[Classifieds a la Black Friday] Aida Ionescu (Naspers): In 2015, discounturile totale acordate celor care au achizitionat masini in cadrul evenimentului Black Friday de pe Autovit.ro s-au ridicat la 280.000 de euro

[Classifieds a la Black Friday] Aida Ionescu (Naspers): In 2015, discounturile totale acordate celor care au achizitionat masini in cadrul evenimentului Black Friday de pe Autovit.ro s-au ridicat la 280.000 de euro

Despre Black Friday in retailul online am mai discutat in perioada asta, dar in cele ce urmeaza ne orientam catre modul de gestiune al unei astfel de sarbatori in contextul platformelor de anunturi, alaturi de Aida Ionescu (Marketing Manager, Naspers Classifieds Romania). 

In urma cu 3 ani, compania a adus in premiera Black Friday pe site-ul de anunturi auto Autovit.ro, de atunci evenimentul fiind reluat anual. In 2016, ofertelor Black Friday de pe Autovit.ro li se adauga  si un Black Weekend organizat pe Storia.ro, site de anunturi imobiliare lansat de companie in luna august a acestui an. 

Aida precizeaza ca, in prezent, Storia.ro functioneaza cu un numar de 70.000 de oferte, alaturandu-i-se peste 650 de agentii imobiliare si depasind astfel obiectivele cu 2 luni mai devreme in raport cu proiectiile initiale. 

Cat priveste OLX, Aida ne spune ca Black Friday-ul se desfasoara organic: "de la verificarea preturilor din piata, la negocierea in stil Black Friday in care fiecare din parti este mai deschisa la incheierea tranzactiei".

Mai detaliat despre evolutia business-ului Naspers din acest an, aflam in randurile de mai jos.

 

Evolutia numarului de anunturi 2015-2016

Anul 2016 a fost unul de consolidare si maturizare, in care am reusit sa ne stabilizam numarul de anunturi in timp ce am extins aria de monetizare.

In acest moment avem peste 3.5 milioane oferte active in OLX si peste 1 milion de anunturi noi adaugate in fiecare luna. In privinta Autovit.ro, inregistram cresteri de continut; recent am depasit 20.000 de oferte active in Autoturisme, toate platite, dat fiind specificul site-ului, 100% monetizat.

 

Cum au fost primele 9 luni ale lui 2016?

Intense. Am avut doua valuri de monetizare in OLX – categoriile auto si imobiliare, unde am pastrat 1 anunt gratuit in auto, respectiv 3 anunturi gratuite in imobiliare. Ambele actiuni au avut impact atat in calitatea continutului, in numarul de contactari distribuite acum catre oferte mai relevante, cat si in experienta cumparatorilor, care gasesc in cele doua categorii continut mult mai atent postat.

In Autovit.ro, aceste luni au fost marcate de consolidarea relatiilor comerciale cu vanzatorii profesionisti prin evenimente dedicate, respectiv update-uri ale ofertei comerciale si de produs cat mai relevante pentru activitatea lor.

De cealalta parte, am lansat un nou site – Storia.ro, o platforma premium de anunturi din segmentul imobiliar. A fost raspunsul nostru la o analiza de piata de peste un an, in care am concluzionat ca acesta este urmatorul nivel de servicii de care clientii OLX Imobiliare au nevoie.

 

Cresteri de venit fata de anul trecut

Incepand din acest an compania a intrat intr-o etapa de maturitate, care aduce si monetizarea. Evolutia veniturilor a fost peste proiectiile initiale, cu cresteri consistente luna dupa luna.

Un milestone important la nivel de venituri a fost cel de 1 milion de euro obtinut din publicitate, la mai putin de un an de la infiintarea departamentului de Advertising. Si, daca anul trecut compania era intr-o pozitie de autofinantare, acum ne pregatim de profitabilitate.

Aceasta a fost impactata de amortizarea investitiilor, este o etapa care se apropie de final si in urmatoarele exercitii financiare vom avea rezultate pozitive inclusiv din punct de vedere al profitabilitatii nete.

 

Evenimente importante in business

Lansarea Storia este highlight-ului anului. Si faptul ca ne-am depasit obiectivele cu 2 luni mai devreme este cat se poate de motivant si incurajator pentru planurile viitoare. Avem 70.000 de oferte si peste 650 de agentii imobiliare care ni s-au alaturat.

Este un serviciu care aduce un nou nivel de complexitate clientilor OLX Imobiliare care isi doresc mai multe informatii, filtre, detalii.

Un milestone important au fost si cresterile de pe mobil: avem peste 70% share de vizite din mobil, aplicatia este activa in peste 2 milioane de device-uri si ocupa locul 1 in categoria Shopping din Google Play si App Store.

Zilnic, peste 400.000 de romani intra pe OLX doar din aplicatie. Este un exemplu spectaculos despre puterea si cresterea mobilului.

 

Facilitati noi pe cele trei platforme

Valoarea livrata clientilor este baza actiunilor noastre. Indiferent de schimbarile venite odata cu monetizarea, OLX ramane un serviciu gratuit pentru utilizatorii privati, iar contactarile si rapiditatea vanzarilor sunt esentiale.

De cealalta parte, avem si clienti business, pe toate cele 3 platforme.

Anul acesta, ne-am concentrat buna parte din forte in acest segment, spre care am venit cu noutati care sa le inlesneasca si sa le eficientizeze activitatea: de la oferte comerciale dedicate lor si adaptate volumelor de activitate, la tool-uri de CRM, pagina a afacerii, suport dedicat.

 

Asteptari de venit pentru anul acesta

Mereu am avut ambitii mari si in general discutam de cresteri de doua cifre an de an. Si cum spuneam mai sus, ne pregatim de profitabilitate, chiar si in contextul in care continuam investitii in noi platforme, precum Storia.ro.  

 

Importanta Black Friday in business-ul de classifieds pe aceste nise

Pentru noi, Black Friday inseamna o ocazie de a comunica cu doua segmente: cumparatorii si vanzatorii profesionisti.

Pentru cumparatori venim cu reduceri cum numai o data pe an pot gasi, la bunuri care de multe ori sunt cele mai mari investii pe care le facem – casa si masina.

De cealalta parte, ne propunem consolidarea relatiilor comerciale cu partenerii alaturi de care lucram cel mai bine pe parcursul anului si care isi doresc aceasta expunere. Suntem foarte atenti la ofertele pe care le oferim si lucram la acest proiect cu toata grija pentru unicitatea si calitatea ofertelor si reducerilor.  

  

Cum abordati evenimentul Black Friday in cele 3 platforme?

Vom fi prezenti activ cu site-urile specializate – Autovit.ro si Storia.ro.

Astfel, pe Autovit.ro pregatim in jur de 30 de oferte, a caror reducere consistenta este valabila doar vineri, 18 noiembrie, intre orele 9:00 – 18:00.

Pe Storia pregatim un Black Weekend in zilele de 18 – 20 noiembrie, pentru a face accesarea proprietatilor mai usoara. Similar cu Autovit.ro, pregatim cateva zeci de oferte si acoperim toate orasele mari ale tarii.

Pe OLX, Black Friday aduce organic o frenezie intre clienti: de la verificarea preturilor din piata, la negocierea in stil Black Friday in care fiecare din parti este mai deschisa la incheierea tranzactiei.

 

Prima initiativa de Black Friday

Am inceput acum 3 ani cu Autovit.ro. Si a fost un mare succes atat pentru cei cativa zeci de cumparatori norocosi si hotarati, cat si pentru partenerii nostri. Am reconfirmat anul trecut succesul si de-acum o consideram o traditie.

Ca sa discutam si numere, anul trecut discounturile totale acordate celor care au achizitionat masini in cadrul evenimentului Black Friday de pe Autovit.ro s-au ridicat la 280.000 de euro si toate masinile aflate la oferta au fost vandute.

Cea mai apreciata oferta in 2015 a fost pentru un model BMW Seria 6 640, cu reducere de 48.589 de euro.

 

Pregatirea pentru BF si in ce consta aceasta? 

Pregatirea are doua componente: identificarea si selectia partenerilor, pe care o gestioneaza departamentele de vanzari ale fiecarui site, respectiv campania online.

Am inceput pregatirile intense de aproximativ o luna si in acest moment landing-urile de precampanie sunt pregatite. Asa ca cei care vor sa se inscrie si sa afle primii cand se deschid ofertele, o pot face deja lasandu-si datele de contact in aceste pagini: blackfriday.autovit.ro si blackfriday.storia.ro.

 

Oferte de BF - grupate, comunicate?

La Autovit.ro ofertele sunt accesibile pentru oricine, indiferent de locatie. Depinde doar de cumparator cat este dispus sa calatoreasca pentru a-si cumpara masina la reducere.

La Storia, accesibilitatea proprietatii este esentiala, asa ca ne vom asigura ca acoperim marile orase. Vom comunica propriilor utilizatori interesati de auto, respectiv imobiliare si in extenso, catre audiente externe, la fel de interesate de domeniu. Vom folosi email marketing, social media, display si search, toate imbogatite de PR.  

 

Target-uri/KPI-uri in actiunile de BF 

Numarul de lead-uri generate/anunt, vizite pe site, precum si componenta de PR data viewership.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Campanii

Oameni

Sectiune



Branded


Related