Deficientele de comunicare intre agentii si clienti duc cel mai frecvent la briefuri insuficient de clare formulate de clienti si, respectiv, la propuneri manate de dorinta de a inova cu orice pret din partea agentiilor, crede Valentina Vesler (PR & Communcation Director, Valvis Holding). Iar un forum dedicat creativitatii aplicate in business nu poate decat sa sustina alinierea perspectivelor celor doua parti.
Astfel, in cadrul Premiilor FIBRA, carora AQUA Carpatica li s-a alaturat in calitate de partener, vom sarbatori creativitatea locala alaturi de rezultatele ei in business, recunoscand atat curajul clientilor, cat si adaptabilitatea agentiilor romanesti.
In continuare, Valentina ne impartaseste perspectiva ei asupra stadiului actual al industriei de comunicare:
Imaginea ta asupra industriei locale de comunicare
In ultimii ani, am observat o aliniere a standardelor comunicationale din Romania la cele mondiale. Lucrurile se schimba cu repeziciune in industria de comunicare, iar agentiile locale fac fata cu succes, invatand din mers lectiile vremurilor in care traim, urmand trend-urile mondiale.
Agentiile romanesti din 2016. Bune si rele
Daca, pe vremuri, exista un gol comunicational intre experienta de brand si cea din retail, acum acest gol este umplut de tot ce inseamna internet si digital.
Acum putem vorbi fara ezitare de “brand commerce”, concept pe care agentiile au inteles sa il dezvolte prin continut nemediat inspirational si aspirational. Si ce e absolut fascinant este ca se intampla aproape in timp real cu o viteza uimitoare.
Clienti: nivel de deschidere fata de initiative creative curajoase
Unii sunt deschisi, altii mai putin. Un lucru este cert, inertia mentalitatilor vechi va fi taxata, iar inchistarea in niste modele de comunicare rigide va aduce prejudicii brandurilor care vor refuza sa tina pasul cu vremurile.
Componenta creativa a unei campanii
Agentiile vin din ce in ce mai mult cu solutii inovatoare, iar ritmul accelarat si interconectivitatea comunicationala stimuleaza creativitatea si diversitatea de idei. In randul clientilor exista inca o inertie, mai ales decizionala, dar lucrurile se schimba, mentalitatile se schimba.
Greselile clientilor. Greselile agentiilor
Marea greseala a clientilor este aceea de a nu face un brief corect, nascut din realitatile si nevoile reale comunicationale ale brandului. Iar atunci cand vorbim de agentii, cele mai multe greseli se fac atunci cand nu se tine cont de filozofia si valorile de brand; asa apar discrepante conceptuale intre perceptia generala fata de brand si dorinta de a inova cu orice pret.
AQUA Carpatica si implicarea consumatorului in comunicarea brandului
Noi, fie ca suntem clienti sau agentii, trebuie sa intelegem contextul in care traim. Tehnologia evolueaza cu o viteza ametitoare, volumul informational pe de o parte este din ce in ce mai mare (big data) si emotia micilor bucurii (small things) pe de alta parte prefigureaza un alt profil al consumatorului, in perceptia caruia un nou discurs se naste, emotie intr-o era digitala (the new storytelling).
Nevoia unui festival local de creativitate
In primul rand, avem nevoie de un festival local pentru ca aceasta industrie merita o competitie pe masura, pentru ca de-a lungul evolutiei industriei de comunicare am vazut lucruri foarte frumoase ce s-au intamplat, iar in acest moment cred ca domeniul creativ din Romania a ajuns la maturitatea necesara pentru a avea parte de o asemenea competitie.
Este momentul sa dam credit creativitatii noastre locale si sa stabilim paramentrii clari de valoare in care functioneaza ea.
Asocierea AQUA Carpatica cu Premiile FIBRA
Este o asociere mai mult decat fireasca, pentru ca AQUA Carpatica este un brand creativ; implicarea industriei in acest demers ar trebui sa fie cat mai sustinuta din partea tuturor, atat a agentiilor, cat si a clientilor.
Catre agentii si clienti
Sa ia in serios acest festival, pentru ca este o piatra de temelie pentru industria creativa si poate reprezenta reperul de valoare pentru ea.