În ultimii ani, industria de IT a devenit unul dintre principalii vectori de creștere ai economiei românești. Numai în anul 2015, contribuția sectorului tehnologic la produsul intern brut al României a crescut cu 13%, iar specialiștii prognozează o creștere continuă. În plus, industria de software românească este apreciată și peste hotare, exporturile în domeniu atingând deja pragul de două miliarde de euro.
Companiile locale sunt susținute în procesul lor de creștere de evenimentele din domeniu, unde își pot dezvolta afacerile prin găsirea unor noi parteneri și clienți și unde găsesc informații despre trendurile existente la nivel mondial. Cel mai amplu eveniment este Internet & Mobile World, defășurat pe 5-6 octombrie la Romexpo București, care aduce laolaltă peste 8,000 de vizitatori din mediul business local și internațional.
Companiile internaționale, interesate de penetrarea pieței românești
Anul 2015 a reprezentat consolidarea industriei de software românească pe piața internațională. Pe lângă creșterea de 500 de milioane de euro al exporturilor față de anul anterior, mai multe companii internaționale și-au deschis sedii noi în România. Un astfel de exemplu este MiniCRM, o companie care oferă servicii de gestionare a relațiilor cu clienții.
O companie fondată la Budapesta, MiniCRM, a avut prima interacțiune cu piața română la ediția din 2015 Internet&Mobile World. Răspunsurile primite din piață și nivelul de dezvoltare local le-a confirmat că e momentul oportun să îți extindă serviciile pe piața din România, ca exponent al Europei de Est:
”IMWorld a fost o oportunitate foarte bună de a vorbi direct cu potențialii noștri clienți. Am avut foarte multe interacțiuni one-on-one, am învățat foarte multe lucruri despre specificul pieței și despre nevoile clienților”, menționează Anca Ioana Bandac, Country Manager MiniCRM.
Din cele 4,500 de companii care viziteaza Internet & Mobile World, peste 15% sunt în căutare de parteneri și clienți regionali, care să le consolideze poziția pe piață.
Extinderea pieței locale de e-commerce
Piața locală de e-commerce este în plină dezvoltare, iar complementar se adoptă tot mai mult soluțiile de plăți digitale. Un exemplu bun este Masterpass, care crește constant în popularitate, atât la nivel internațional, cât și în România, și putem vedea acest lucru prin numarul de companii care au integrat soluția de plăți digitale Masterpass în platformele lor online.
La nivel global, Masterpass este disponibil la sute de mii de comercianți online sau aplicații, și acceptat în peste 5 milioane de locații ale comercianților din 77 țări, iar in Romania este disponibil pe pagini precum Orange sau Okazii.ro, la care se adaugă peste 1.000 comercianți care colaborează cu bănci precum BCR, Banca Transilvania sau Libra Internet Bank.
”IMWorld a contribuit semnificativ la popularizarea Masterpass, întrucât am promovat cu succes soluția noastră de plăți digitale în cadrul participărilor noastre la eveniment. În prezent, peste 1,000 de comercianți au integrat suita de servicii digitale Masterpass pe paginile lor online”, declară Gabriel Ghiță, Head of New Business CEE în cadrul Mastercard Europe.
Networking la nivel de top
Mai mult de o treime din vizitatorii Internet&Mobile World sunt factori de decizie în companiile lor, așa că networking-ul este o componentă importantă a evenimentului. Inovi Intelligent Surfaces, o companie românească inovativă care comercializează mese interactive, și-a extins rețeaua de parteneri prin participarea la eveniment, conform spuselor lui Alexandru Dragomir, CEO. Aceștia au purtat discuții cu noi contacte, persoane de decizie, care le-au devenit ulterior participarii la eveniment clienți.
Participanții la eveniment pot interacționa ușor cu persoanele relevante pentru ei prin platforma MyConnector, o aplicație dedicată filtrării și contactării vizitatorilor pentru stabilirea de întâlniri. Toate persoanele înscrise pentru Internet&Mobile World vor avea acces în platforma MyConnector începând cu data de 28 septembrie 2016. Pachetele de acces la eveniment pornesc de la 0 lei și sunt disponibile in diverse forme si categorii de preturi, in functie de zonele ce pot fi accesate in eveniment.
Partenerul principal este Telekom Romania, iar partenerii de scene sunt: Microsoft, Raiffeisen Bank, MiniCRM, MasterCard.
Sponsorii evenimentului sunt: Xerox, Medialine, Likeit, HP Enterprise, Metro Systems, Luxoft, Accenture, QuickMobile, M247 Europe, BitDefender, Orange, Syswin Solutions, Avangate, RINF Tech, Maguay, Viva Telecom, Luxoft Training si Voxility.
Partenerul creativ este Quart Creative Agency.
Asociații, evenimente și instituții partenere: Advertising Week, ANIS, APDETIC, ARIES, ATIC, BCCBR - Camera de Comerţ Bilaterală Bulgaria – România, BCMA, Camera de Comerț Olandeză în România (NRCC), CIO Council, DCIA, Elite Business Women, GDG București, IAA, ICT Cluster Bulgaria, Innovation Labs, Lumea SEO PPC, Network Marketing Forum, Poland Connectionpoint, RICAP, Romanian Startups, Smart Alliance, Tech Society.
Parteneri media principali: Adevărul, Kiss FM, Comunic.ro, Forbes.
Parteneri media: Adhugger, Agora, Antena Play, Business24, Cariere, CloudMag.ro, Comunicatedepresa.ro, Elevate, Hotnews, Ibusiness, IQads, IT Channel, IT Trends, Learning Network, Magazinul Progresiv, Market Watch, MediaTRUST, New Edition News, SMARK, Tech Café, Trends HRB, Today Software Magazine, Wall-Street, Yoda, Zelist, Ziare.com.