[Retail a la Black Friday] Mihai Patrascu (evoMAG): Pregatirile pentru Black Fiday au inceput in urma cu trei luni si au fost facute investitii de peste 100.000 de euro

[Retail a la Black Friday] Mihai Patrascu (evoMAG): Pregatirile pentru Black Fiday au inceput in urma cu trei luni si au fost facute investitii de peste 100.000 de euro

Pentru evoMAG, Black Friday inseamna zilele de vineri, sambata si duminica, adica 18-20 noiembrie. De asemenea, inseamna nici mai mult, nici mai putin decat o a 13-a luna din an, in ceea ce priveste vanzarile, conform CEO-ului companiei, Mihai Patrascu. Perioada de Black Friday de anul acesta este estimata la circa 4.5 milioane de euro in vanzari, ceea ce ar depasi cu 50% performantele de anul trecut 

In ceea ce priveste marketingul afiliat si contributia sa la afacerile firmei, este de mentionat ca acesta reprezinta, in mod obisnuit, circa o zecime din vanzarile evoMAG. De Black Friday, 10% se transforma in 35%.

 

Business-ul evomag in 2016

La inceputul anului ne-am propus pentru 2016 sa facem 20 de milioane de euro. Pana in prezent am crescut cu aproximativ 20%, iar acest lucru ne arata ca vom depasi aceasta estimare.

Ne asteptam sa avem si un avans in profitabilitate si estimam o crestere a marjei brute de profit cu aproape 40%.

Inca de la inceputul anului, am demarat lunar campanii de reduceri care au cuprins, rand pe rand, aproape toate categoriile de produse. La nivelul pietei, au fost mai multe evenimente: vedem o consolidare a pietei de comert electronic. Am asistat anul acesta la mai multe achizitii, ceea ce este un lucru bun, mai ales pe IT&C. Inseamna ca este loc de crestere, iar evoMAG are toate premisele sa aiba rezultate bune.

Totodata, o consolidare inseamna si un nivel mai ridicat de profesionalism in piata, dar si o concurenta mai mare. Si, dupa cum stii, nivelul concurential in piata de comert electronic din Romania este unul foarte ridicat.

Concurenta, insa, este benefica pentru clientul final, iar pe noi ne obliga sa investim permanent si sa le castigam increderea. Spre exemplu, am introdus servicii care nu sunt la alti competitori: livrarea intr-o ora. Un alt exemplu este livrarea cu flota proprie in Bucuresti.

In ceea ce ne priveste, un eveniment important pentru noi  a avut loc la jumatatea lunii august, cand ne-am mutat intr-un nou sediu, am inaugurat un nou showroom si un depozit de doua ori mai mare. Masura a venit ca urmare a cresterii vanzarilor companiei si, in acelasi timp, face parte din strategia de pregatire a evoMAG pentru Black Friday si pentru cel mai aglomerat sezon din an.

Aveam nevoie sa trecem la un nou nivel, care sa ne permita sa lucram cu stocuri mai mari, sa fim mai flexibili, sa avem un rulaj mai bun si sa livram mai rapid produsele catre clienti.

 

Ce a mers bine, ce a mers mai greu?

Desi inregistram o crestere a vanzarilor, vedem in continuare o sezonalitate in comportamentul de consum al clientilor. Astfel, produsele despre care putem spune ca se vand bine in ultimul trimestru si de sarbatori, se vand mai putin bine vara.

 

Vinerea Neagra

Perioada de Black Friday este foarte importanta! Practic, adauga a 13-a luna la vanzarile companiei. Black Friday are loc anul acesta la evoMAG in intervalul 18 – 20 noiembrie. Cele mai importante reduceri din an vin la pachet cu cea mai mica perioada de livrare.

Astfel, 50% dintre comenzile plasate de Black Friday pe evoMAG vor fi livrate in 48 de ore, urmand ca restul produselor sa ajunga la clienti in cel mult 4 zile.

Vom lucra non-stop de Black Friday si in zilele imediat urmatoare acestui eveniment, astfel incat sa ne asiguram ca produsele comandate vor ajunge cat mai rapid la clienti.

Am facut schimbari si in ceea ce priveste segmentul de curierat. In prezent, avem parteneriate cu patru companii. In plus, timpul de livrare este unul redus si pentru ca evoMAG onoreaza mare parte dintre comenzi cu masinile proprii.

Estimam pentru acest an vanzari de aproximativ 4,5 milioane de euro, in crestere cu 50% fata de vanzarile de anul trecut din perioada de Black Friday.

De asemenea, pregatirile pentru Black Fiday au inceput in urma cu trei luni. Au fost facute investitii de peste 100.000 de euro in platforma din spatele site-ului, aceasta fiind capabila in prezent sa faca fata oricarui nivel de trafic si procesare. Am investit si in servicii.

Spre exemplu, evoMAG este singurul magazin online din Romania care livreaza produsele intr-o ora. Totodata, evoMAGia ofera si optiunea de livrare in trei ore, sau livrare gratuita in anumite intervale orare.

 

Pregatiri

Suntem pregatiti sa facem fata unui trafic de 40.000 de unici in acelasi timp pe site-ul evoMAG.ro, aproape dublu fata de cat am inregistrat in perioada de Black Friday de anul trecut.

Perioada imediat urmatoare aduce o crestere si a numarului de angajati. Astfel, echipa evoMAG se va extinde cu 12 noi angajati, in departamente precum Customer Service, Receptii marfa, Marketing, Product Management/Achizitor.

De asemenea, dublarea capacitatii depozitului ne permite sa lucram cu stocuri mai mari, sa fim mai felxibili, sa avem un rulaj mai bun si sa livram mai rapid produsele catre clienti.

Este al cincilea an in care participam la Black Friday. Mutarea intr-un nou sediu si investitia in platforma sunt cele mai importante schimbari. 

Ofertele de Black Friday vor fi comunicate cu o seara inainte abonatilor, in mod direct, prin mail. Cei care se aboneaza la Newsletter-ul evoMAG au acest beneficiu.

De obicei 7-10% din totalul vanzarilor sunt facute prin afiliati, iar de Black Friday, ponderea ajunge la 35%. Avem un parteneriat cu 2Parale. Avem o colaborare aproape din primul moment de existenta al acestei companii.

 

Produse pe care mizati

Televizoare, telefoane, laptopuri, componente, tablete – acestea sunt produsele care vor inregistra cele mai mari vanzari de Black Friday.

Reducerile de anul acesta din perioada de Black Friday vor viza aproximativ 25.000 de unitati si vor cuprinde aproape toate categoriile de produse existente pe evoMAG.ro.

Spre exemplu, clientii vor putea sa cumpere televizoare cu 50% mai ieftine, telefoane mobile cu un pret redus la jumatate, si laptopuri incepand cu 799 lei.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Dosare editoriale

Branduri

Campanii

Pozitii

Sectiune



Branded


Related