Zelist a realizat o analiză a vizibilității în Social Media cuprinzând presa locală și națională privind partidele care vor participa la alegerile parlamentare de duminică, 11 decembrie.
În această analiză am introdus vizibilitatea rezultată din numărul menționărilor din ultimele 30 de zile, comparativ apoi cu cele din ultimele 90 de zile, cât și indicele de sentiment din aceleași intervale.
Acesta reprezintă raportul dintre menționările pozitive și negative în legătură cu partidele în jurul cărora s-a realizat analiza.
În ultima lună, partidul care a avut cea mai mare vizibilitate a fost PSD, cu 148471 de menționări, cu 35% mai mult decât PNL (95109), cu 74% mai mult decât USR, care ocupă locul trei cu 38313 de menționări, urmat de ALDE (36590), PMP (27665) ,UDMR (13313), și PRU (11867). Între primul și ultimul clasat, PSD și PRU, există o diferență procentuală de 92% privind vizibilitatea în Social Media românească.
În ceea ce privește indicele de sentiment, trebuie să precizăm încă de la început că în cazul tuturor partidelor participante acesta este negativ. Formațiunea politică ce înregistrează cel mai puternic indice de sentiment negativ este Partidul România Unită, cu -0,32, urmat de PSD și UDMR care au un indice negativ de -0.26. ALDE este cel care înregistrează cel mai apropiat indice de un sentiment neutru în rândul menționărilor utilizatorilor, având un minus de doar 0.04. O diferență mică este între Partidul Național Liberal și Uniunea Salvați România care au -0.15 respectiv -0.13. PMP-ul este și el aproape de ALDE, în rândul celor care au mai puține menționări negative, cu un minus de 0.08.
Pentru o imagine de ansamblu, aparițiile din presă și Social Media ale acelorași partide au fost monitorizate și în ultimele 90 de zile. Partidul Social Democrat (379478 ) rămâne cel care are cele mai multe apariții în presă, urmat tot de PNL (288016 ), cu o diferență de 24%, mai mică decât cea din ultima lună.
Totuși o schimbare este faptul că în perioada extinsă, ALDE a înregistrat mai multe menționări decât USR cu 4%, dar în ultima lună partidul Uniunea Salvați România a inversat locurile în clasament devenind mai vizibil. Partidul Mișcarea Populară și UDMR rămân în aceeași formulă, cu PMP având o vizibilitate mai mare prin numărul de apariții.
Însă dacă în cele 90 de zile diferența era de 28% pentru PMP, în ultima lună aceasta ea este de 51%, semn că a generat mai multe reacții în presă și în rândul utilizatorilor de Social Media. Cât privește ultimul partid din clasament, PRU are o vizibilitate aproape constantă dacă este să comparăm cele 32787 de menționări din perioada extinsă cu cele 11867 menționări din ultima lună.
Asemenea topului vizibilității, care a fost diferit între cele două intervale alese, nici indicele de sentiment nu se păstrează în aceeași formulă. El în aproape toate cazurile, exceptând cazul partidului Uniunea Salvați România, are o valoare negativă mai mare decât în ultima lună. Dacă PSD înregistra un indice de -0.26 menționări negative, în cele 90 de zile are un indice de -0.34. PNL aproape că dublează cifra înregistrată, având -0.26.
Cea mai mare diferență este în cazul ALDE, unde în intervalul extins sentimentul negativ era la 0.22, față de -0.04 de acum. În cazul PMP și PRU procentul crește foarte puțin, în cazul PMP de la -0.08 la -0.13, iar PRU de la -0.32 la -0.38. Spuneam că excepția o face USR, care în ultima lună a avut mai multe menționări negative decât în ultimele trei luni: de la -0.08 indice de sentiment negativ, a crescut la -0.13.
Mai jos vă punem la dispoziție cifrele care au rezultat în Topul aparițiilor: