Berea nu e primul lucru care îți vine în minte atunci când deschizi subiectul ”cultură”. Sau ”film” sau ”jazz”. Însă Staropramen vrea să schimbe percepția că berea merge doar la meci în fața televizorului sau la terasa. În acest context, Teodora Agafiței, Brand Manager Staropramen, ne povestește despre prima asociere a brandului cu Festivalul Internațional de Film Transilvania și obiectivul de a împreună o experiență culturală cu una de gust. Valabil, de altfel, și pentru alte acțiuni de BTL desfășurate de Staropramen la festivaluri de film, teatru sau muzică.
"Oameni și gusturi"
Staropramen este prezent la unele dintre cele mai mari evenimente culturale din România. Am fost la Festivalul Internațional de Teatru de la Sibiu, Festivalul Internațional de Film Transilvania, Festivalul Internațional de Film Anonimul, Festivalul Internațional de Teatru independent Undercloud, Festivalul One World Romania, Jazz In The Park, unteatru ori Bookfest, și vom continua să fim prezenți oriunde spiritul orașului se menține viu.
Evenimentele cu care ne asociem folosesc cel mai bun mix de spectacol și organizare și au un public cu ajutorul căruia putem scrie o poveste culturală.
Căutăm acele locuri în care să fim alături de oameni care cer mai mult de la viața de zi cu zi, consumatori și creatori de cultură, deopotrivă, prin intermediul oamenisigusturi.ro, platforma online în care adunăm aceste experiențe culturale.
In ce priveste BTL-ul, ne dorim să reflectăm spiritul viu al orașului, în timp ce aducem în prim plan gusturile ale alăturării berii Staropramen cu diferite feluri de mâncare.
În acest fel, prin intermediul interacțiunii directe cu publicul nostru, reușim să creăm o conexiune ce merge mai departe și care continuă apoi în alte locuri în care ne putem regăsi, fie că vorbim de o altă întâlnire la o bere, ori în mediul online sau pe pagina noastră de Facebook.
TIFF
Festivalul Internațional de Film Transilvania este un spațiu viu. Surprinde perfect dragostea publicului pentru cinematografie, pentru poveștile bine spuse prin imagini și sunet, pentru momentele speciale și senzațiile trăite în timpul vizionărilor. E unul dintre acele locuri cu care Staropramen poate să asocieze savoarea unui gust deosebit.
Credem că am reușit acest lucru prin toate lucrurile pe care le-am făcut anul acesta împreună cu echipa TIFF.
Scene din filme celebre, interpretate spontan de actori în mijlocul celor care se bucurau de un Staropramen, ori de meniurile deosebite cu mâncare de festival reinterpretată pregătite de Chef D`Artagnan prin alăturarea specialităților Staropramen cu diferite mâncăruri în cadrul evenimentelor de la Bonțida sau la Terasa Staropramen de la Festival, ori cu ajutorul OOH-ului neconvențional, prin care invitam oamenii să își creeze o imagine gif, pe care să o posteze pe rețelele de socializare.
Brieful
TIFF-ul este un loc al experiențelor, al trăirilor puternice, asta și pentru că selecția de filme este făcută în așa fel încât să îți ofere o diversitate culturală de care să te bucuri.
În acest context, rolul Staropramen a fost acela de a crea experiențe în jurul momentelor speciale din cadrul festivalului și de a oferi cinefililor gustul unei beri pe care să o poată savura în acest timp.
Am acordat o atenție deosebită interacțiunii cu cei prezenți. Staropramen caută să unească consumatorii și creatorii de cultură, fie că acest lucru se întâmplă la evenimentele culturale unde suntem prezenți, fie online pe oamenisigusturi.ro.
Astfel, la TIFF ne-am concentrat pe acele momente din afara proiecțiilor, în care cinefilii ”au trăit” festivalul. Fie că discutau la o bere despre filmele abia vizionate, fie că se relaxau între premiere, am fost acolo pentru a le oferi experiența unui gust deosebit, de care să își aducă aminte.
Dificultăți
Cea mai mare provocare a fost să integrăm activitățile noastre în parcursul firesc al cinefililor prezenți la TIFF. Pentru mulți, berea Staropramen a acompaniat dezbaterile dintre proiecții, Terasa Staropramen a fost mereu plină, și ne-am bucurat să vedem cum fiecare și-a creat propriile #MomenteStaro.
La TIFF am găsit un spirit al participanților pe care îl avem și noi: dorința de a ne bucura de un eveniment cultural și de a-l asocia cu un gust deosebit. Iar apoi, ori de câte ori avem ocazia de a bea un Staropramen, să ne reamintim experiența festivalului.
TIFF este un festival care cere mai mult de la film, la fel cum Staropramen este berea care a cerut mai mult de la gust.
Impactul activării
Am urmarit reacțiile celor care au interacționat direct cu Staropramen, și la impactul pe care vizibilitatea online l-a avut în urma prezenței la Festival, atât la nivel calitativ, cât și cantitativ. Am urmărit tone of voice-ul în discuții și contextele în care brandul a fost menționat, dar și asocierile pe care cinefilii le-au făcut.
Succesul activării nu a constat doar într-un număr mare de participanți direcți, ci a rezultat în urma unei analize ce a inclus toate aceste lucruri.
Echipele
Din partea Staropramen: Teodora Agafiței - Brand Manager Staropramen; Adina Tănase - Junior Brand Manager Staropramen; Laurențiu Marin – Events Coordinator;
Din partea FCB Bucharest: Oana Mîță - Account Director; Marian Enache - BTL Project Manager; Claudiu Dobriță – Creative Director; Emanuel Borcescu - Senior Art Director ; Andreea Golban Senior Copywriter; Alina Jijau - Senior PR Manager.