Regulile jocului se schimba: evolutia fotbalului european creste asteptarile telespectatorilor

Regulile jocului se schimba: evolutia fotbalului european creste asteptarile telespectatorilor

Conform ultimului studiu Samsung*:

  • Aproape jumatate (44,49%) dintre barbatii din Europa urmaresc meciuri de fotbal de trei sau de mai multe ori pe saptamana
  • Barbatii romani sunt pe locul 2 in Europa, alaturi de spanioli si dupa italieni, in topul europenilor care se uita mai mult de 3 ori pe saptamana la meciuri
  • Frustrarea cea mai mare a fanilor este ca, privind la televizor, nu isi pot da seama exact ce jucator se afla la balon
  • Peste jumatate (65,61%) dintre femei si 69,33% dintre barbatii din Europa sunt de acord ca fotbalistii si-au imbunatatit imaginea in ultimii 15 ani

 

Este clar ca intreg fenomenul fotbalistic a suferit schimbari majore in ultimii ani. Jucatorii se afla acum sub atenta observatie, de la comentatorii care le analizeaza aptitudinile la suporterii echipei care le observa stilul. S-au schimbat tunsorile, dar si modul lor de a dribla: de la mingi trimise printre picioarele adversarilor la executii de finete cu calcaiul. Nici metodele de a se bucura dupa un gol nu s-au lasat mai prejos. Acum, jucatorii au reale coregrafii dupa ce marcheaza un gol. Jocul a devenit mult mai rapid, driblingurile necesita mai multa atentie si talent, iar stilul fotbalistilor este analizat mai mult ca niciodata.

Noul studiu Samsung Electronics* investigheaza modul in care toate aceste schimbari au influentat obiceiul de achizitii TV, aratand ca unul din 5 adulti europeni se uita, in medie, la peste 468 de ore de fotbal intr-un an. Aceasta perioada este echivalenta a 28.080 de minute sau 62 de zile de munca.

Cum jucatorii sunt mai rapizi si tehnicile lor s-au imbunatatit, aproape unul din doi adulti europeni planuieste sa investeasca intr-un nou televizor, special pentru a urmari evenimentele sportive din aceasta vara, iar asteptarile lor in ceea ce priveste experienta de vizualizare sunt din ce in ce mai mari.

Cele mai mari trei frustrari ale telespectatorilor europeni in ceea ce priveste fotbalul sunt: faptul ca nu pot identifica jucatorii (28,53%), ca nu pot vedea mingea atunci cand trece de la o zona luminata la una umbrita (21,47%) si faptul ca ecranul televizorului este prea mic (9,8%).

Pentru a-i ajuta pe cei care vor sa vada un meci de fobal in toate detaliile sale, in orice unghi s-ar afla si fara a pierde vreo faza de joc, Samsung a lansat noua gama de televizoare SUHD. Acestea ofera o calitate superiora a imaginii prin tehnologiile Quantum Dot, Ultra Black, luminozitatea de pana la 1.000 de niti si compatibilitate cu standardul HDR.

 

„Televizorul Samsung SUHD este perfect pentru evenimentele sportive din aceasta vara. Tehnologia Quantum Dot ofera cea mai buna calitate a imaginii existenta in acest moment pentru o experienta similara cu cea a urmarii meciului de pe stadion. Iarba va fi la fel de verde, echipamentele isi vor pastra culorile originale, iar ecranul curbat va oferi cel mai bun contrast al imaginii. Va veti putea bucura de fiecare moment al meciului din confortul propriului camin, indiferent de rapiditatea cu care se desfasoara jocul,” a declarat Michael Zoller, European Head of TV, Samsung Electronics.

„Imaginile HD creeaza o experienta mai captivanta, de aceea si modurile in care filmam s-au schimbat. Cameramanii trebuie sa se asigure ca iau cat mai multe cadre si ca surprind actiunea din cat mai multe unghiuri. De obicei, exista peste 40 de camere video pe teren, tehnologia HD dubland calitatea imaginii,” a declarat cameramanul Andy Reik.

Pe langa schimbarea obiceiurilor de vizualizare ale telespectatorilor, imbunatatirea calitatii imaginii a dus si la o mai mare atentie a fotbalistilor fata de aspectul lor. Peste doua treimi (67,78%) dintre acestia sunt de acord ca aspectul fizic al fotbalistilor a devenit mai important in ultimii 15 ani, iar aproape unul din trei (32,23%) barbati europeni isi gaseste inspiratia in jucatori de fotbal, mai mult decat in actori, muzicieni sau staruri TV.

 

In Romania, peste jumatate dintre barbati (53,8%) urmaresc meciuri de fotbal de trei sau mai multe ori pe saptamana. De asemenea, peste doua treimi (66,70%) dintre romani planuiesc sa-si cumpere un televizor nou special pentru evenimentele sportive din aceasta vara, iar 76,20% dintre ei sunt de-acord ca imaginea jucatorilor de fotbal s-a imbunatatit in ultimii 15 ani.

In topul lucrurilor de care sunt deranjati atunci cand se uita la un meci la televizor, romanii au mentionat:

  • Identificarea dificila a unui jucator (34,50%)
  • Urmarirea mingii cand trece dintr-o zona luminata a terenului intr-una cu umbra (20,80%)
  • Ecranul televizorului este prea mic (17%)

*Studiul a fost desfasurat de catre One Poll, in perioada 19-30 mai 2016, pe un esantion de 9.000 de adulti din 10 tari europene (Franta, Germania, Italia, Polonia, Portugalia, Romania, Spania, Suedia, Elvetia si Marea Britanie).

 

Rezultatele europene

  • Peste jumatate (5,.9%) din barbatii din Europa planuiesc sa-si cumpere un TV special pentru a urmari evenimentele sportive din aceasta vara
  • Jumatate (48,84%) dintre adultii din Europa planuiesc sa-si cumpere un TV special pentru a urmari evenimentele sportive din aceasta vara
  • 28,53% dintre adultii din Europa spun ca sunt cel mai des iritati de faptul ca nu pot identifica jucatorii de pe teren. Cele mai mari trei frustrari sunt:
    - Identificarea grea a unui jucator (28,53%)
    - Urmarirea mingii cand trece dintr-o zona luminata a terenului intr-una cu (21.47%)
    - Ecranul televizorului este prea mic (9,8%)
  • Aproape jumatate (44,49%) dintre barbatii din Europa se uita, in medie, la trei sau mai multe meciuri pe saptamana. Italia este cel mai bine clasata din acest punct de vedere dintre cele 10 tari din studiu
  • Procentajul barbatilor care se uita la meciurile de fotbal de 3 sau mai multe ori pe saptamana:
    - Italia (60,31%)
    - Romania (53.8%)
    - Spania (53,8%)
    - Germania (47,25%)
    - Franta (45,76%)
    - Polonia (38,63%)
    - Portugalia (37,78%)
    - Marea Britanie (22,6%)
    - Elvetia (20,44%)
    - Suedia (17,95%)
  • Procentajul adultilor care sunt de acord ca fotbalistii si-au imbunatatit imaginea (ex: tunsori, modul de a se imbraca) in ultimii 15 ani atat pe teren, cat si in afara lui, este de 67.78%
  • Fotbalistii sunt numarul 1 in style inspiration: aproape unul din 3 (32.23%) barbati din Europa se inspira mai degraba din stilul fotbalistilor, decat din cel al actorilor (29.70%), al cantaretilor (18.26%) si al starurilor TV (6.77%)

 

Gama TV Samsung SUHD – o evolutie a calitatii imaginii

In acest an, Samsung introdus tehnologia Quantum Dot pentru modelele de varf SUHD, ce imbunatateste algoritmul culorilor, astfel ca noile televizoare redau o imagine mai luminoasa, contrast mai intens si pana la un miliard de culori.

In plus, Samsung a adoptat pentru intreaga gama de televizoare SUHD de anul acesta tehnologia HDR 1000, redand imagini HDR cu o luminozitate de pana la 1.000 de niti. Acest lucru le permite privitorilor sa aiba parte de un continut plin de detalii, indiferent de luminozitatea imaginii. Tehnologia Ultra black reduce reflexia luminii care interfereaza cu ecranul televizorului, imbunatatind astfel contrastul imaginii si asigurand o experienta placuta de vizionare, indiferent de conditiile de luminozitate.

Datorita acestor tehnologii, televizoarele Samsung SUHD ofera o calitatea superiora a imaginii, asemenea celei la care sunt produse cele mai noi filme de la Hollywood.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Branduri

Sectiune

Dictionar



Branded


Related