Colectia Electrecord, digitalizata. Roxana Turcu: Am considerat ca este dreptul utilizatorului de a alege intre a plati un abonament sau a achizitiona muzica

Colectia Electrecord, digitalizata. Roxana Turcu: Am considerat ca este dreptul utilizatorului de a alege intre a plati un abonament sau a achizitiona muzica

Cu un slogan ambitios - “Coloana sonora a Romaniei” - , Electrecord s-a rebranduit, si-a digitalizat colectia muzicala si a lansat o aplicatie (cu streaming si abonamente) pentru desktop si mobil. 

Dincolo de echipa mica, de la client, la proiect au mai lucrat Headvertising (rebranding), Republika (comunicare) si Ascend NetSolutions (dezvoltarea aplicatiei). Nu au facut pitch, i-au ales dupa mai multe intalniri, zice Roxana Turcu, Marketing Manager Electrecord.

Lucreaza la proiect de un an. Oferta de muzica se masoara, deocamdata, in peste 20.000 de melodii si peste 1.500 de artisti, de la muzica populara la muzica clasica. De la lansare, 35.000 de oameni si-au facut cont pentru perioada de trial, unii dintre ei si-au luat deja si abonament. 

Roxana spune ca nevoia pe care aplicatia o acopera e mai mult una emotionala - aceea de a pastra si duce mai departe tezaurul muzical. Asta are legatura si cu targetul - nostalgicii care au crescut cu muzica Electrecord, romanii din diaspora si tinerii - , dar si cu obiectivul - "sa readuca aceasta muzica in atentia publicului, pentru ca ea face parte din identitatea noastra ca natiune".

 

Echipa

Echipa proiectului Electrecord.com este una mica. In afara de mine, care ma ocup de marketing, si de colegul meu, Iulian Nita, care se ocupa de partea tehnica a proiectului, ne sunt alaturi partenerii nostri pe partea de comunicare, precum si colaboratorii pentru partea de infrastructura si dezvoltare a platformei. 

 

Nevoia si conceptul

Ideea acestei platforme ne-a venit atunci cand am realizat ca avem extrem de multe piese care, desi lansate cu zeci de ani in urma, sunt inca indragite de public si totusi nu exista intr-un format actual, care sa fie la indemana ascultatorilor si sa se auda si bine. 

Pornind de la gandul ca ar trebui sa avem melodiile Electrecord intr-o aplicatie pe care o poti accesa oriunde in lume si oricand, acum mai bine de un an de zile ne-am apucat sa digitalizam si sa creem o arhiva pentru toata fonoteca Electrecord. In paralel am dezvoltat si aplicatia, care este acum disponibila in varianta web si de mobil.

Nevoia pe care aplicatia o acopera este, mai mult, una emotionala. Vorbim, asadar, de o nevoie a sufletului si anume aceea de a pastra si duce mai departe tezaurul muzical. Muzica prezenta in aplicatia Electrecord.com este parte a identitatii si valorilor noastre nationale, la care oamenii au acum acces facil.

 

Digitalizarea

Digitalizarea muzicii romanesti este un proces continuu. Cu toate ca astazi avem in aplicatie peste 20.000 de melodii si peste 1.500 de artisti, noi vom continua sa adaugam in platforma continut indragit de public.

Procesul in sine a fost si este o provocare, pentru ca vorbim aici de melodii vechi de zeci de ani. Digitalizarea nu a insemnat doar incarcarea continutului intr-o aplicatie ci, in unele cazuri, chiar salvarea muzicii in sine.

Suntem norocosi pentru ca inca de la inceput ne-am bucurat de sprijinul colaboratorilor de la Electrecord si al colegilor din departamentul tehnic, tehnologia a fost si ea de partea noastra, astfel incat am reusit sa redam intreaga fonoteca la o calitate audio foarte buna. Astazi, melodiile sunt disponibile in aplicatie atat la calitate de 128kbps, cat si la 320 kbps.

 

Aplicatia si functiile ei

Cel mai mult ne-am dorit ca platforma noastra sa fie intuitiva, pornind de la considerentul ca aceasta va fi accesata de persoane de toate varstele. Astfel, meniul este usor de utilizat, iar fiecare actiune a fost gandita cat mai simplu.

In ceea ce priveste functiile aplicatiei, ne-am dorit sa existe posibilitatea de a crea playlist-uri, de a descarca melodiile preferate, de a putea distribui melodiile prin intermediul retelelor social media si de a salva melodiile favorite. In plus, ne-am dorit sa putem integra radio-uri preferate si propriul nostru radio.

O foarte mare dorinta a noastra, totusi, a fost ca muzica sa poata fi asculta “offline”, atunci cand nu exista conexiune la Internet. Pentru a implementa toate aceste functionalitati, am colaborat cu echipa Ascend, care ne-a ajutat sa ducem la bun sfarsit toate ideile pe care le-am avut pe parcursul timpului.

 

Implicarea agentiilor

Am lucrat cu cei de la Headvertising pentru partea de branding si updatare a identitatii vizuale, iar cu cei de la Republika am construit tot planul de comunicare si campania de lansare a proiectului.

 

Alegerea partenerilor nu a fost una tipica, in sensul in care nu am pitch-uit propriu-zis, ci am ales sa discutam cu cei pe care i-am considerat potriviti acestui proiect si in functie de conexiunea si receptivitatea de care au dat dovada, sa mergem mai departe.

Credem ca oamenii din spatele proiectelor frumoase sunt cei care transmit din emotia si vibratia lor, iar acesta a fost criteriul cel mai important de selectie. Fiind la inceput de drum, primii pasi au durat ceva timp, astfel incat ne-am apucat de mai bine de un an de zile de acest proiect si am lucrat impreuna la fiecare etapa a acestuia pana cand am fost cu toti convinsi ca mergem pe drumul cel bun.

 

Sloganul

Sloganul “Coloana sonora a Romaniei” a fost creat impreuna cu Republika, ei sunt cei care au venit cu ideea si, practic, asa ne-au si cucerit. Ea a venit ca urmare a unei lungi discutii in cadrul careia am decis ca avem nevoie de un slogan care sa transmita emotia, nostalgia si valoarea acestui brand important, iar “Coloana sonora a Romaniei” ni s-a parut cea mai potrivita modalitate de a transmite un amalgam de emotii intr-o singura fraza.

 

Targetul

Targetul nostru principal il reprezinta toti acei oameni care au crescut cu muzica Electrecord, care asculta cu placere si, de ce nu, cu nostalgie aceasta muzica. Pentru multi, ea reprezentand piatra de temelie a preferintelor muzicale.

Parte din targetul nostru principal o reprezinta si romanii din diaspora, pentru care muzica Electrecord aduce amintiri frumoase si o oarecare apropiere de casa.

Nu in ultimul rand, pentru ca ne dorim sa transmitem generatiilor viitoare aceasta muzica, nu ii excludem nici pe cei tineri din planul nostru de comunicare. 

 

Comportament de utilizator

In ceea ce priveste comportamentului utilizatorilor, aceasta este, in mod clar, perioada in care ascultatorii descopera muzica Electrecord.com. Avem ascultatori care acceseaza de la muzica clasica la muzica populara, asadar avem trafic intens pe aplicatie.

Cand am inceput acest proiect, am facut o analiza a trendului in materie de muzica, iar varianta de streaming, respectiv subscriptie a luat un avant puternic in ultima perioada. Aplicatiile de muzica actuale folosesc acest mecanism care pare a fi viitorul in materie de ascultare a muzicii. Noi am considerat, insa, ca este dreptul utilizatorului de a alege intre a plati un abonament sau a achizitiona muzica.  

Am fost placut surprinsi de faptul ca oamenii achizitioneaza melodii si albume in aproape aceeasi masura in care isi fac abonamente. 

 

Obiectivele

Noi ne propunem sa dezvoltam spiritul national prin promovarea valorilor muzicale si sa transmitem “Coloana Sonora a Romaniei" generatiilor viitoare. De asemenea, ne dorim sa readucem aceasta muzica in atentia publicului, pentru ca ea face parte din identitatea noastra ca natiune.

Oamenii au primit cu bratele deschise mesajul nostru, astfel ca in prima saptamana de lansare a platformei peste 30.000 de romani au descarcat aplicatia. Consideram ca receptivitatea si deschiderea oamenilor fata de initiativa noastra sunt cei mai buni KPIs pe care am putea sa ii folosim pentru a atinge obiectivele noastre. 

 

Monetizarea

Pentru primele 30 de zile accesul este gratuit in aplicatie, astfel incat utilizatorii sa poata trai experienta si atmosfera acestei platforme. Ulterior, accesul se va face pe baza de subscriptie, pentru o perioada de 1, 6 si 12 luni. De asemenea, pentru cei care doresc sa achizitioneze melodii, exista si optiunea de cumparare piesa sau album.

Nu ne-am propus un anumit numar de abonamente, ne dorim doar ca romanii sa fie receptivi la initiativa noastra si sa se bucure de aceasta platforma. Si se pare ca dorinta noastra s-a indeplinit, pentru ca la doar o saptamana de la lansare, peste 35.000 de utilizatorii si-au creat un cont pentru perioada de trial, iar o buna parte dintre ei au au achizitionat, deja, unul dintre abonamente. Acesta este un semn bun, zicem noi, ca romanii erau nerabdatori sa poata asculta fonoteca Electrecord in format digital.

 

Promovarea

In perioada urmatoare, pe langa efortul continuu pe care il vom depune pentru a adauga cat mai mult din continutul pe platforma, vom fi prezenti in cadrul mai multor activitati de promovare a identitatii si valorilor romanesti.

Ne dorim sa ne implicam atat in evenimente care sustin muzica romaneasca, precum si in proiecte culturale, concerte sau aparitii media impreuna cu artistii dragi noua si cu cei care ne sustin proiectul.

Consideram ca o comunicare eficienta imbina mediul digital cu realitatea pe care o construim in fiecare zi, astfel incat ne dorim sa pastram contactul permanent cu publicul si sa ii cunoastem dincolo de ecranul aplicatiei noastre.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related