[Specialistii in cafea] Adrian Simion, Guido: ​Inainte de acest proiect nu am avut nicio legatura cu zona HoReCa, insa eram foarte pasionat de cafea

[Specialistii in cafea] Adrian Simion, Guido: ​Inainte de acest proiect nu am avut nicio legatura cu zona HoReCa, insa eram foarte pasionat de cafea

In 2014, Adrian Simion a investit 60.000 de euro lansand Guido, prajitorie si magazin de cafea de specialitate, iar anul urmator, inca pe atat. Recent, a deschis si o cafenea, Fellow One.

Marea majoritate eram obisnuiti cu cafeaua amara si doar atat, pe care incercam sa o dregem cu lapte, zahar sau adaousuri de gust.​

Lucrurile s-au schimbat, in ultimii ani, si acum vorbim de al treilea val al cafelei, care a ajuns si in Romania. 

 

Inceputul

​Am deschis in iulie 2014. Prajitorul a venit in februarie 2014 cand am inceput amenajarea si amm facut cursuri de prajire, am dezvoltat conceptul, brandingul, cafelele, etc.

Greutatea a venit din faptul ca nu exista un model de business din care sa ne inspiram si nici know-how local reprezentativ. Pe de alta parte o dificultate semnificativa a mai venit din relatia cu statul pentru ca nu stiam de ce autorizatii aveam nevoie si nici de unde sa aflam informatiile.

​Inainte de acest proiect nu am avut nicio legatura cu zona Horeca, insa eram foarte pasionat de cafea si in special de cafeaua de specialitate dupa ce am experimentat in afara tarii.

Ideea a fost sa aducem in Romania, la un nivel cat mai inalt de calitate, cafeaua de specialitate, ceea ce insemna in cateva cuvinte arome diferite, specifice zonei de provenienta.

Marea majoritate eram obisnuiti cu cafeaua amara si doar atat, pe care incercam sa o dregem cu lapte, zahar sau adaousuri de gust.​

​Investitia initiala a fost in jur de 60.000 Euro, insa in urmatorul an am mai investit inca pe atat.​

 

Context

​In primul rand este un trend mondial care din fericire este destul de bine implementat in Romania. Era normal sa ajunga si la noi.

Povesti cu single origin, samd, poate scrie oricine, insa ​asa cum scriam si mai sus sunt cativa oameni care incearca din rasputeri sa faca o treba cat se poate de bine, mult peste cererea clientilor.

 

Loc si design

​Guido este prajitorie de cafea si magazin de cafea de specialitate. Servim si cafea preparata to go, insa nu este cafenea, adica nu poti sta la masa etc. ​

​Ideea locatiei a fost sa fie relativ centrala si usor accesibila. Nu ne asteptam sa intre lumea de pe strada si sa ceara o astfel de cafea si la inceput traficul stradal nu a fost asa important.​

Amenajarea a durat ​aproximativ 5 luni​. 

 

​Ne-am implicat in fiecare detaliu, de la pungi, culori etc, care sa sustina mesajul nostru - este o altfel de cafea, care are mai putina legatura cu traditia si mai mult cu tehnologia, precizia, cunostintele.​

Este important sa fie prietenoasa si sa transmita ceea ce fac acei oameni. Nu neaparat acelasi lucru pentru fiecare cafenea, dar sa fie totul integrat de la produse la locatie, muzica, discurs, etc.​

 

Echipa

​Toti colegii s-au calificat mai mult sau mai putin la locul de munca. Insa mai important este ca am experimentat impreuna foarte mult si ne-am dezvoltat abilitatile si cunostintele impreuna.

Si in prezent experimentam cu tot ce apare nou pe afara, calatorim si incercam sa intelegem ce fac si altii si sa ne perfectionam.

Recent am deschis o cafenea pe Calea Victoriei, Fellow One. Echipa care lucreaza in cele 2 locatii este compusa din 7 oameni.​

 

Cafeaua

​Avem o paleta larga de cafele astfel incat sa acoperim cam toate gusturile. Unele tari producatoare sunt favorite, precum Ethiopia sau Columbia de unde avem constant cafele de la 2-3 ferme, insa cu caracteristici semnificativ diferite.

Ca si popularitate sunt pe de o parte cafelele cu note clasice din care se remarca Brazilia Sertozinho, iar pe de alta parte cafelele atipice cum sunt Ethiopia Cokere si Costa Rica Perla Negra, ambele fiind procesate natural.​

 

Filosofia

​Fiecare prajitorie isi urmeaza filosofia proprie, urmarind anumite obiective prin ​modul de prajire al cafelei si prin alegerea cafelelor verzi.

Noi am incercat sa aducem cafele din ce in ce mai bine procesate rezultand in cat mai putine defecte si implicit o constanta in ceea ce obtin consumatorii in ceasca.

In ceea ce priveste modul de prajire obiectivul principal pe care l-am urmarit este sa prajim astfel incat prin preparare sa se poata obtine relativ usor un produs bun.

Avand atat clienti profesionisti (alte cafenele) cat si multi consumatori casnici, a fost important pentru noi sa le putem oferi niste boabe de care sa bucure indiferent de echipamente sau experienta in a prepara o cafea.

 

Identitatea vizuala

​Am stat foarte aproape de tot ce a insemnat desing de la inceput si am fost ajutati de prieteni profesionisti in domeniu cat si de o firma pentru amenajare. Procesul a durat 2-3 luni.

Numele a trebuit sa respecte niste repere foarte clare, apoi am creat o lista din care a fost ales acesta ajutati de un sistem de vot.

 

Promovare

​Am incercat mai multe variante, inclusiv online, insa ce a dat cele mai bune rezultate au fost cupping-urile gratuite care sunt un fel de degustari care includ si o parte informativa destul de ampla. De-a lungul timpului s-a dovedit ca recomndarile clientilor nostrii a fost cel mai bun canal de comunicare.​

 

Publicul

​Probabil ca sunt oamenii care vor de la o cafea mai mult decat ​un stimulent si isi doresc sa se bucure de fiecare ceasca.

 

Evolutie

​Cafeaua de specialitate cred ca ramane cu un procentaj destul de mic in ceea ce priveste consumul, dar este un segment in crestere.

Fata de acum 3 ani sunt mult mai multi cei care prefera un local cu cafea "buna", insa obisnuinta de consum este un aspect care necesita mai mult timp pentru a se schimba.

 

Cafeaua care da start zilei

​Incep cu cafeaua zilei de la Guido, preparata double espresso. Apoi, pe timpul zilei, intre 2 si 8 probabil si mult mai multe cand facem teste.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Dosare editoriale

Oameni

Sectiune



Branded


Related