Giancorrado Ulrich, Presedinte Vitis Metamorfosis: "Exista un gol intre vin si consumatorul final, creat dintr-o dorinta, oarecum naturala, a producatorului de vin de pastra imaginea nobila de care se bucura acest produs, in mod traditional"

Giancorrado Ulrich, Presedinte Vitis Metamorfosis: "Exista un gol intre vin si consumatorul final, creat dintr-o dorinta, oarecum naturala, a producatorului de vin de pastra imaginea nobila de care se bucura acest produs, in mod traditional"

Acum 15 ani, Giancorrado Ulrich isi petrecea vacanta in Romania, la recomandarea unei prietene. I-a placut tara, oamenii, dealurile si vinul. Mai mult de atat, l-a intrigat potentialul regiunii pentru a deveni un producator important de vin.

A cercetat mai bine piata si podgoriile, iar in 2008, infiinta Vitis Metamorfosis, numele companiei fiind sugestiv pentru povestea ei: podgorii romanesti si experienta italieneasca. De identitatea ei s-a ocupat agentia argentiniana YG Design. 

Opt ani mai tarziu si 5 milioane de euro investite intre timp au adus Vitis Metamorfosis aici: o podgorie in Dealu Mare cu 67,5 de hectare plantate cu vita de vie, 12 soiuri de struguri, o crama cu o capacitate de prelucrare de 1.000 de tone, iar cea de depozitare de 11.500 de hectolitri.

Planuri de viitor: cand intreaga suprafata de 100 de hectare va fi cultivata si via va ajunge la maturitate, vor putea fi produse anual in jur de 1 000 000 de sticle.

Giancorrado povesteste mai jos despre piata de vinuri din Romania, potentialul ei in contradictie cu realitatea (o piata care nu si-a atins maturitatea) si metamorfozele companiei sale. 

Giancorrado Ulrich, Presedinte Vitis Metamorfosis

"Intregul domeniu pe care il detine Viile Metamorfosis in Podgoria Dealu Mare in centrele viticole Urlati si Breaza, Plaiurile Viticole Valea Urloi, Finesti si Naeni are o suprafata de 100 de hectare. Din suprafata totala, 67,5 de hectare sunt plantate cu vita de vie."

 

Inceputurile Viilor Metamorfosis

Viile Metamorfosis reprezinta imbinarea a 26 de generatii de traditie in lumea vinului ale familiei Antinori cu talentul oenologului Fiorenzo Rista, modelat de experienta indelungata in viile si pivnitele acestei tari. Compania a luat fiinta in anul 2008 din dorinta de a crea si in Romania vinuri cu o calitate net superioara productiei locale de pana atunci.

Din anul 2008, compania a necesitat investitii de 5 milioane de euro. Fondurile au fost alocate pentru achizitia terenurilor, replantarea anumitor suprafete viticole, dotarea cu utilaje agricole, precum si pentru achizitia cramei de la Vadu Sapat, reabilitarea acesteia.

 

Podgoria Dealu Mare

Podgoria Dealu Mare este considerata de catre specialisti si recunoscuta de catre iubitorii de vin ca fiind originea celor mai bune vinuri rosii din Romania. Progresul facut in viticultura, replantarea suprafetelor viticole cu material saditor de calitate superioara si tehnologia modern prezenta acum in majoritatea cramelor de aici au facut ca si vinurile albe, chiar si cele seci, sa atraga atentia intregii lumi. Cea mai importanta distinctie obtinuta de un vin romanesc in acest an a fost Marea Medalie de Aur – Mondial de Bruxelles, acordata unui vin alb sec produs in Dealu Mare.

Intregul domeniu pe care il detine Viile Metamorfosis in Podgoria Dealu Mare in centrele viticole Urlati si Breaza, Plaiurile Viticole Valea Urloi, Finesti si Naeni are o suprafata de 100 de hectare. Din suprafata totala, 67,5 de hectare sunt plantate cu vita de vie.

Cele mai bune terenuri au fost selectate pentru cultivarea Viilor Metamorfosis, cu scopul de a exprima pe deplin terroir-ul divers al Podgoriei Dealu Mare. Viile au fost plantate pe coline cu pante line iar soiurile de struguri au fost strict selectionate in functie de caracteristicile fiecarei parcele in parte.

Viile Metamorfosis isi propune sa promoveze soiurile autohtone si o viticultura sustenabila obtinand deja certificarea pentru primele 15 hectare de vita-de-vie ecologica in 2013 prin Austria Bio Garantie, unul dintre liderii europeni in ceea ce priveste inspectia si certificarea ecologica in agricultura.

 

Capacitate de productie

Suprafata cramei este de 13000 m2, din care 5000 m2 constructii, are o capacitate de prelucrare de 1.000 de tone, iar cea de depozitare este de 11.500 de hectolitri. Practic, cand intreaga suprafata de 100 de hectare va fi cultivata si via va ajunge la maturitate, vor putea fi produse anual in jur de 1 000 000 de sticle. In acest moment, a fost atins doar pragul de 40% din capacitate.

Crama companiei este situata in comuna Vadu Sapat din judetul Prahova si a fost complet renovata si retehnologizata in perioada 2012 – 2014. Este pozitionata strategic pentru a deservi cu succes cele trei vii detinute de Viile Metamorfosis in plaiuri viticole diferite. Acest lucru este benefic mai ales datorita timpului scurt necesar pentru transportul strugurilor la crama in perioada recoltei. Dotarea cu tehnologie moderna menita sa pastreze aromele primare ale soiurilor de struguri pe care ii cultivam se imbina intr-un mod armonios cu butoaiele de stejar de capacitati mici si mari folosite pentru maturarea in special a vinurilor rosii.

 

 

Evolutie

Viile Metamorfosis se afla inca in faza de constructie. Investitiile din industria vinului se pot face doar pe termen lung. Daca in ceea ce priveste crama, proiectul este finalizat in proportie de peste 90%, la partea de productie struguri mai sunt inca pasi importanti de facut, doar 70% din suprafata este cultivata iar viile au nevoie de ani buni pentru a ajunge la maturitatea necesara pentru a produce cantitatile si calitatea dorite. O marca de vin se cladeste foarte greu iar penetrarea pietei necesita o munca colosala si multa rabdare. Un efort si mai sustinut este necesar pentru a exporta vin romanesc.

Cu toate acestea, Viile Metamorfosis a reusit, intr-un interval relativ scurt de timp, sa isi faca simtita prezenta pe piata locala in segmentul Premium, fiind desemnata la sfarsitul anului trecut „ Crama cu cea mai rapida dezvoltare pe canalul HORECA din Bucuresti”. A fost inregistrat un progres si in activitatea de export a companiei, vinurile Viile Metamorfosis sunt prezente acum in 10 tari de pe 3 continente diferite.

 

12 soiuri de struguri

In Viile Metamorfosis sunt cultivate 12 soiuri diferite de struguri, 6 soiuri albe si 6 soiuri pentru vinuri rosii. Aceasta selectie ofera o diversitate generoasa iar posibilitatile in privinta vinurilor ce pot fi produse sunt multiple. In prezent, portofoliul de produse este compus din 15 vinuri diferite impartite in 4 game distincte, Viile Metamorfosis si Fluturi prezente atat in HORECA cat si in Retail, Via Marchizului & Via Coltul Pietrei si Cantvs Primvs, game dedicate HORECA.

Din totalul vanzarilor inregistrate pe piata interna in primul semestru al acestui an, 30% au fost realizate pe canalul Retail, 60% in HORECA iar 10% au reprezentat vanzari directe. Comertul electronic este modest dar intr-o crestere promitatoare.

 

Piata de vinuri din Romania

Intreaga industrie are un potential fantastic, piata locala fiind una dintre cele mai mari din lume. Potrivit ultimelor estimari, Romania ocupa locul 10 sau 11 din punct de vedere al consumului. Totusi, piata nu si-a atins inca maturitatea, iar cresterea din ultimii ani a fost mai domoala. In 2008, de exemplu, consumul a fost foarte mare, scazand ulterior in principal din cauza crizei. Se observa insa o revenire usoara.

In mod particular, pentru un producator premium, viitorul este promitator. Si asta pentru ca, in prezent, majoritatea vinurilor consumate sunt din categoriile inferioare, existand astfel premise de crestere. Totodata, gusturile consumatorului evolueaza, punandu-se astfel presiune pe producatori sa ofere produse de calitate superioara. Producatorii sunt focusati pe calitate si aceasta preocupare va aduce doar beneficii industriei locale pe termen mediu si lung.

 

Identitatea Viile Metamorfosis

Compania a trecut printr-un proces de rebranding, care a constat in schimbarea numelui si a identitatii vizuale. Proiectul de rebranding a facut parte din strategia noua de dezvoltare a companiei.

Incepand din anul 2013, compania a fost promovata sub numele de Viile Metamorfosis. Noul nume pune accent pe originea romaneasca a vinurilor, iar noul simbol din logo reda valorile si misiunea asumate de companie – necesitatea si importanta apropierii de natura pentru a realiza vinuri de o calitate superioara. In acelasi an, Viile Metamorfosis a lansat si primele vinuri ecologice din portofoliu. Compania cultiva struguri ecologici pe o suprafata de 15 hectare in Podgoria Dealu Mare.

Procesul de rebranding a fost realizat de catre Alfred Binder, Specialist Marketing Vinuri, in colaborare cu YG Design, agentie multipremiata din Argentina, specializata in industria vinului si agentia locala Zona de Creatie.

 

Targetul pentru vinurile Viile Metamorfosis

Consumatorul vizat este format din persoanele, de ambele sexe, din categoria de varsta 30+, cu venituri peste medie, care apreciaza stilul modern de vinificare ce potenteaza fructuozitatea si creaza vinuri intens aromate si complexe. Un consumator tot mai avizat, in masura sa evalueze calitatea vinurilor si care este tot mai constient de valoare corecta a acestora. De aceea, ca si politica in privinta preturilor, Viile Metamorfosis a decis sa sub-pozitioneze vinurile fara a fi insa ieftine. Consumatorul trebuie sa creda cu adevarat ca a primit mai mult decat a platit.

 

Promovarea brandurilor de vin

Avand in vedere specificul aparte al industriei, majoritatea eforturilor depuse pentru promovare se concentreaza pe actiuni care presupun un contact direct cu consumatorul final, participarea la targuri, evenimente proprii sau in parteneriat, prezentari, degustari in magazine si restaurante, organizarea de vizite si degustari la crama. Vinul trebuie gustat iar consumatorul educat.

Exista o cultura a vinului in Romania, are o traditie de mii de ani iar vinul a ocupat un loc aparte in cultura si obiceiurile locuitorilor de pe aceste meleaguri. Pentru producatorii moderni din zilele noastre este mult mai interesant, insa, felul in care aceasta cultura se reformeaza.

Exista un gol intre vin si consumatorul final, creat dintr-o dorinta, oarecum naturala, a producatorului de vin de pastra imaginea nobila de care se bucura acest produs, in mod traditional.
Astfel, limbajul, mesajul si valorile industriei au ramas aceleasi si nu mai sunt relevante pentru consumatorul de astazi.

De exemplu, elemente precum, istoria, denumirea de origine, solul, folosite pentru a comunica calitatea si complexitatea vinului nu mai contribuie la felul in care vinul este apreciat de consumatorul modern.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Companii

Sectiune



Branded


Related