Calendaristic, mai sunt 10 zile si spunem "adios" verii lui 2016. Asa ca trebuie sa ne miscam repede daca vrem sa mai facem ceva pe caldura. Da, stim, a trecut prea repede, dar sa privim partea plina a paharului: amintirile de vacanta. Dana Iordache (Regional Marketing Manager, Lipton PepsiCo) ne povesteste pe larg despre una dintre ele: prietesugul dintre Lipton si Tomorrowland. Un brand recruteaza 12 tineri romani si apoi ii trimite in vizita la un festival international. Obiectivele: generare de experiente si constructie de brand equity.
Activarea
Lipton a fost initial partener Tomorrowland doar in Belgia, iar din 2016 proiectul a fost amplificat, putand oferi aceasta experienta si consumatorilor Lipton din celelalte tari din Europa. Anul acesta, campania integrata Lipton a fost #aiverdelaceai din care a fost declinata platforma cu Tomorrowland #aiverdelamuzica.
Intrucat muzica este un element central printre preocuparile tinerilor romani, parteneriatul cu festivalul Tomorrowland - unul dintre cele mai asteptate, apreciate si urmarite festivaluri de muzica din lume care reuneste 180.000 oameni, 400 de artisti si 20 de scene - a venit in mod natural.
Tomorrowland este un eveniment in spiritul Lipton Ice Tea, care aduce impreuna vibratia unica specifica tinerilor, dornici de a experimenta viata la maxim si a crea povesti noi. Fanii Lipton din Romania au avut astfel oportunitatea de a experimenta o calatorie care sa le deschida perspective noi alaturi de Lipton Ice Tea.
Brief si obiective
Brieful specific pentru acest proiect a fost simplu – anul acesta Lipton va da # verdelamuzica si va crea o experienta de neuitat pentru fanii Lipton din Romania. Obiectivele au fost in sfera de brand equity building / talkability / engagement in spatiile cu afinitate mare pentru tineri.
Dupa cum spuneam, campania integrata a acestui an a fost “Ai verde la ceai”, iar daca #aiverdelaceai rezulta ca ai verde la racorire, ai verde la gust, ai verde la experienta, ai verde la viata, ai verde la a trai viata intr-un mod unic.
Platforma #verdelamuzica care a oferit experienta Tomorrowland a avut cateva elemente specifice:
- O nota locala, in sensul ca a fost creata o comunitate si a fost construita alaturi de patru endorseri ai campaniei de promovare a parteneriatului cu Tomorrowland - Mihai Taranu (Zmenta), Bogdan Moldovan (Dj Optick), Alin Pandaru (Pandutzu), Ovidiu Baciu (Naguale).
- A implicat multa creativitate si interactiune cu tinerii in vederea crearii unei gasti de tineri din Romania, care sa se bucure de o experienta de poveste, la festivalul din Boom, Belgia.
Prin activitatile pregatite, am vrut in primul rand sa le transmitem fanilor feelingul pe care il ofera festivalul Tomorrowland, care strange in fiecare an tineri din toate colturile lumii.
Au fost urmarite obiective specifice care tin de brand equity building, iar rezultatele au fost cu mult peste asteptari.
Selectia celor 12
Pentru a fi parte din povestea Tomorrowland in 2016, cei 12 tineri au fost provocati sa isi puna la incercare imaginatia pentru a ne arata cat de mult isi doresc sa ni se alature.
Astfel, fiecare a trecut prin probe diverse, de la realizarea designului steagului Lipton Ice Tea la Tomorrowland, la improvizarea unui set de percutie din sticlele de Lipton Ice Tea, la postarea unor mesaje inspirationale pentru o atitudine pozitiva sau crearea playlist-ului pentru festival.
Cei patru endorseri ai campaniei au dat ritmul verii alaturi de noi si au pregatit fanii pentru experienta celui mai asteptat festival.
In ceea ce priveste participantii, fiecare ne-a surprins prin originalitatea de care a dat dovada. Probele au fost variate si asa si raspunsul participantilor.
Identitatea de brand
Parteneriatul cu Tomorrowland ne-a ajutat sa aratam fanilor, inca o data, ca pentru noi experientele sunt cele mai importante, ca premiem originalitatea si implicarea lor in campaniile Lipton Ice Tea. Pe langa faptul ca ne dorim ca cei care aleg Lipton ca bautura racoritoare perfecta pentru o zi calduroasa sa stie ce contine sticla de Ice Tea, vrem sa ne pastram si identitatea de brand, care ofera experiente fanilor, asa cum am facut si in trecut.
Echipele
Din partea PepsiCo: Dana Iordache (Regional Marketing Manager Lipton); Andreea Dumitrescu (Brand Manager Lipton Romania); Ana Maria Nastase (PR Specialist); Irina Pocovnicu (Digital Marketing Manager, Greater Balkans).
Din partea Golin: Irina Roncea (Director, Corporate Division); Raluca Duta (Chief of The Bridge); Raluca Stoica (Senior Media Associate); Bianca Stoica (Junior Digital Associate).
Din partea DDB: Miruna Macsoda (Strategic Planner); Laura Nedelschi (Senior Copywriter); Roxana Tampau (Managing Director).