Alice Botnarenco: Tinuta in mediul de afaceri nu este una foarte complexa sau creativa, iar prin intermediul ALISIA ENCO imi doresc sa contribui la iesirea din era deux-pieces-ului negru sau gri

Alice Botnarenco: Tinuta in mediul de afaceri nu este una foarte complexa sau creativa, iar prin intermediul ALISIA ENCO imi doresc sa contribui la iesirea din era deux-pieces-ului negru sau gri

Ludovic al XIV-lea spunea: „burghezii si mestesugarii vor deveni artizanii bogatiei". Astazi, lucrurile s-au schimbat. Mestesugarii sunt antreprenori.

Alice Botnarenco (Owner, ALISIA ENCO), antreprenor roman, care in prezent are o afacere prospera cu posibilitati de extindere internationala, ne-a povestit putin din timeline-ul ei profesional.

Primul job a fost la 18 ani. Prima afacere la 23. Initierea in domeniu a avut loc prin compania de inchirieri masini, Rent a Car Kapitolium, afacere ce a existat pe piata timp de 9 ani. Pe parcursul acesteia, a aparut asociatia Femei in Afaceri. Un loc unde business networking-ul si conferintele au inceput sa se concretizeze in proiecte cunoscute international. 

Acum exista ALISIA ENCO, un brand de haine dedicat femeilor implicate in business. 

 

Antreprenoriat la 23 de ani. Punctul de pornire

De fapt, primii pasi catre independenta mea financiara i-am facut la 18 ani, intr-o alta tara. A fost prima data cand am ales sa plec cu familia in vacanta in afara tarii, iar dupa doua zile m-am angajat. Dupa aceasta experienta m-am intors acasa cu dorinta de a incepe propria mea afacere, dar am reusit sa imi vad visul implinit doar dupa mai mult timp si mai multe incercari.

Am avut multe idei de afaceri, acesta este unul dintre aspectele care ma caracterizeaza cel mai bine. Nu ma plictisesc niciodata de a veni cu noi idei si de a experimenta. Intr-un final lucrurile s-au concretizat intr-un plan coerent de a avea un parc auto.

In concluzie, nu as numi aceasta experienta un declic, ci mai degraba firea mea independenta, visatoare si incapatanata, experientele dobandite pe parcurs si modelul tatalui meu m-au facut sa imi doresc sa fiu pe picioarele mele.

Referitor la studii, nu pot spune ca experienta facultatii m-a inspirat foarte mult in acest sens. Am terminat Facultatea de Studii ale Integrarii Economice Europene, dar consider mai important faptul ca mi-a placut si imi place enorm sa experimentez lucruri, sa fiu putin inconstienta si sa-mi demonstrez ca pot.

 

Antreprenorul - elemente definitorii

Avand in vedere ca am pornit de tanara, pe mine m-a ajutat vointa si dorinta de a demonstra oamenilor ca pot face lucruri. Cu aceasta experienta m-am descoperit pe mine si mi-am dat seama ce imi da puterea sa misc lucruri. Ma incarca cu energie multumirea oamenilor, a clientilor, faptul ca pot sa le demontez asteptarile.

Cand am inceput afacerea, stiam doar sa conduc masina, insa setea de a cunoaste, de a descoperi lucruri noi, curiozitatea, cat si deschiderea catre noutate m-au ajutat sa ma dezvolt. Mi-a placut sa ascult si sa invat de la clienti, lucru pe care il fac in continuare.

Am avut norocul sa am parte mereu de oameni cu experienta care au avut incredere in mine si m-au ajutat. Mereu i-am considerat mentori, iar unul dintre sfaturile pe care il ofer mereu altor tineri la inceput de drum este sa isi gaseasca oameni cu mai multa experienta de la care pot invata.

 

Povestea Rent a Car Kapitolium 

Am avut si alte idei de afaceri inaintea acesteia, dar dupa planuri si calcule, am ales sa pornesc compania de inchirieri masini. N-a fost deloc simplu, neavand niciun fel de experienta in domeniul auto. A trebuit sa dau examene pentru certificate specifice afacerii, sa invat sa construiesc un site, sa invat sa lucrez cu oamenii, sa-mi promovez afacerea, toate acestea fara sa am o disponibilitate financiara foarte mare.

Si, bineinteles, experienta cu un astfel de business a venit la pachet atat cu evenimente placute cat si mai putin placute, cum era de asteptat. S-a intamplat sa raman fara una dintre masini sau sa fiu sunata deoarece un client a facut accident. Nimic nu te poate pregati suficient pentru situatii de acest tip.

Afacerea am lansat-o in 2005 in Ploiesti, iar in 2007 am deschis si in Bucuresti, moment in care lucrurile au inceput sa evolueze din ce in ce mai mult, iar timpul pe care trebuia sa il dedic afacerii la fel. Sunt o persoana care se implica 100% de fiecare data, iar in acea perioada mi-am dat seama ca viata mea personala avea mult de suferit din cauza ritmului in care lucram.

La scurt timp dupa aceea am fondat si Femei in Afaceri si a inceput sa imi placa mai mult ce faceam impreuna cu organizatia, astfel ca am hotarat sa ma axez in acel moment doar asupra Femei in Afaceri, iar apoi asupra noului business, ALISIA ENCO.

Desi a fost greu, ma bucur ca in acea perioada am invatat sa apreciez mai mult lucrurile care imi plac cu adevarat si sa aloc timp si vietii de familie, nu doar business-ului, deoarece asta m-a transformat in persoana care sunt astazi, mai echilibrata si mai fericita.

 

Asociatia Femei in Afaceri

Am pornit Femei in Afaceri in 2009. Mai intai ca un grup pe LinkedIn, deoarece descoperisem, pe de-o parte nevoia femeilor de a cunoaste, pe de alta interesul pentru dezvoltarea lor profesionala, discutiile despre afaceri, nevoia de a explora posibilitati de colaborare, mai ales dupa ce criza lovise si Romania.

Lucrurile au inceput sa se dezvolte de la sine, numarul femeilor crestea constant si se formase deja o comunitate. Organizam intalniri saptamanale, asa ca am hotarat ca este momentul unei organizari formale, ce a luat forma organizatiei Femei in Afaceri.

Conferinta Meet the MAN!

Intalnirile de socializare s-au transformat in evenimente de business networking. La scurt timp am lansat prima platforma online de membership si portalul online cu stiri din mediul business. Totul cu scopul de a le facilita femeilor cat mai mult accesul la informatii utile pentru a-si putea incepe sau dezvolta afacerea, pentru a se putea conecta si promova.

In prezent, Femei in Afaceri incheie primul sau proiect european, „She decides, You succeed”, un proiect international initiat de AFAEMME – Asociatia organizatiilor mediteraneene ale femeilor intreprinzatoare si realizat in parteneriat cu alte organizatii din Italia, Spania, Letonia si Marea Britanie. Scopul proiectului a fost de a incuraja companiile private sa includa femei in top management si de a le prezenta beneficiile pe care le pot avea in aceasta situatie.

In plus, pe 20 octombrie 2016 va avea loc si cea de-a doua editie a Conferintei Internationale Femei in Afaceri, un eveniment international ce va aduce in discutie evolutia mediului de business actual in contextul globalizarii si digitalizarii accelerate. Publicul va fi unul mixt, cu speakeri si participanti internationali.

Conferinta Femei in Afaceri 2013

 

Proportia femei vs. barbati antreprenori / femei vs. barbati in pozitii de management

Iti pot raspunde la aceasta intrebare bazandu-ma doar pe experienta mea personala si pe informatiile pe care le-am aflat citind studii sau articole pe acest subiect.

Asadar, cu toate ca cifrele arata in continuare discrepante importante la nivel de top management, unde numarul femeilor este simtitor mai mic, daca ne raportam la antreprenori, aici lucrurile devin din ce in ce mai echilibrate, iar multe femei se indreapta catre antreprenoriat deoarece le ofera flexibilitatea, libertatea si independenta financiara de care au nevoie.

Situatia mai are inca nevoie de timp pentru a se echilibra, insa cred ca proiecte de tipul celui in care ne-am implicat si noi, „She decides, You succeed”, pot accelera schimbarea si le pot incuraja pe femei in aceasta directie.

 

Cele mai de succes proiectele ale asociatiei

Pentru mine toate au avut succes pentru ca au avut un impact asupra oamenilor. De la lansarea site-ului, la crearea comunitatii online, la organizarea evenimentelor cu tematica, toate si-au pus amprenta si au avut un rol important in dezvoltarea afacerilor, a parteneriatelor si in construirea relatiilor intre membrele si participantele noastre.

 

Inceputul ALISIA ENCO si provocarile 

Inceputul brandului ALISIA ENCO a avut loc cu un an inaintea lansarii, timp in care am pus totul la punct pentru lansare - de la branding, magazin online, creatie si multe alte aspecte tehnice. De fapt, chiar cu doi ani inainte, cand cochetam cu ideea de a porni un nou business, dar nu eram foarte sigura ce imi doresc.

Avand in vedere experienta mea cu comunitatea Femei in Afaceri, cat si experienta cu evenimentele business la care participam, m-am hotarat sa raman la aceasta frumoasa idee de afacere, ALISIA ENCO.

Mi-am dorit sa pot oferi doamnelor acea camasa de foarte buna calitate, care sa le scoata din anonimat atat prin calitatea ei, material, finisaje, cat si prin model. O camasa care sa le ofere incredere in sine si prestanta. O camasa exact asa cum mi-o doream si eu si care era imposibil de gasit.

Tinuta in mediul de afaceri nu este una foarte complexa sau creativa, iar prin intermediul brandului ALISIA ENCO imi doresc sa contribui – prin camasi, accesorii, dar si alte haine si tinute – la transformarea ei, la iesirea din era deux-pieces-ului negru sau gri.

 

Obiectivele brandului pentru 2016

Unul dintre obiective a fost deja depasit, acela de a vinde peste hotare. Sunt mandra sa stiu ca in tari ca Franta, Germania, Canada sau Finlanda se poarta camasile ALISIA ENCO. Intre timp se va concretiza si primul showroom ALISIA ENCO, care a durat putin mai mult, cat si lansarea blogului.

 

Planurile de viitor 

Imi doresc ca ALISIA ENCO sa devina un brand recunoscut la nivel international, cu magazine in toata lumea, care sa ofere femeilor o tinuta completa de business. De asemenea, organizatia Femei in Afaceri are un traseu bine stabilit, ce a inceput deja prin recunosterea si dezvoltarea acesteia la nivel international.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Sectiune



Branded


Related