Marcel Luncan, Design&After: Toate produsele noastre sunt pe stoc. Acum ne este foarte clar ca acesta reprezinta un real avantaj competitiv

Marcel Luncan, Design&After: Toate produsele noastre sunt pe stoc. Acum ne este foarte clar ca acesta reprezinta un real avantaj competitiv
Foto: Alex Mazilu

Sotii Marcel si Ileana Luncan calatoresc prin Danemarca. Descopera cultura locala si stilul de viata de acolo si vor sa aduca inapoi, acasa, esenta stilului nordic. Asa apare ideea magazinului Design&After, online si offline, pe strada Mihai Eminescu, nr. 50: produse de decoratiuni interioare pentru toata casa, jucarii si delicatese culinare. Detin exlusivitate pe piata romaneasca pentru trei branduri.

Au investit cel mai mult in functionalitatile magazinului online si au comparat business model-urile a doua companii similare din alte tari, pentru a gasi varianta potrivita pentru ei. Marcel Luncan, co-fondator Design&After, explica cum au pregatit lansarea.

 

Oamenii

In spatele Design&After suntem noi doi, Marcel si Ileana Luncan. Familia este piatra de temelie pe care am ridicat acest proiect. Chiar daca eu vin cu o experienta in afaceri de peste 15 ani, cea care ofera dinamism si suflu intregului proiect este sotia mea, Ileana. Cred ca, impreuna, suntem un duo destul de echilibrat.

 

Ideea

In perioada in care am colindat Danemarca in lung si-n lat, ne-am indragostit de atmosfera, de cultura, de stilul lor de viata si, mai ales, de "frumosul" lor. Insa, desi ne place mult sa calatorim, locul nostru preferat este acasa, asa ca am incercat sa aducem un pic de nordic in Romania.

Foto: Catalin Georgescu

 

Nevoia din piata locala

Nevoia de stil contemporan, dublata de functionalitate si de calitate. De fapt, intr-un sens mai larg, Design&After raspunde nevoii pentru tot ce inseamna "acasa". Un "acasa" schitat dupa designul scandinav, capabil sa ofere solutii practice pentru orice incapere.

Gama obiectelor de decoratiuni interioare, inclusiv mobilierul, acopera toate tendintele care s-au dezvoltat sub palaria nordica, de la liniile minimaliste ale Bloomingville pana la notele rustice ale Ib Laursen sau romantice ale Greengate.

Foto: Catalin Georgescu

Pentru copii, am adus jucarii de la Maileg - un intreg univers al soriceilor si al iepurasilor.

Foto: Catalin Georgescu

Am mai adus, in premiera in Romania, si brandul de delicatese gourmet Nicolas Vahe.

Foto: Catalin Georgescu

 

Publicul de design de la noi

Bineinteles ca exista si cred ca este definit de gusturi variate si bine conturate.

In materie de decoratiuni interioare, cred ca tendinta actuala cea mai puternica este minimalismul. Exista, insa, si un public numeros care prefera stilul chabby chic.

 

Obiectivele

In primul rand, vrem sa oferim solutii celor preocupati de design interior si de obiecte prin care pot obtine o stare de bine, sa transforme orice casa in "acasa".

De aceea, am optat si pentru varianta de a avea un showroom. Magazinul nostru de prezentare nu inseamna niste rafturi pe care gasesti toate produsele pe care le avem. Este un loc in care poti experimenta stari, stari pe care am avut marele noroc sa le definim cu Eliza Yokina, arhitectul si prietena care ne-a ajutat.

Foto: Catalin Georgescu

In aceeasi linie, vrem sa tinem "viu" magazinul online, adica sa aducem produsele noi lansate de partenerii nostri si sa dezvoltam campanii pe diverse teme.

 

Pregatirile de dinaintea lansarii

Lucram pentru acest proiect de anul trecut. Stabilirea categoriilor de produse si selectia producatorilor au reprezentat primul pas.

A fost o etapa in care am calatorit mult, am participat la targuri internationale de specialitate si am vizitat mai multi producatori din Danemarca, dar si din alte tari, care ne puteau deveni parteneri.

In paralel, la inceputul anului, am inceput discutiile privind realizarea magazinului online si a showroom-ului.

 

Testarea pietei

Pentru ca noi am inceput aceasta afacere din pasiune, piata care ne-a fost cel mai la indemana sa o testam a fost cea formata din prieteni si cunoscuti. Le-am impartasit ideea noastra, le-am aratat produsele si stilul de design de care eram interesati si am ascultat si evaluat reactiile. 

S-ar putea spune ca am facut niste focus grupuri, care ne-au ajutat sa ne decidem asupra furnizorilor si produselor.

Cel mai important feedback primit a fost cel legat de stocurile mereu disponibile. Asadar, toate produsele noastre de pe site sunt pe stoc. Acum ne este foarte clar ca acest feedback reprezinta un real avantaj competitiv.

Intr-o etapa ulterioara, am discutat cu reprezentantii unor firme asemanatoare din Ungaria si Cehia, doua modele de business diferite, dar ambele de succes.

Firma din Ungaria si-a construit intreaga afacere in jurul unui magazin, pe principiul ca omul vrea sa vada si sa atinga. Firma din Cehia, care functioneaza de 10 ani si este lider de piata, nu are inca un magazin de prezentare. Discutiile acestea au fost foarte importante pentru noi si pentru decizia de a incerca o varianta combinata.

 

Investitia

Pana acum investitia a fost de aproximativ 200.000 de euro, iar cea mai mare parte a sumei a fost investita in stocuri. Estimam ca vom amortiza aceasta cifra in 3 ani.

 

Provocarile

Cea mai mare provocare, la care nu ne-am asteptat, a fost realizarea magazinului online. Noi ne facem o parte semnificativa a cumparaturilor online, in sensul in care de multi ani "luam de pe net".

Totusi, in aceste conditii, nu ne-am dat seama cat de complex este procesul si la cate detalii trebuie sa ne uitam pentru ca magazinul nostru online sa functioneze perfect si sa fie la inaltimea frumusetii obiectelor selectate de noi.

Stabilirea functionalitatilor, a modului de prezentare a produselor, a organizarii informatiilor au fost subiectele unor discutii indelungi, pe care le-am rezolvat in timp cu multa rabdare.

 

Shop-ul online

Pentru realizarea magazinului online, am lucrat cu o echipa formata din artisti vizuali, programatori si consultanti. Intreg proiectul, de la definirea site-ului pana la lansare, a durat aproximativ 7 luni.

Primul pas a fost stabilirea designului general, urmat de lista de functionalitati si alegerea platformei, programarea si testarea.

Mai departe, am etapizat implementarea unor functionalitati tinand cont de numarul de produse si numarul de comenzi pe zi, insa am reusit sa implementam majoritatea dintre ele inca de la inceput.

Acestea sunt legate de functia de cautare, usurinta procesului de cumparare, vizibilitatea informatiilor importante, functiile de recomandare, modalitatile de comunicare si de urmarire a comenzii.

 

Portofoliul de produse

Selectia obiectelor a fost o provocare pentru noi! Dar un lucru pe care-l indragim foarte mult la nordici este felul in care se raporteaza ei la designul de interior, este o expresie a personalitatii lor si, de cele mai multe ori, reusesc sa impleteasca extrem de natural esteticul cu functionalul. Asadar, criteriul functionalitatii a primat in selectia obiectelor din portofoliul nostru.

Bineinteles am incercat sa avem o oferta cat mai diversificata si am ales branduri destul de diferite intre ele. Momentan, portofoliul Design&After cuprinde zece branduri: GreenGate, Ib Laursen, Maileg, House Doctor, Bloomingville, Kreafunk, Nordal, Hubsch, Nicolas Vahe si Lubech Living.

 

Exclusivitatile

Momentan, pentru 3 dintre branduri suntem distribuitor unic in Romania. Este vorba de Greengate, Ib Laursen si Maileg.

 

Promovarea

Comunicam atat in mediul online, cat si in offline. Ne dorim o legatura cat mai stransa cu clientii nostri, vrem sa aflam ce le place si ce nu le place la Design&After, ce isi doresc si mai ales, vrem sa invatam de la ei.

In ceea ce priveste comunicarea, lucram indeaproape cu Conan PR si suntem pe punctul de a selecta si firma cu care vom lucra pe marketing online.

 

Planuri de viitor

In viitorul apropiat vrem sa dezvoltam un segment B2B, iar, in acest sens, lucram deja la o oferta de cadouri corporate.

In rest, ne pregatim pentru sarbatorile de iarna cu campanii si evenimente noi.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Conan PR

Conan is an independent Romanian agency founded in 2010. We are a team of dedicated professionals focused on building mutually beneficial relationships between brands and their stakeholders. And we are doing it by... vezi detalii »

Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related