E un fapt recunoscut că oamenii de creație migrează tot mai mult în afara mediului de agenție. Și putem vedea că nu doar la ei, ci și la noi, unii creativi merg spre clienți. Cuplând asta cu discuțiile despre curajul și flexibilitatea clienților din publicitate, rezultă o întrebare: ce mai face profilul omului de marketing în dinamica neobosită a industriei de comunicare? Ce transformări a suferit? Din ce zone profesionale vin oamenii de marketing, cum își gândesc ascensiunea în companie ori în carieră și care sunt trăsăturile care trebuie să le dețină în funcție de piață în care activează? Bogdan Bucurei (Director Marketing, UPC România) ne răspunde în rândurile următoare:
Ce calităţi caută compania ta la un om de marketing?
UPC România este preocupată în mod constant de calitatea serviciilor, de inovație și de crearea de experiențe memorabile în lumea digitală. Iar aceste preocupări sunt sprijinite de echipa noastră.
Prima calitate necesară este pasiunea pentru clienţi şi dorinţa de a construi propuneri de valoare care să depăşească aşteptările clienţilor. Apoi, este important să fie un contributor activ în cadrul echipei, să îşi dorească să muncească într-un mediu colaborativ, să îi pese de munca lui şi de a echipei, să fie creativ şi proactiv şi, nu în ultimul rând, să ştie să se bucure de fiecare reuşită.
Ambiţia, de asemenea, este foarte importantă, căutăm oameni care vin pentru o carieră, care vin să crească.
Un profil al omului de marketing potrivit pentru telecom
Serviciile digitale oferite de compania noastră îi conectează pe cei 1.245.000 de clienți la universul digital. Omul de marketing trebuie să își asume rolul lui în acest parcurs al companiei, să aibă perspectivă, să fie implicat în prezent și să asculte în permanenţă ce are de spus clientul.
Este foarte important ca el să fie conectat și să dețină o capacitate de autoeducare atunci când vine vorba despre tehnologie, într-o piață a telecomunicațiilor care este atât de dinamică şi extrem de competitivă.
Evoluţia profilului omului de marketing
În primul rând, practicianul de marketing trebuie să știe să se adapteze ușor. El trebuie să fie la curent cu tot ceea ce este nou și să fie în permanență conectat la dinamica pieței. Să fie conștient de faptul că inovația și creativitatea merg mână în mână cu evoluția industriei telecom și că nu există produse extraordinare fără servicii sau suport pe măsură, din partea tuturor din echipă.
UPC România oferă experiențe memorabile, experiențe care dacă nu ar fi comunicate la timpul potrivit, nu ar mai avea același impact pentru produs. Iar aici intră în joc omul de marketing. El aruncă, într-un fel sau altul, zarurile.
Zonele profesionale adiacente din care poate veni un marketer
Zona profesională din care poate veni depinde foarte mult de rolul pe care o să îl aibă. Un rol în aria de PR/Marcom poate fi ocupat de exemplu de un fost jurnalist sau consultant din agenţii de PR, BTL, ATL sau Digital, pentru că urmărim un anumit tip de creativitate, însă pentru departamentul de management al produselor, de exemplu, este foarte importantă experiența anterioară într-un rol similar, de dorit din domeniul telecom sau IT&C. De ce? Pentru că, pe lângă creativitate, el poate înțelege rapid managementul proceselor specifice acestor segmente.
Programele actuale de Internship/Management Trainee, din ce în ce mai numeroase în piață în ultimii ani, asigură o expunere relevantă pentru cei fără experiență, dar cu potențial pentru a-și dezvolta o carieră în marketing, spre deosebire de anii anteriori când majoritatea recrutărilor vizau candidați cu experiență consistentă, limitând astfel numărul candidaților potriviți.
Aplicanți pe middle și top management în departamentul de marketing: greşeli
Supraestimarea experienței. Candidații trebuie să înțeleagă că este foarte important să nu țină cont, neapărat, de numărul de ani pe care îi au în spate, ci de experiența pe care au acumulat-o în acești ani și de dorința de a fi din ce în ce mai buni.
Așa cum noi suntem preocupați în mod constant de calitatea serviciilor noastre, așa ar trebui să fie fiecare dintre ei: preocupat să învețe și să cunoască mai mult, să performeze, să fie creativ și să își dorească să se dezvolte și să ajungă din ce în ce mai sus.
Migraţia omului de marketing într-o companie
Omul este într-o continuă căutare și într-o dorință de a deveni mai bun. Pe lângă dorinţa de autoeducare cu scopul de a creşte, dinamica companiei şi a industriei îl ajută şi îl forţează în acelaşi timp. Drumul într-o carieră este o ascensiune, însă implică o alegere a fiecăruia cum îşi investeşte timpul. Îmi place să cred că în această industrie, ca om de marketing, cauți, întotdeauna, locul cel mai potrivit pentru tine.
UPC este o şcoală de învăţătură şi un loc pentru a creşte, iar dovada stă în numărul mare de colegi care au avansat intern, fie în România sau la sediul central al Liberty Global din Amsterdam sau au primit oferte de munca în alte companii mari din România.
Compatibilitatea între setul de valori ale individului şi cele ale companiei joacă un rol important atunci când vorbim de integrarea perfectă în echipă, ascensiunea în companie, precum şi acceptarea unei provocări în alt departament. Este esenţial ca toţi să preţuim aceleaşi valori şi să avem principii comune, dincolo de obiectivele de business pe care ni le setăm.
Valorile UPC România sunt respectul, încrederea, credibilitatea, relevanța, implicarea, grija și bucuria alături de echipa ta.
Mi-ar plăcea să știu că toți oamenii care se orientează spre echipa noastră să vină „la bord” cu entuziasm, creativitate, ambiție și perseverență și că, undeva, toate aceste valori ale lor să se unească cu valorile noastre și, astfel, să reușim să oferim experiențele memorabile pe care ni le dorim pentru clienții noștri.