2.920 de zile de experienta in HR, puse intr-un laborator de workshop-uri

2.920 de zile de experienta in HR, puse intr-un laborator de workshop-uri

Beatrice Galatanu are o experienta de 6 ani in consultanta HR. In timpul asta, a participat la destule traininguri de HR, ca mai apoi sa ajunga sa le si tina si sa observe ca PowerPoint-urile si manualele printate, desi reprezentau fundamentul workshop-urilor, ramaneau intotdeauna prin sertare odata terminate cursurile.

Astfel ca, in urma cu 2 ani, cand a inceput sa tina cursuri in cadrul propriului laborator de workshop-uri numit My HR Lab, s-a decis sa inlature „suporturile de curs” si sa se concentreze pe invatarea in timp real.

Pana acum, in audienta au fost oameni de recrutare din companii precum ING Bank, Telekom, Sephora, Ubisoft, Orange s.a., dar si antreprenori sau oameni de comunicare. Alaturi de Beatrice, in prezent, lucreaza si Diana Furtuna (Business Developer) si Alina Stroe (PR & Social Media Manager). Despre dezvoltarea proiectului, in cele ce urmeaza:

 

Echipa My HR Lab

Beatrice: My HR Lab a pornit la drum acum doi ani cu mine ca prim laborant. Am creat totul de la zero, de la cum mi-am dorit sa arate business-ul, pana la design-ul de traininguri si livrarea lor.

Cateva luni mai tarziu, pentru ca proiectul avea nevoie de tractiune si oameni misto, mi s-a alaturat Alina cu super energie sa mixeze tips & tricks de social media. Anul acesta a venit alaturi de noi si Diana, un super sustinator al laboratorului, care nu a mai rezistat sa stea deoparte si a preluat business development-ul celor mai inovatoare workshop-uri de HR ale momentului.

Alina: Avem un background foarte mixat, pornind tot de la conceptul de laborator unde trebuie sa combini cat mai multe elemente pentru a gasi formula perfecta :) Beatrice si Diana au experienta in diverse arii ale HR-ului (recrutare, strategie, employer branding, performance management, etc.), iar eu am venit cu experienta de customer experience, community management si social media.

Mai avem pe zona de livrare de workshop si trei traineri colaboratori, persoane cu experienta de minimum opt ani in HR. Practic, am creat un laborator in care participantii pot sa experimenteze alaturi de noi cele mai actuale lucruri din HR.

 

Ideea workshopurilor de recrutare

Beatrice: Ideea a aparut in urma unui „training de moda veche” pe care eu il livram, adica un training in care exista un PPT de pe care prezentam informatia, dar si manuale de participant in format fizic. Am simtit ca participantii intelegeau concepte precum recrutarea in social media, insa doar la nivel teoretic si era mai mult decat evident ca nu stiau cum sa puna totul in practica.

Atunci imi aduc aminte ca m-am simtit prost fata de ei, mi-as fi dorit sa pot sa ii ajut mai mult. Am realizat apoi ca si eu aveam acasa un set de manuale de participant pe care le stransesem de la cursurile pe care le-am urmat. Din papucii de participant mi-am dat seama imediat ca nu mai deschisesem niciodata manualele dupa finalizarea cursurilor si de regula ele sfarseau acasa prin vreun sertar. Deci nu le-am mai vazut relevanta.

M-am gandit ce pot sa fac, cum sa ii ajut pe oamenii din HR sa isi accelereze procesul de acumulare de noi cunostinte. Asa a aparut My HR Lab, workshop-urile prin care am renuntat la PPT-uri si manuale printate. Intr-o era in care tehnologia avanseaza atat de mult, mi s-a parut hilar sa vorbesc despre recrutare in social media de pe un PowerPoint.

Asa ca participantii nostri vin cu propriul laptop in laborator si pun instant in practica tot ceea ce invata. Le aratam platforme, tool-uri, setari de profiluri personale de Facebook, LinkedIn sau Twitter.

Ii ajutam sa plece cu strategii concrete de recrutare, cu planuri de integrare a noilor angajati etc. In plus, materialele raman in format electronic, fiecare participant putand sa modifice documentele dupa stilul propriu de invatare.

 

Tipul de client 

Diana: Publicul nostru este format in mare parte din oameni de HR si manageri implicati in procesele de resurse umane, de la entry level pana la seniori. Ei vin din companii private multinationale si locale in egala masura.

Desigur, am avut si proaspat antreprenori sau participanti din marketing, comunicare si PR care doreau sa afle cum pot sa creioneze o strategie de HR in online. Indiferent de specificul companiilor, nevoile lor sunt similare.

In cei doi ani de la lansare, My HR Lab si-a deschis usa pentru multi clienti: ING Bank, Telekom, Sephora, Ubisoft, Carrefour, Dedeman, Endava, Orange, Siemens, etc. Aproximativ 500 de persoane au trecut pana acum prin laboratoarele noastre.

 

Structura workshop-urilor si a temelor

Beatrice: Cea mai mare provocare este sa captezi si sa mentii interesul participantilor pe parcursul unui curs, in contextul in care traim intr-o era in care informatia circula foarte rapid. Acum ai acces la cursuri online cat mai diverse, multe dintre ele chiar gratuite. Trebuie sa te gandesti mereu ce elemente de noutate poti sa integrezi, si in plus, nimeni nu mai are rabdare sa mai stea 3 zile intr-un training.

My HR Lab a adus conceptul de 100% practic si interactiv. Am mizat pe eficienta, workshop-urile avand in medie o durata de 1 zi in care putem sa facem un transfer de cunostinte foarte rapid. Ele sunt livrate atat in format open cat si in-company, dar si unu la unu via Skype sau fata in fata. Structura laboratoarelor a fost gandita initial de mine si ideea a fost ca ele sa se adapteze diferitelor stiluri si ritmuri de invatare.

Ulterior, impreuna cu trainerii nostri colaboratori am mai adaugat noi concepte. Fiecare HR sau manager vine cu proiectul propriu si alaturi de noi gaseste solutii aplicabile pentru el. Exercitiile sunt construite ad-hoc si se bazeaza pe situatiile cu care participantii se confrunta in companii. Am creat un univers foarte fain, caci invatarea este 360. Adica inveti cum sa gasesti solutii pentru tine, dar afli si de la ceilalti participanti cazuri si strategii noi.

 

Cum ati descrie contextul in care activati - piata de consultanta in HR de la noi?

Beatrice: Piata de servicii de HR din Romania este una destul de clasica. Din punctul nostru de vedere sunt putine companii care au inovat in acest domeniu, mai ales in HR training. Aveam deja experienta in consultanta de HR de mai bine de 6 ani si am realizat ca publicul nostru, oamenii de HR si managerii implicati in procesele de resurse umane, aveau nevoie de traininguri aplicate.

Diana: Participantii care au venit la cursurile noastre au rezultate pe loc. Spre exemplu, am lucrat cu fiecare participant la redesign-ul unui anunt de recrutare pe care ulterior l-au si postat pe retelele sociale si au primit aplicatii relevante chiar in timpul workshopurilor.

In urma creionarii unei strategii de recrutare pe Facebook, au reusit sa isi angajeze noi colegi punand in practica tot ce au invatat la workshop. E foarte fain cand participantii iti scriu sau te suna sa iti multumeasca, simti ca merita! :D

 

Promovare: online vs. offline

Beatrice: La inceput a ajutat experienta de 7 ani in HR si brandul personal in promovarea businessului. Insa, pe masura ce My HR Lab a crescut si pragul laboratorului a fost trecut de cat mai multi oameni, am inceput sa fim recomandati. Recunoastem ca ne mandrim cu 100% feedback-uri pozitive si suntem recunoscuti pentru atmosfera super friendly si abordarea relaxata pe care o avem la cursuri :)

Alina Stroe: In My HR Lab oamenii chiar nu stau in spatele proiectului. Suntem foarte prezente atat in online, cat si in offline, suntem nu doar colege, ci si prietene. Cei care doresc sa intre in laborator fie acceseaza direct site-ul, fie trimit un mesaj pe una din paginile din social media ale myhrlab sau pe profilurile noastre private.

 

Directiile de dezvoltare a proiectului

Misiunea My HR Lab ramane in continuare aceeasi: schimbam modul in care oamenii invata HR si ne dorim sa ajungem cel mai misto laborator de HR din tara! Dezvoltam in continuare workshop-uri pe teme cat mai variate si avem idei indraznete pe care ne dorim sa le punem in practica. Fiind tot timpul la curent cu noutatile din tech, o idee ar putea fi integrarea VR-ului in procesele de angajare sau training on the job cu ajutorul lui.

Pentru noi cel mai important este sa ne placa in continuare ceea ce facem si sa lucram eficient, astfel incat sa avem timp si de alte proiecte personale. Faptul ca putem sa lucram de oriunde vrem noi, ca nu avem un birou fix si ca ne putem face singure programul e super fain. Iar pe viitor dorim sa avem aceeasi flexibilitatea a programului :)

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Companii

Sectiune



Branded


Related