Si sportivii au biblioteca lor. Se numeste RUNink

Si sportivii au biblioteca lor. Se numeste RUNink

Radu Rafiroiu si Sebastian Popescu au cateva lucruri in comun: amandoi sunt consultanti financiari, familisti convinsi si alergatori de cursa lunga. S-au apucat de alergat acum 3 ani si au luat-o in serios. Dincolo de practica, Radu si Sebastian au devenit interesati de teorie. In cautarile de documentatie specializata, au observat ca literatura sportiva e o nisa neexplorata la noi. N-au ramas cu realizarea, ci au mers catre infiintarea unei biblioteci sportive destinate (deocamdata) mediului corporate, numita RUNinkBiblioteca cuprinde in jurul a 150 de volume grupate pe 7 categorii - alergare, bicicleta, alpinism, expeditie, triatlon, fotbal, tenis si nutritie, acestea putand fi inchiriate online. Cum s-a intamplat totul, de la idee la lansare, in randurile urmatoare:

 

Fondatorii alergatori

In timpul zilei suntem consultanti in domeniul financiar, soti si parinti a cate trei copii, iar in timpul noptii sunt alergatori de anduranta :)

Radu are propriul cabinet de consultanta fiscala, iar eu lucrez in cadrul unei multinationale, amandoi avem proiecte variate in functie de necesitatile clientilor, de la audituri financiare si asistenta in inspectii fiscale pana la asistenta in obtinerea de fonduri nerambursabile.

Pasiunea pentru alergare am descoperit-o recent, prin 2013, din dorinta de a incerca lucruri noi si apoi de a ne depasi limitele.

Desi alergarea este un sport care se face individual, in cadrul competitiilor, si in special al celor montane, acest lucru se simte diferit, de multe ori ai impresia ca cei din jurul tau alearga pentru acelasi tel, lupta este mai degraba cu sine decat cu cei din jur.  

Credem ca fiecare alergator este motivat de propriile dorinte si aspiratii care apar pe masura ce alergarea devine un hobby sau chiar un mod de a-ti stabili noi limite si de a le depasi. Pentru cei care nu alearga, este suficienta citirea cartii lui Christopher McDougal, "Born to Run", si lucrurile se vor schimba :)


Pe ultimii metri inainte de atingerea Vf. Negoiu in cursa din Fagaras

 

RUNink

Ideea initiala a proiectului i-a venit lui Radu, spre finalul anului 2015 si, fiind legata de o activitate pe care o practicam din placere si din ce in ce mai serios. Am vazut si o oportunitate a cresterii interesului oamenilor pentru miscare si sport, ceea ce ne-a incurajat si mai mult in demersul nostru.

Continutul bibliotecii este impartit in 7 categorii de activitati, respectiv alergare, bicicleta, alpinism, expeditie, triatlon, fotbal, tenis si nutritie, acestea fiind si principalele categorii pentru care am observat noi un interes mai mare din partea celor care practica sport.

Ne-am dorit sa putem oferi informatie sportiva fara un efort prea mare din partea cititorului, asadar cartile comandate ajung direct la birou si pot fi citite oriunde.

In acest domeniu, piata de carti din Romania este limitata, iar pentru a obtine o carte buna din afara tarii, sunt necesare eforturi semnificative de bani si timp. 

A trecut mai putin de un an de la momentul in care a aparut ideea, rastimp in care am stabilit conceptul proiectului, am implementat infrastructura de website si gestiune a cartilor, iar acum suntem in faza de promovare si discutii cu companii care sunt interesate de a oferi angajatilor lor aceasta facilitate.


Inainte de cursa in padurea Cernica - Radu (centru) si Sebastian (dreapta)

 

Biblioteca

Initial am facut o selectie a celor mai relevante carti pentru categoriile de activitati, urmatorul pas fiind achizitia acestora fie din piata din Romania sau cea externa.

Nefiind o biblioteca clasica, in care cititorul vine sa citeasca cartea intr-o locatie, cartea merge la cititor, am optat pentru achizitia de mai multe exemplare incat sa putem onora cererile pentru cartile mai solicitate.

In prezent aveam aproximativ 150 de titluri, pentru unele carti avand pana la 6-7 exemplare. Poate parea un “butic” de carte in general, insa este un “hypermarket” de carte sportiva.

Intentionam sa crestem numarul de titluri constant, in functie explorarea continua a resurselor pe cele 7 categorii de activitati, dar si in functie de sugestiile cititorilor.

Pentru procurarea cartilor avem incheiate contracte cu furnizori, unii fiind specializati pe carte interna, iar altii pe carte disponibila in afara tarii.

Cartile care compun biblioteca se afla intr-o locatie in Snagov, insa asta este mai putin important pentru cititori, pentru ca ei nu trebuie decat sa intre pe site-ul nostru, sa comande cartea dorita, iar aceasta va ajunge la ei.

 

Target

Ne adresam angajatilor din companii care incurajeaza sportul, noi am gandit acest serviciu ca pe o facilitate ce poate fi acordata angajatilor fara prea multa bataie de cap. Ne-am gandit sa implementam un sistem care consuma resurse de timp minime atat pentru companie, cat si pentru angajat, noi ne ocupam de toata partea logistica/administrativa.

Din motive de costuri logistice, ne adresam cu acest produs strict corporatiilor care incheie minim 10 abonamente. Momentan nu avem un produs pentru persoane fizice, dar pentru ca speram cu adevarat sa inspiram lumea din jurul nostru, cu titlu extra-profesional si in limita disponibilitatilor, imprumutam carti tuturor persoanelor interesate.

Pana acum, avem conturi de test deschise deja pe site, in care angajati sau persoane de decizie din companii se familiarizeaza cu produsul nostru.

Am primit si primele feedback-uri pozitive pentru cartile imprumutate :)

 

Promo. Nume si identitate vizuala

Fiecare dintre noi a avut multe idei cu privire la nume, le-am pus pe hartie, le-am combinat intre ele. Pana la urma, am ales sportul cel mai drag noua si asocierea cu “ink” care sugereaza ideea de carte, in format clasic.

Pentru construirea identitatii vizuale am colaborat  cu doi prieteni, Solene (n.r. aici un interviu cu Studio Zvac) si Daniel (Hype Media) care ne-au ajutat sa construim o identitate vizuala. 

Cel mai mult ne promovam la evenimentele de alergare, prin tricourile inscriptionate cu sigla RUNink pe care le folosim noi, dar si prietenii  apropiati. Avem si flyere, insa preferam sa utilizam mai putin aceasta metoda de promovare. Nu lipseste pagina de Facebook.

 

Dificultati?

Cea mai serioasa provocare de care ne-am lovit pana acum a fost obtinerea unui cod de TVA. Desi pare un lucru simplu, chiar si dupa o documentare detaliata si corecta a dosarului, au fost necesare discutii suplimentare cu diverse departamente de control inainte de obtinerea codului dorit. 

 

Dezvoltare

Va depinde in mare masura si de feedback-ul pe care il vom primi de la cititori. Luam in calcul in primul rand marirea numarului de titluri si exemplare, dar si extinderea categoriilor de sporturi la activitati similare, in special care presupun contactul cu natura.

In perioada urmatoare intentionam sa organizam prima cursa de alergare montana – Maratonul RUNink, care isi propune sa premieze deopotriva cei mai buni alergatori, dar  si cei mai buni cititori. Va avea loc in masivul Piatra Mare, in luna octombrie.

Planurile personale in ceea ce priveste activitatea sportiva sunt numeroase, insa cel mai apropiat este participarea una dintre competitiile-emblema ale Europei,  ultramaratonul montan UTMB.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Branduri

Sectiune



Branded


Related