bucuresti, sectia Filologie (destul de timpuriu am realizat ca am o inclinatie catre latura umana).

La facultate am optat pentru Universitatea Bucuresti, Facultatea de Sociologie si Asistenta Sociala, specializare Sociologie intrucat eram curioasa cu privire la natura umana, ce anume ne motiveaza pe noi ca oameni; voiam sa privesc in detaliu viata sociala, dar si problemele ei caracteristice si nu in ultimul rand sa descoper publicitatea: ce inseamna de fapt publicitate.

Din anul al treilea mi-am indreptat atentia si mai mult catre marketing, optand pentru directia de studiu: Management, organizatii si marketing, directie pe care am aprofundat-o ulterior si in cadrul masterului - Sociologia Consumului si Marketing.

Am avut oportunitatea de a lua contact cu realitatea marketing-ului romanesc inca din primele cursuri, intrucat parte dintre profesorii avuti erau oameni din industrie, lucru care m-a atras si mai mult catre acest domeniu.

 

Dorinta de a lucra in comunicare

In copilarie daca m-ai fi intrebat ce anume profesie mi-as dori sa urmez, as fi raspuns: politist ori doctor - ca de altfel majoritatea copiilor, cel putin de pe vremea mea :) - insa mi-am dat repede seama ca sunt o persoana orientata catre comunicare si implicit oameni.

As putea spune ca am realizat ca drumul meu in viata va fi sub tutela unui job in comunicare inca din Scoala Generala - atunci am facut prima alegere cu privire la ceea ce sunt astazi. Mama a fost cea care m-a sfatuit sa ma gandesc bine ce vreau sa devin in viata si sa imi construiesc cu pasi marunti drumul si atfel am ajuns sa aleg un liceu cu profil filologic.

La vremea aceea stiam ca imi place sa citesc si sa analizez [scrieri literare/ oameni, nu probleme matematice :) ], iar pe urma tot demersul meu didactic mi-a intarit ideea ca job-ul potrivit pentru mine este in comunicare.

 

Marketing vs. lucrul in agentie

Inca de la inceput (in primii ani de facultate) obiectivul meu a fost sa ajung sa lucrez in marketing. Imi place sa spun ca mi-am construit frumos drumul spre marketing si ca, inainte de a ajunge aici, am vrut sa am contact cu aceasta lume din perspective diferite: am participat la coordonarea studiilor de piata, am lucrat ca promoter, iar ulterior am lucrat intr-o agentie de BTL (n.r. Brands on Marketing) coordonand campanii de promovare pentru clienti precum: L’Oreal, Unilever, Parmalat.

Am inceput sa lucrez inca din facultate, iar in mintea mea era conturata ideea ca trebuie sa acumulez experienta pana a ma putea angaja in marketing, lucru pe care l-am si facut. Eram de aproape 3 ani in agentie, moment in care mi-am zis ca este timpul pentru urmatoarea etapa.

 

Primul job

Primul job intr-o multinationala a fost la Nestle, in urma cu aproape 5 ani. Imi aduc aminte perfect momentul in care am decis sa ma indrept catre Nestle, interviul de angajare, dar si prima zi.

Dupa plecarea din agentie am decis ca vreau sa lucrez pentru o companie care este numarul 1 in domeniul in care activeaza, nu doar pe plan mondial, ci si local; pentru o companie care avea principii si valori bine delimitate si pentru care angajatul reprezenta o prioritate.

La acel moment am facut un research, am analizat corporatiile din Romania si am trecut pe lista 3 companii pentru care mi-ar fi placut sa lucrez. Nestle se afla in topul preferintelor mele, asa ca am decis sa imi trimit CV-ul in atentia departamentului de Resurse Umane. Nu stiam daca era vreun job disponibil, insa stiam ca acolo vreau sa lucrez.

Dupa cateva zile, am fost chemata la o prima discutie in urma careia am trecut prin 4 interviuri de angajare pentru ca la inceputul lui iunie 2011 sa trimit primul mail de pe adresa @ro.nestle.com.

 

Primele responsabilitati

Primele responsabilitati pe care le-am primit au fost studierea regulilor interne de conduita :) si acomodarea cu prescurtarile specifice de business. La inceput, aveam notat la sfarsitul caietului cele mai frecvente abrevieri, astfel incat sa pot intelege despre ce vorbeau ceilalti :)

Lansand gluma la o parte, primul job a presupus coordonarea comunicarii cu fabricile pentru doua dintre categoriile Nestle: dulciuri si bauturi. Rolul mea era sa mentin in permanenta comunicarea cu fabricile Nestle aferente celor doua categorii si sa ma asigur ca produsele sunt produse si livrate in conformitate cu standardele agreate.

Dupa doi ani am preluat coordonarea altor doua categorii Nestle: inghetata si nutritie pentru copii (categorii cu o abordare de business diferita ca urmare a naturii sezoniere a uneia si complexitatii produselor a celeilalte), urmand ca ulterior sa coordonez departamamentul din care faceam parte.

Astfel, in mai putin de trei ani am ajuns sa mediez comunicarea cu peste 40 de fabrici si sa coordonez o echipa de 4 oameni, fiind responsabila de activitati ce tin atat de importul, cat si de exportul produselor, dar si productie locala.

In august 2014 am facut switch-ul catre marketing pur, alaturandu-ma echipei MAGGI unde sunt responsabila de coordonarea categoriei de baze pentru mancaruri: MAGGI Secretul Gusutului, MAGGI Bors si MAGGI cuburi.

 

Responsabilitatile s-au marit de la un job la altul, iar acum, in postura de om de marketing, am pe umeri responsabilitatea unui brand puternic, lucru care ma motiveaza sa gasesc parghiile prin care pot influenta in mod direct natura business-ului astfel incat rezultatele sa fie unele pozitive.

 

Primul proiect important

Daca ar fi sa mentionez primul proiect, primul task pe care l-am primit (in cea de a doua zi in cadrul echipei MAGGI) a fost coordonarea unei campanii BTL, lucru care mi-a oferit posibilitatea unei tranzitii usoare si un prim contact cu echipa de Sales. A fost interesant sa descopar toata organizarea de forte, de data aceasta de partea cealalta a barierei, daca pot spune asa :)

 

Cea mai mare provocare

As spune ca cea mai mare provocare a fost in perioada in care am coordonat vechiul departament, mai precis coordonarea echipei. Deodata, nu mai eram raspunzatoare doar pentru actiunile mele. Mi-am dorit foarte mult sa ne simtim intr-adevar ca o echipa, sa comunicam deschis si sa ne sustinem unii pe altii.

In acest demers, esential a fost sa identific modalitatea de abordare potrivita fiecarui om din echipa, intrucat toti eram persoane independente si diferite din punct de vedere comportamental: unii cu vechime de peste 14 ani in Nestle, iar altii mai putin de 6 luni.

Plecand de la cele de mai sus as spune ca aceasta este cea mai mare provocare zi de zi: sa reusesti sa transmiti mesajul dorit unui „public” divers, sa reusesti sa te mulezi pe nivelul fiecaruia de intelegere, sa empatizezi atunci cand trebuie si sa te detasezi in momentul potrivit.

 

Cum cresti de pe pozita de junior?

Important este sa stii sa profiti la maxim de fiecare moment si oportunitate pe care viata ti le rezerva, sa te inconjori de persoane inspirationale de la care sa ai tot timpul ceva de invatat (sa iti starneasca intelectul, cum imi place sa spun), sa fii capabil sa iti asumi resonsabilitati si sa indraznesti sa iesi din zona de comfort.

 

Lucrul cu agentiile

Lucrul direct cu agentiile poate incepe de la un brief de creatie pentru o macheta de presa si se poate termina cu un brief de strategie; nu tine de nivelul ierarhic, ci de responsabilitatile pe care job-ul tau le implica.

 

Ce iti place la ceea ce faci?

Diversitatea task-urilor de zi cu zi, dar si diversitatea oamenilor cu care intri in contact: de la colegi la parteneri de business si consumatori. Este un job unde nu iti permiti sa te relaxezi, trebuie sa fii mereu in priza, mereu la curent si dornic sa afli ce se ascunde in spatele unui trend ori realitati sociale.

 

Daca n-ai lucra in marketing

Daca n-as lucra in marketing as fi, cu siguranta, un om de agentie.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Dosare editoriale

Subiecte

Sectiune



Branded


Related