Intre Atena si Boston sau de la Bucuresti la New York, nu esti hipshopper pana n-ai aruncat un ochi pe Hipshops

Intre Atena si Boston sau de la Bucuresti la New York, nu esti hipshopper pana n-ai aruncat un ochi pe Hipshops

Ca sa nu ne mai chinuim cu Google-ul si Tripadvisor-ul cand ne indreptam spre magazine prin excursiile noastre pe plan international, in 2008, Claudia Chirilescu, Alexandru Badut si Mihai Gurei au fondat Hipshops, un loc unde magazine, librarii, si, in general pravalii de tot felul, sunt stranse intr-un singur loc, atata vreme cat indeplinesc cateva criterii. Cum ar fi, de pilda, "experienta diferita pe care o ofera clientului", notiune aparent vaga care se poate traduce prin lucruri precum finisajele interioare sau felul in care brandul comunica vizual.

Detaliile, in ciuda cliseului, fac in continuare diferenta. Orice locatie de pe Hipshops este vizitata personal si analizata destul de riguros inainte de a fi asezata, frumusel, in compania celorlalte, spun fondatorii. Momentan, Romania este reprezentata pe site de Bucuresti, unde pot fi gasite 6 magazine care au trecut selectia.

Investitia initiala, ne spun fondatorilor business-ului, nu a fost foarte mare, iar focusul va fi, in perioada urmatoare, pe largirea selectiei de magazine de pe piata asiatica. 

 

Echipa

Claudia Chirilescu, Alexandru Badut si Mihai Gurei sunt membrii fondatori hipshos.com. Rolul Claudiei este de a coordona partea de comunicare, de asemenea de a identifica concepte de retail potrivite cu platforma hipshops, Claudia avand background de comunicare si retail. Mihai este web designerul platformei, fiind responsabil alaturi de Alex de UI si UX. Mihai este graphic designer si are experienta in retail si comunicare iar Alex este omul de tehnologie si dezvoltare de business.

 

"The voice of hipshops"

Hipshops s-a nascut din nevoia noastra de a descoperi spatii inedite de retail in orasele pe care le vizitam. De fiecare data, astfel de magazine nu sunt pe strazile principale ci o aruncatura de bat mai incolo. In aceste locuri poti cumpara designeri mai rari si/sau produse create local sau folosind tehnici traditionale. Ca si noi, sunt multi cei care apreciaza efortul nostru curatorial din zona de retail independent.

Ne-am apucat de lucru la hipshops la finele lui 2008 si in 2010 am avut prima versiune online. De atunci am facut trei iterari ale site-ului si am lansat platforma de blog thevoiceofhipshops.

Apoi am editat 2 editii ale unei versiuni print a povestilor de pe blog, tot sub numele de The voice of hipshops. Le-am distribuit in magazinele listate pe site-ul nostru. Am inclus interviuri si povesti din spatele conceptelor unora dintre aceste spatii de retail inedite.

Lucram in continuare in formula initiala, pe parcurs am avut in echipa si alti colaboratori plus echipe de implementare pe partea tehnologica.

 

Era experientelor continua

Hipshops selecteaza doar acele concepte de retail care ofera o experienta diferita consumatorului, fie ca este vorba de o librarie, un magazin de fashion sau un aprozar.

Ele sunt diferite prin originalitatea demersului curatorial din perspectiva produselor pe care le comercializeaza, a identitatii de brand tradusa prin logo, site, ambalaje si comunicare vizuala si nu in ultimul rand, experienta pe care o are consumatorul in interactiune cu reprezentantii magazinului.

Daca suntem in era experientelor, oamenii care aleg sa cumpere dintr-un hipshops au cea mai buna experienta de retail posibila. Sunt acei cunsumatori care isi satisfac o nevoie dar cauta deopotriva sa se lase inspirati de atmosfera din magazin si de sfaturile si sugestiile oamenilor de vanzari. Aleg sa faca tranzactia offline si nu online tocmai pentru a se bucura din plin de acest moment.

 

Modelul de business

In prezent, ne focusam sa marim selectia de magazine si sa acoperim mai bine de pilda Asia, unde exista o filozofie diferita de retail si relatia cu magazinele se contruieste un pic mai anevoios.

De asemenea optimizam constant experienta online a vizitatorilor si ne propunem sa implementam variante in chineza si japoneza ale site-ului. Ceva mai incolo vom trece la monetizare, in prezent exploram mai multe posibile scenarii.

 

Investitia initiala

Nu a fost mare intrucat foarte multe costuri au fost acoperite prin eforturile actionarilor. Au fost niste costuri ce au rezultat din partea de dezvoltare/programare si salarii, dar ele s-au mentinut sub 10,000 euro/an.

 

Vizitatorii

Cei care intra pe hipshops sunt persoane in cautare de locuri alternative de shopping, atunci cand planifica o vacanta sau un city break. Al doilea segment este constituit din reprezentantii brandurilor in cautare de magazine in care sa-si distribuie produsele. De asemenea, un segment important il reprezinta specialistii in consultanta de retail si cei din agentiile de trenduri.

Audienta din Romania este redusa, site-ul avand adresabilitate internationala. Cea mai mare parte a vizitatorilor sunt din SUA si Europa de Vest. Asta se explica prin distributia magazinelor de pe platforma (marea majoritate sunt din Marea Britanie, Statele Unite, Franta, Germania etc) cat si prin utilizarea limbii engleze.

Avem foarte multi fani care ne elogiaza pentru selectia foarte buna de magazine si multi dintre ei ne fac recomandari din descoperirile lor.

 

Selectia. Un fel de Michelin

Partea curatoriala tine de unicitatea acestui proiect: nu exista o reteta, este vorba de conexiunea noastra, in special a lui Mihai si a Claudiei cu acest domeniu, pasiunea pentru retail, trenduri, design, design de interior, fashion etc.

Toate aceste surse te ajuta sa descoperi locuri noi pe care ulterior le validezi inainte de a le contacta si invita pe platforma. Cand vorbim de un magazin care se preteaza pentru hipshops ne referim la orice detaliu care ni se pare esential, de la finisajele interioare pana la etichete, ambalaje, nivelul de informatii detinut de omul de vanzari, ambalaje etc.

Putem face o comparatie cu restaurantele care primesc stele Michelin, orice aspect minor poate conta enorm.

 

Magazinele...

...sunt foarte interesate sa fie publicate pe hipshops. Continuand paralela cu ghidul Michelin, prezenta lor in selectia noastra este o validare ca sunt pe drumul cel bun. Zilnic primim solicitari de la magazine, cei care isi deschid magazine deja stiu de noi si ne contacteaza inca din faza de proiect si apoi ne trimit detalii dupa ce au deschis.

Pana acum nu am fost refuzati de nici un magazin din cele pe care le doream listate.

 

Comunicarea

Comunicarea a fost exclusiv organica, in primul an am avut multe mentiuni pe bloguri importante de design si fashion si asta a ajutat foarte mult, iar in timp s-a creat o obisnuinta a userilor de a intra pe hipshops.com pentru a mai afla ce mai e nou. 

Partea editoriala da consistenta conceptului prin povesti inspirationale ale celor care au un magazin pe platforma, interviuri si evenimente care au loc in aceste spatii de retail.

 

Provocari

Timpul este provocarea numarul 1. Timpul pe care ar trebui sa-l dedicam suplimentar acestui proiect; avem multe idei pe care dorim sa le implementam.

 

Viitorul hipshops

Sunt doua directii mari de dezvoltare, dar am prefera sa nu le discutam pana nu le conturam si nu ne hotaram pe care dintre ele mergem, in functie si de investitia necesara fiecareia. Vom reveni cu detalii cand suntem gata sa facem urmatorul pas. 

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Sectiune



Branded


Related