60% dintre antreprenorii romani s-au confruntat cu o criza de imagine in ultimul an

60% dintre antreprenorii romani s-au confruntat cu o criza de imagine in ultimul an

Conform unui studiu GMP PR, antreprenorii romani nu sunt pregatiti sa gestioneze o criza de imagine, desi 60% dintre ei s-au confruntat cu asta in ultimul an – de la comentarii negative in social media, pana la articole in presa sau amenintari de boicot din partea consumatorilor. 

Cu toate acestea, ei si-au pastrat optimismul: 75% dintre ei nu cred ca in urmatorul an se vor mai confrunta cu asa ceva. 

Comunicarea nu este o prioritate pentru antreprenorii romani. Astfel, 62% nu au o persoana responsabila de comunicare in companie, peste 80% nu au facut niciodata un media training, iar 76% nu s-au gandit la vulnerabilitatile specifice afacerii lor care ar putea duce la o criza de imagine. 

Doar 20% dintre ei vad riscuri venind din social media, temerile lor cele mai mari referindu-se la crize de produs. Mai mult, un procent de 72% nu folosesc social media in comunicarea corporate si nici nu o iau in calcul in cazul unei crize de imagine. Vestea buna este ca 73% dintre ei au in agenda lor numarul de telefon al unui expert in comunicare.

 

"Cazul Bradet ar trebui sa fie un semnal de alarma pentru antreprenorul din Romania. Studiul ne arata ca 40% dintre antreprenori vad un potential de criza venind din zona produsului. Potentialul de criza exista indiferent de business, in special daca ne gandim la amploarea social media. Antreprenorul roman trebuie sa inteleaga faptul ca managementul crizei nu inseamna doar un plan de comunicare, ci si un plan de continuitate a business-ului. Un plan de criza il ajuta sa stie ce sa spuna, dar si cum sa isi continue activitatea", a spus Ana-Maria Diceanu (Head of Crisis Department si Senior Partner GMP PR).

 

Studiul a fost realizat pe un esantion de 85 antreprenori din Romania, majoritatea avand peste 20 de angajati si afaceri de cel putin cinci ani.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


GMP & U

După 18 de ani pe piață, agenția devine GMP & U, an IDEA Company, care crede în puterea ideilor și în soluții fluide la problemele complexe de business, de astăzi. Numele GMP & U vorbește despre... vezi detalii »

Companii

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related