În perioada 1-11 noiembrie 2016, Cult Market Research a realizat un studiu cantitativ pentru identificarea gradului în care românii sunt familiarizați cu termenul de homeschooling. Rezultatele obținute sunt reprezentative la nivel național.
Școlarizarea copiilor acasă (homeschooling) reprezintă o metodă alternativă de educație tot mai populară în România. În prezent, aceasta este o metodă legală, însă este practicată doar în cazuri excepționale: copiii prezintă afecțiuni sau dizabilități care le pot limita mobilitatea sau interacțiunea optimă cu ceilalți copii. Cu toate acestea, în ultimele luni, au fost prezentate în presă cazuri de părinți care au optat pentru acest sistem de educație, fără ca cei mici să sufere de vreo afecțiune, ci doar pentru că părinții au considerat acest sistem mai eficient decât cel de stat.
Cu toate acestea, peste jumătate dintre români (62%) nu au auzit niciodată termenul homeschooling. Dintre cei care totuși au auzit de acest sistem, majoritatea sunt femei (53%), au peste 40 de ani (61%) sau locuiesc în regiunea de vest și centru (35%).
Aţi auzit de homeschooling?
Dintre părinţii români care au auzit de homeschooling, doar 16% ar prefera acest sistem educaţional alternativ pentru copiii lor.
Dacă ați putea să alegeți, ce model educațional preferați pentru copilul/copiii dumneavoastră?
Totuşi, dintre cei care au auzit măcar o dată de homeschooling, doar 21% afirmă că știu ce presupune acest sistem. Astfel, raportat la nivelul populației generale, mai puțin de unu din zece părinți(8%) consideră că știu ce înseamnă homeschooling.
Întrebați fiind cu ce activități asociază școlarizarea acasă, respondenții care cunosc semnificația acestui termen au considerat că acesta presupune: posibilitatea copiilor de a se juca și a face sport (92%), ca părinții să fie responsabili pentru educația copiilor lor (90%) sau posibilitatea ca cei mici să învețe în concordanță cu propriul ritm (85%).
Astfel, studiul realizat de Cult Market Research a demonstrat că majoritatea românilor nu au auzit niciodată de homeschooling, iar cei care au auzit (aproximativ 8% din populație) asociază acestui sistem o mai mare flexibilitate a programei și a activităților.
Studiul este reprezentat de o cercetare cantitativă reprezentativă la nivel național cu o marjă de eroare de ±3% la un nivel de încredere 95%. Acesta reflectă opiniile a 1062 de părinţi români. Metoda de culegere a datelor a fost interviul telefonic.
Cult Market Research este parte a CULT Group specializată în cercetarea de piață și de marketing. Echipa Cult Market Research este formată din specialişti în sociologie, marketing, comunicare și publicitate. Compania a dobândit 8 ani de experiență pe piața românească și oferă o gamă diversificată de servicii de cercetare clasice (ex. interviul telefonic) și mai puțin clasice (ex. eye tracking, etnografie).
Grupul Cult este format din Cult Market Research, Institutul de Studii Sociale şi Politice (ISSPOL), CALL2B şi ARENAS (ONG).