HR Club, asociaţia profesioniştilor în resurse umane, organizează a 12-a ediţie a conferinţei sale anuale, care va avea loc pe 3 noiembrie, la Bucureşti. Keynote speakeri recunoscuţi la nivel internaţional şi invitaţi locali vor vorbi în cadrul sesiunilor programate despre principalul motor al creşterii în orice organizaţie - inovaţia. Charles Handy, unul dintre cei mai mari vizionari britanici în materie de management, va fi unul dintre keynote speakerii conferinţei HR Innovation.
În noua sa carte, “The Second Curve”/ “A doua curbă”, care va fi tradusă şi lansată şi în România pe 1 noiembrie, Charles Handy arată că speranţa de viaţă a unei afaceri a scăzut de la 40 de ani, cât era până acum câteva decenii, la doar 14 ani, acesta fiind un simptom al schimbărilor accelerate din ultima vreme.
Acest trend ne arată cât e de important să ne reinventăm mereu, individual şi colectiv, şi să gândim din timp un nou val de dezvoltare chiar în momentul în care absolut nimic nu ne anunţă că ar fi nevoie de o schimbare. Altfel spus, trebuie să lucrăm la planul nostru B încă de când totul merge excelent.
“S-ar putea să nu am răspunsurile corecte, dar, vă rog, gândiţi-vă că lucrurile ar putea merge altfel”, ne încurajează Charles Handy.
Curba sigmoidă este o metaforă care descrie perfect cursul vieţii noastre, al organizaţiilor şi chiar al societăţii în care trăim. Acest parcurs, care include perioada iniţială de dezvoltare, apoi creşterea, maturitatea şi, în cele din urmă, declinul, este pe cât de simplu de intuit, pe atât de greu de măsurat în timp, astfel că odată ajunşi la stadiul de maturitate al afacerii trebuie să pregătim o nouă direcţie pentru ea şi să nu reacţionăm abia atunci când apar primele semne ale declinului.
În cele din urmă, toate curbele coboară. Singurul lucru care variază este lungimea şi durata fiecărei etape de pe această curbă. Cele mai multe organizaţii încep să facă schimbări abia în punctul în care este prea târziu, după ce intervine teama de eşec. Până în acel moment, liderii lor şi-au pierdut încrederea, resursele au fost consumate şi energia pentru gândire creativă este la un nivel scăzut. Dovada e faptul că aproape jumătate dintre companiile Fortune 500 de acum 9 ani nu mai există ca entităţi independente.
În vizita sa la Bucureşti, Charles Handy îşi propune să le vorbească managerilor şi antreprenorilor români în cadrul sesiunii din cadrul HR Innovation Conference despre un anumit fel de a gândi despre viitor şi despre schimbările pe care trebuie să le facem în viaţa noastră personală şi profesională.
La 84 de ani, Charles Handy este dovada faptului că teoria sa despre a doua curbă funcţionează la fel de bine atât în viaţa personală, cât şi în cea a organizaţiilor, fiind astăzi recunoscut ca unul dintre cei mai mari gânditori ai ultimelor decenii şi recompensat de Thinkers 50 cu “Lifetime Achievement Award” pentru impactul de lungă durată pe care l-a avut în felul în care oamenii se raportează la management, după o îndelungată carieră ca manager, profesor şi autor. Un alt invitat de marcă al conferinţei este Hal Gregersen, director executiv la MIT Leadership Center.
Partener principal al evenimentului: Eucom; Parteneri anuali: Trend Consult Group şi PeliFilip; Partenerii evenimentului: BCR Pensii, MERCER MARSH BENEFITS;
Parteneri Media: 9AM, Biz, Business24, Cariere, HR Manager, Ziare.com.