[Tineri marketeri] Claudia Pop (Beiersdorf): Mi-am dorit sa stiu tot ce sta in spatele unui brand puternic si am descoperit lucruri care, cred eu, de cealalta parte a baricadei nu se vad

[Tineri marketeri] Claudia Pop (Beiersdorf): Mi-am dorit sa stiu tot ce sta in spatele unui brand puternic si am descoperit lucruri care, cred eu, de cealalta parte a baricadei nu se vad

A ajuns la Facultatea de Marketing din pura coincidenta, dar s-a indragostit pe parcurs de domeniu. De fapt si de drept, Claudia Pop s-a format ca om de marketing in organizatia studenteasca Voluntari pentru Idei si Proiecte (VIP), unde a fost project manager-ul Impact Marketing School si a devenit, ulterior, presedintele asociatiei.

A intrat propriu-zis in munca cu un internship la Romtelecom (actualul Telekom), apoi a petrecut 3 ani in cadrul Kraft Foods (in prezent, Mondelez) lucrand pe categoria de biscuiti, pentru branduri precum Oreo, Barni sau TUC. Acum un an si jumatate, Claudia decidea sa faca trecerea catre o industrie total diferita si astazi o gasim la Beiersdorf, in pozitia de junior brand manager NIVEA.

Spune ca nu s-ar vedea lucrand intr-o agentie; bine inteleasa cu cifrele inca din liceu, i-ar lipsi analizele de market shares si PnL-urile. Planul B de cariera ar implica o podgorie proprie. Dar, cumva-cumva, tot la marketing ar ajunge si aici. 

Mai multe despre parcursul ei si activitatea din cadrul Beiersdorf, aflam in randurile de mai jos:

 

Primii pasi catre marketing

Sunt absolventa a Facultatii de Marketing din cadrul ASE Bucuresti. In timpul facultatii am fost membra Voluntari pentru Idei si Proiecte (VIP Romania) – o organizatie studenteasca non-guvernamentala, non-profit, axata pe dezvoltarea tinerilor cu potential.

In VIP am explorat inca din primul an domenii precum Marketing, HR si Fundraising, urmand ca apoi sa devin Project Manager Impact Marketing School, iar un an mai tarziu Presedintele organizatiei. Acum, privind in urma, pot spune ca experienta celor 3 ani de VIP m-a format ca om si ca profesionist.

Cred ca facultatea de Marketing a fost o pura coincidenta. Sincer, nu eram foarte sigura ca acesta este drumul pe care vreau sa il urmez si nici nu stiam foarte bine ce presupune acest domeniu al comunicarii. Veneam de la un liceu cu profil de informatica, deci eram mai mult un om al cifrelor si mai putin al cuvintelor.

VIP a fost insa „terenul meu de joaca”. A fost locul unde am avut ocazia sa incerc, sa experimentez si sa descopar ce mi se potriveste. Astfel, am decis sa ma indrept catre marketing.

Dar am simtit cu adevarat ca brand management este ceea ce vreau sa fac si ceea ce mi se potriveste cativa ani mai tarziu, cand am capatat independenta si am preluat responsabilitate completa asupra brandului meu, observand impactul direct pe care il pot avea asupra sa. Atunci am stiut ca da, asta e ceea ce imi doresc sa fac.

 

Marketing sau lucrul in agentie

Sincera sa fiu, nici nu cred ca am luat vreodata in calcul ideea de agentie. Nu am simtit ca sunt facuta pentru asta. Mi-am dorit sa stiu tot ce sta in spatele unui brand puternic si am descoperit lucruri care, cred eu, de cealalta parte a baricadei nu se vad. Si drept vorbind, cred ca mi-ar fi lipsit analizele de market shares si PnL-urile.

 

Primul job

Unul dintre marile avantaje atunci cand esti intr-o organizatie studenteasca este ca iei contact cu diferite companii inca din primul an de facultate: ai ocazia sa participi la study case-uri, workshop-uri, sa cunosti oamenii din industrie si sa intelegi ce inseamna marketingul in diferite industrii.

Astfel, atunci cand s-a ivit ocazia, am mers punct ochit, punct lovit si am aplicat la Kraft Foods (actual Mondelez) pentru un job de Marketing Trainee - categoria de biscuiti. Imi amintesc ca a fost un proces destul de lung de recrutare, cu multe probe practice. Pentru mine, insa, era ceva obisnuit sa lucrez study case-uri in echipa si sa prezint in fata oamenilor.

 

Primele responsabilitati

Cei trei ani petrecuti in Kraft (Mondelez) au fost pentru mine o adevarata scoala de marketing. Cu toate ca am lucrat pentru branduri internationale – Oreo, Barni, TUC – am avut ocazia sa particip la dezvoltarea unor proiecte locale importante - atat la nivel de comunicare, cat si de strategie de brand.

Bineinteles, am inceput de la proiecte mai mici, in-store, iar o data cu experienta au venit proiecte ample nationale si mai apoi proiecte internationale de coordonare a campaniilor regionale.

Dupa cei 3 ani in Kraft, am decis ca este momentul unui pas in afara zonei de confort si am ales sa merg intr-o industrie total diferita, dar foarte dinamica si competitiva. Astfel, am devenit Junior Brand Manager NIVEA in Beiersdorf.

Aici, o data cu noua pozitie, au venit si responsabilitati noi si provocari de dezvoltare in zone mai putin cunoscute pana atunci: Research & BTL. Dar si acea independenta si responsabilitate completa asupra brandului despre care vorbeam mai devreme.

 

Junior in marketing

Din punctul meu de vedere, dezvoltarea in aceasta etapa sta foarte mult in dorinta de a invata si de a te dezvolta. Cred foarte mult in pasiune si in curajul de a incerca, de a experimenta, de a intreba si de a provoca.

De asemenea, e extrem de important sa ai langa tine oameni care te inspira si care te ajuta sa evoluezi. Genul acela care nu iti arunca un colac de salvare la nevoie, ci te invata sa inoti si apoi te arunca singur in apa, pentru ca e convins ca vei sti ce ai de facut.

 

Lucrul cu agentiile

Pentru mine, lucrul direct cu agentiile a venit inca din prima zi. Intensitatea a crescut, insa, o data cu anvergura proiectelor :)

 

Primul proiect important

Cred ca asta este frumusetea marketingului: lucrezi proiecte diverse, si fiecare are un impact important asupra brandului tau. Drept urmare, mi s-ar parea nedrept sa aleg un singur proiect ca fiind important. Insa cred ca am un proiect „de suflet” acum.

Un proiect care cred ca m-a facut sa ma simt la fel de mandra cum cred ca s-a simtit mama cand am venit in clasa 1 cu prima coronita :) Este vorba despre lansarea NIVEA MEN Creme, un proiect care a revolutionat piata de ingrijire masculina. Nu doar ca i-am determinat pe barbati sa foloseasca o crema, ci au fost chiar si mandri de asta.

Iar barbatii, desi par a fi usor de convins, sunt mult mai greu de impresionat cu o campanie vs. femeile, mai ales cand este vorba despre cosmetice. Insa cu o echipa care sa gaseasca mixul potrivit dintre neconventional, curaj, contextualizare si medii clasice, poti reusi lucruri extraordinare!

 

Cea mai mare provocare

Cred ca, pentru mine, a fost momentul in care am schimbat jobul si industria, pentru ca am iesit complet din zona de confort. De la modul de lucru pana la contextul pietei. Insa dorinta de a invata si echipa deschisa pe care am gasit-o aici m-au ajutat sa identific zonele in care pot aduce valoare adaugata. Iar dupa numai cateva luni, ma simteam deja „ca acasa”.

 

Ce iti place la job-ul tau?

Avantajul cel mai mare pe care il are Beiersdorf este ca, fiind o companie de dimensiune redusa in Romania, cu putine niveluri ierarhice, este axata mai mult pe oameni decat pe procese. Ceea ce duce catre flexibilitate si spirit antreprenorial.

Drept urmare, ce iubesc aici este faptul ca impactul meu ca om de marketing este imediat, si ma pot implica in tot ceea ce inseamna brandul. Astfel ajungi sa ai o abordare si o gandire de business completa, sa faci nu doar comunicare, ci sa iti dezvolti brandul din toate punctele de vedere.

 

Ce ai invatat?

Cred ca cel mai important lucru pe care l-am invatat aici a fost cum sa iau decizii rapide si pragmatice, tinand pasul cu nevoile consumatorilor, dar si cu schimbarile din piata.

 

Daca nu ai lucra in marketing...

...m-as vedea facand in continuare cu pasiune ceea ce imi place. Iar daca nu ar fi marketing, m-as vedea avand o mica podgorie, transformandu-mi un hobby intr-un business. Dar si acolo as avea nevoie de marketing, asa ca nu m-as putea abtine :)

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Dosare editoriale

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related