Tehnologie vs. Terminologie, un studiu Samsung Electronics Europa

Tehnologie vs. Terminologie, un studiu Samsung Electronics Europa
  • 55% dintre utilizatori sunt entuziasmati de noutatile tehnologice
  • 52% dintre utilizatori folosesc tehnologia mai mult decat acum doi ani, dar 72% dintre ei pretind ca stiu ce inseamna ultimele terminologii tehnice
  • Cloud, Streaming si Internet of Things, termenii intelesi gresit cel mai frecvent

Tehnologia ii fascineaza pe europeni si le ofera experiente incredibile, de la dispozitivele de la realitate virtuala, pana la frigidere inteligente si masini care se conduc singure.

Insa, pe masura ce utilizatorii incearca sa tina pasul cu cele mai noi inovatii, terminologia atribuita acestora produce confuzie printre europeni, conform unui studiu realizat de Samsung Electronics in 18 tari din Europa.

Europenii accepta revolutia digitala, iar 52% dintre utilizatori afirma ca folosesc tehnologia mai mult decat acum doi ani, in timp ce 13% admit ca nu pot trai fara ea.

Peste jumatate din cei 10.000 de utilizatori europeni intervievati sunt entuziasmati de cele mai noi inovatii, precum Internet of Things sau tehnologia Cloud, dar 72% dintre ei recunosc ca adesea doar pretind ca inteleg semnificatia acestor termeni.

Mai mult, terminologia i-a impiedicat sa foloseasca produsele la potentialul maxim pe 23% dintre utilizatori, in timp ce 43% dintre ei au declarat ca au detinut cel putin un dispozitiv care a fost mult mai performant decat aveau nevoie, iar 11% dintre utilizatori se simt depasiti de tehnologie.

 

"Cercetarile noastre ne arata ca terminologia utilizata pentru tehnologia actuala poate fi o bariera pentru utilizatori. Ne dorim sa venim in intampinarea acestor nevoi printr-o serie de pasi strategici, inclusiv prin simplificarea limbajului pe care il folosim si prin oferirea de traininguri de abilitati digitale pentru 400.000 tineri. De asemenea, consideram ca aceasta este o problema in intreaga industrie, care va impiedica progresul tehnologic in cazul in care nu va fi depasita," a declarat David Lowes (CMO Samsung Electronics Europa).

"Ne propunem sa depasim limitele tehnologiei mobile, digitale si TV, dar intreaga industrie trebuie sa fie atenta la accesibilitatea acestor beneficii si sa le ofere sustinere celor care nu sunt deocamdata confortabili cu ultimele concepte, precum Internet of Things. Este important sa avem sustinerea tuturor, motiv pentru care investim in dezvoltarea dispozitivelor cu adevarat smart: simple, intuitive, sigure si usor de inteles. Totodata, le oferim suport utilizatorilor prin intermediul expertilor nostri disponibili online si in magazinele de specialitate."

 

Studiul a fost realizat de Samsung Electronics Europa avand ca respondenti peste 10.000 de europeni din 18 tari, pentru a investiga felul in care relatia cu tehnologia se schimba.

Astfel, Samsung Europa a dezvoltat materialul „The Plain Tech Guide”, care explica semnificatia celor mai recenti termeni si modul in care acestia ajuta la imbunatatirea vietii.

Pentru a se asigura ca generatiile viitoare sunt la curent cu cea mai noua tehnologie, Samsung a incheiat parteneriate cu scoli si universitati, pentru a permite deprinderea aptitudinilor digitale, prin doua programe: Smart Classroom si Tech Institute.

Misiunea Samsung este de a ajunge in mod direct la 400.000 de elevi si studenti europeni pana in anul 2020, acest scop fiind parte a angajamentului pe care Samsung l-a luat in fata Marii Coalitii a Comisiei Europene pentru locuri de munca digitale.

Pana in prezent, Samsung a deschis peste 600 de sali de clasa inteligente (Smart Classrooms), 48 de Tech Institutes si a ajuns la peste 100.000 de tineri. Rezultatele pozitive ale acestor eforturi sunt deja vizibile, 1 din 4 studenti ai Academiilor Digitale Samsung a obtinut un loc de formare la nivel superior, inainte de sfarsitul cursului*.

 

Europenii iubesc emojiurile

In timp ce limbajul tehnic se dezvolta, se dezvolta si modalitatea prin care oamenii aleg sa se exprime in forme vizuale. Emoji-urile sunt considerate un nou limbaj international, dar rezultatetele studiului Samsung au devaluit ca multe persoane au dificultati in a intelege semnificatia acestor noi caractere.

S-a descoperit ca romanii sunt cel mai putin familiarizati cu ele, 27% dintre ei pretinzand ca stiu mai mult decat stiu de fapt in realitate, urmati indeaproape de italieni, cu 26%, in timp ce doar 5% dintre bulgari au recunoscut ca si-au supraestimat cunostintele despre emoji.

 

Cele mai utile aplicatii

Studiul a investigat si aplicatiile pe care europenii le considera cele mai utile. Astfel, cel mai mare impact l-au avut aplicatiile de navigatie si harti, 66% dintre europeni declarand ca aceste aplicatii le simplifica viata. Urmatoarele aplicatii mentionate de respondenti au fost cele de meteo si camera foto, cu 56%, respectiv 51%.

 

"In ciuda predictiilor conform carora noile dispozitive ar provoca oboseala, este incurajator sa vedem cum europenii adopta tehnologia mai repede ca oricand. Ne bucuram ca 55% dintre europeni s-au declarat entuziasmati de cele mai noi inovatii, precum Galaxy S7 si Galaxy S7 edge, si stim din vanzarile noastre ca milioane de europeni au acceptat provocarea de a regandi rolul si potentialul smartphone-ului. Dezvoltam produse dorite de catre utilizatori, rezistente si intuitive, iar aceste informatii ne amintesc ca nu trebuie sa lasam limbajul tehnic complex sa devina o piedica in calea inovatiei si a progresului," a declarat David Lowes (CMO al Samsung Electronics Europa).

 

Nota

Studiul a fost desfasurat in mediul online de catre Opinium Research in perioada 16 martie – 1 aprilie 2016, avand 10.138 de respondenti cu varste peste 18 ani, din Marea Britanie, Austria, Belgia, Bulgaria, Germania, Danemarca, Finlanda, Grecia, Ungaria, Italia, Portugalia, Olanda, Norvegia, Polonia, Spania, Romania, Suedia, Elvetia.

Nici o ponderare nu a fost aplicata niciunei tari cu exceptia Marii Britanii*, iar esantionul a fost dezvoltat pentru a se obtine o divizare aproximativ egala pe grupe de varsta si sexe, in limitele accesului online.

 

*Sursa: Evaluarea proiectelor Smart Classroom si Digital Academy a fost realizata in 15 tari, in perioada anului scolar 2014/2015.

Unele rezultate fac parte dintr-un studiu aditional, desfasurat anul trecut, online, de catre Lightspeed GMI, printre 18.000 de respondenti cu varste peste 16 ani, in Austria, Belgia, Bulgaria, Danemarca, Finlanda, Germania, Grecia, Italia, Ungaria, Olanda, Norvegia, Polonia, Portugalia, Spania, Suedia, Elvetia, Romania, si Marea Britanie (1.000 respondenti per tara).

Informatiile au fost atribuite profilurilor cunoscute de varsta si sex pentru fiecare tara. Interviurile au fost desfasurate online, in perioada 21 aprilie – 18 mari 2015.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Branduri

Sectiune

Dictionar



Branded


Related