[Berile artizanale] Hop Hooligans, trei la numar: "Stilurile de bere sunt niste linii trasate drept si, de multe ori, destul de rigid"

[Berile artizanale] Hop Hooligans, trei la numar: "Stilurile de bere sunt niste linii trasate drept si, de multe ori, destul de rigid"

Din auzite stim ca, pana sa-ti deschizi un business in mod legal in Romania, iti creste barba pe langa autorizatii, stampile si dosare cu sina. Dar trei amatori-deveniti-producatori de bere artizanala rad in fata birocratiei. Mircea Georgescu, Cristian Dinu si Petre Ion, adica Hop Hooligans, alearga neinfricati dupa autorizatii si spera ca in curand sa poata incepe productia in propria microberarie. Pana atunci, colaboreaza ocazional cu Ground Zero, alaturi de care au produs deja un sortiment de bere. Au inceput in ianuarie anul acesta; pana acum au investit in jur de 50.000 de euro si estimeaza ca vor mai pune alti 20.000 pana la finalul anului.

Cei trei ne conduc de la idee pana aproape de usa microberariei lor:

 

Inceput

Hop Hooligans s-a nascut din nebunia a 3 oameni pasionati de bere. Povestea a inceput in ianuarie anul acesta cand ne-am intalnit la un pahar de bere si am constatat ca avem aceleasi viziuni despre berea artizanala.

Ne place sa incercam mereu lucruri noi si nu ne ferim sa abuzam de ingrediente scumpe pentru a obtine ce ne dorim. Malturi speciale, cafea, cacao, vanilie, ardei iute, scortisoara, miere si cantitati uriase de hamei exotic sunt doar cateva din ingredientele pentru cele peste 6 tipuri de bere pe care le vom produce.

Ne gandeam de ceva timp la asta, dar pana in acel moment nu gasiseram persoanele potrivite pentru a incepe un business. O afacere este ca o casnicie: nu iti vine sa o incepi daca nu esti convins ca ai gasit persoana potrivita.

Suntem in procesul de a obtine aprobarile necesare si estimam ca in cateva luni vom putea incepe productia. Pana acum am produs o bere in colaborare cu Ground Zero pentru aniversarea de sase ani Beer O’Clock.

 

Echipa

Huliganii sunt trei la numar: Mircea Georgescu - Fost designer, actual programator, produce bere acasa din 2010. A inceput sa produca sarje de 18L, 30L, 50L si in final 80L, de fiecare data fabricandu-si singur echipamentele. Membru fondator al asociatiei berarilor amatori. Nebun dupa hameiuri exotice si experimente cu bere.

Cristian Dinu - Pasionat de bere, antreprenor, degustator profesionist de bere cu peste 6.000 de beri la activ.

Petre Ion - In 2010 pasiunea nebuna pentru bere l-a indemnat sa deschida barul cu cele mai multe beri artizanale din tara. In prezent detine doua din cele mai cunoscute baruri de profil din Bucuresti.

 

Investitii

Pana in acest moment investitiile au fost de aproximativ 50.000 de euro in echipamente si amenajarea spatiului. Estimam ca vor mai urma inca 20.000 de euro pana la finalul anului.

Nu ne grabim sa ne amortizam investitia. Profitul obtinut va fi in mare parte reinvestit. O afacere nu poate sa se dezvolte daca nu i se ofera sansa de a creste. Focusul nostru este, inainte de toate, calitatea produsului pe care il producem.

 

Proces de fabricatie

Vom produce, in mare parte, beri de tip ale. O sarja de bere este gata de imbuteliere dupa 3-4 saptamani, exceptand berile speciale care vor fi invechite in butoaie timp de cateva luni sau berile acrisoare cu fructe adaugate care necesita 1-2 ani de maturare. Cu echipamentul actual putem produce aproximativ 48 hl pe luna sau in termeni uzuali 24.000 de sticle.

Principalul nostru focus va fi orientat catre calitate si diversitate, nu catre cantitate. Asta se traduce in calitatea materiilor prime folosite si in atenta controlare a conditiilor de fabricare, fermentare si imbuteliere.

 

Reteta si materia prima

Retetele le concepem folosind o instalatie de 80L. Obtinem 80L de must pe care il impartim in patru recipiente de fermentare de 20L si experimentam cu soiuri diferite de hamei, tipuri diferite de drojdie sau cine stie ce alte aditii. Facem ajustarile necesare si repetam experimentul pana cand obtinem exact ce ne dorim. Dupa ce obtinem profilul dorit putem scala reteta pentru sarjele de 800 de litri.

Materiile prime le importam din UK, Olanda, Belgia, Germania si Danemarca.

 

Distributie

Vom produce, pentru inceput, sase tipuri de bere iar o data la cateva luni intentionam sa venim cu sortimente noi in cantitati limitate. Ne place sa experimentam cu retete si ingrediente noi si nu ne vom opri nicioadata din a face asta.

Berea va fi disponibila in baruri si restaurante, la draft si la sticla. Vom alege atent locurile in care vom distribui berea. Produsul nostru nu va fi pasteurizat, iar pastrarea acestuia in conditii optime este foarte importanta.

 

Identitate vizuala si naming

Nu a fost usor dar am ales un nume care sa ne reprezinte. Tuturor ne place hameiul (n.r. hop inseamna hamei in limba engleza) si avem o problema cu constrangerile. Stilurile de bere sunt niste linii trasate drept si, de multe ori, destul de rigid. To hell with that! We’re gonna do it our way, we’re gonna be hooligans!

Simplicity is the ultimate sophistication, KISS (Keep it simple, Stupid), you name it. Ne-am dorit un logo simplu pentru a putea lasa etichetele si artwork-ul sa spuna povestea. Fiecare eticheta va fi unica si va avea povestea ei.

Diana Barbu ne ajuta cu ilustratiile. Incercam sa nu intervenim in procesul creativ foarte mult, venim cu o idee iar ea ajunge prin some kind of creative magic la arta.

 

Colaborari cu agentii de comunicare

Nu am colaborat cu agentii de comunicare. In aroganta caracteristica, am putea spune ca avem mai multe sanse sa fim reprezentati asa cum trebuie doar daca ne ocupam noi de lucrul acesta.

 

Pe mai departe?

Momentan suntem ocupati cu autorizarile. Speram ca in curand sa putem incepe productia.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Dosare editoriale

Sectiune



Branded


Related