Pescuitul de la hobby la start-up. George Dragne: Fishpointer va fi o aplicatie gratuita, iar monetizarea va veni din zona furnizorilor de produse si servicii de pescuit

Pescuitul de la hobby la start-up. George Dragne: Fishpointer va fi o aplicatie gratuita, iar monetizarea va veni din zona furnizorilor de produse si servicii de pescuit

Daca v-ati intrebat vreodata care este cel mai practicat hobby din lume, sa stiti ca nu e fotbalul si nici uitatul la televizor. Studiile arata ca primul loc apartine pescuitului.

Astazi stam de vorba cu un om care a lasat in urma corporatia ca sa se dedice 100% pescuitului. Oarecum. George Dragne este un antreprenor de 33 de ani, co-fondator al Fishpointer - o aplicatie care aduce laolalta pasionatii de pescuit.

Aceasta aplicatie va fi gratuita pentru pescari, iar modelul de business va fi orientat catre furnizorii de produse si servicii pentru pescuit. Aplicatia vine in ajutorul userului, cu cele mai bune magazine, lacuri private, resorturi, pensiuni si producatori de obiecte destinate pescuitului

Comunitatea Fishpointer cuprinde in acest moment aproape 8000 de utilizatori, iar planurile celor doi antreprenori vizeaza inclusiv pietele internationale

Nu putem sa ne limitam la piata locala. Piata din Romania pentru produse si servicii destinate pescuitului noi am evaluat-o la aproximativ 80 de milioane de dolari anual. La nivel international aceasta piata depaseste 80 miliarde

Momentan, start-up-ul este format dintr-o echipa de 6 persoane, iar lansarea noii platforme va avea loc peste cateva saptamani.

 

Scurt istoric

Am 33 de ani si am absolvit Academia de Studii Economice, facultatea de Statistica si Informatica Economica. In timpul facultatii am fost voluntar si am ocupat pozitia de vicepresedinte in cadrul AEGEE Bucuresti, Asociatia Studentilor Europeni. Atunci m-am indragostit de fundraising si am semnat primele mele contracte.

Am decis sa-mi dezvolt cariera in domeniul vanzarilor B2B. Am lucrat in vanzari pentru domeniul bancar, o scurta perioda in publicitate, iar apoi m-am angajat la Marsh Romania, unde am vandut servicii de consultanta in managementul riscurilor si brokeraj in asigurari.

A fost un domeniu cu foarte multe provocari, insa mi-a placut si am reusit sa vand acolo primele contracte cu valoare de peste un milion de euro. Experienta in mediul corporatist a fost una extrem de pozitiva pentru mine si o vad necesara oricarui anteprenor care doreste sa dezvolte un proiect scalabil.

Corporatia mi-a satisfacut o pasiune, aceea pentru vanzari. Mi-am dorit sa pot imbina cumva activitatea mea zilnica si cu pasiunea mea pentru  pescuit. Am decis sa dezvolt un produs unic, care sa fie disponibil online, sa fie dedicat pescuitului si am considerat ca am toate abilitatile necesare pentru a face asta.

Am pornit de la nevoia reala a pescarului e a afla unde, cand si ce se prinde. Astfel a luat nastere Fishpointer – prima platforma social-interactiva cu informatii instante din locurile preferate ale pescarilor.

 

Echipa

Nu as fi reusit sa fac prea multi pasi de unul singur si am incercat sa gasesc oameni care ma pot ajuta. Cu Andrei Tomita (CTO Fishpointer si Co&Founder) m-am cunoscut in urma cu aproximativ 4 ani, cand am lucrat impreuna la un website-prototip pentru ceea ce urma sa devina ulterior Fishpointer.

Am lucrat foarte bine impreuna si am ramas prieteni. Am creat o platforma de test pe care am numit-o HartaPescar.ro si prin care am vrut sa verificam daca pescarii sunt deschisi sa contribuie cu informatii pentru o harta dedicata pescuitului in Romania.

Rezultatele au fost urmatoarele: 2500 de locuri de interes punctuate pe harta de catre pescari si 300.000 de utilizatori unici.

Anul trecut, impreuna cu Andrei am luat decizia sa parasim corporatiile la care lucram si sa ne dedicam proiectului Fishpointer. Decizia a fost grea la inceput. A fost insa urmata de prima finantare pe care am obtinut-o de la Razvan Capatana, proprietarul firmei Business Results, care ne-a devenit partener.

In acest moment sunt 6 persoane care lucreaza pentru Fishpointer, iar lansarea noii platforme este pregatita pentru inceputul lunii martie 2017.

 

Pasiunea pentru pescuit

Pescuiesc de la varsta de 4 ani. Atunci, tatal meu mi-a pus pentru prima data o undita in maini si am prins primii pesti. Acea bucurie o simt si acum, de fiecare data cand merg la pescuit.

Cred ca daca exista cineva care sa nu zambeasca in momentul in care prinde un peste la undita, cu o rama, atunci ar trebui sa mearga la medic :) Pescuitul ofera satisfactii in cel mai pur sens al cuvantului.

 

Investitie initiala si resurse

Pentru platforma Fishpointer investim aproximativ 38.000 de euro si desigur, foarte mult timp si efort. Pentru a construi un produs online a fost nevoie de multa munca, multe ore petrecute in fata calculatorului si multa documentatie in paralel. In utlima perioada am citit foarte mult despre anteprenoriat si practici online.

In Romania este din ce in ce mai greu sa gasesti dezvoltatori de aplicatii mobile. Am petrecut destul de mult timp pentru a gasi o echipa de programatori care sa inteleaga nevoile noastre, dar in cele din urma am reusit.

 

MVP Academy

A fost un program care ne-a imbunatatit perceptia, modul de actiune si ne-a adus mult mai aproape de mediul anteprenorial romanesc. Au fost 6 saptamani de program intens in care am acumulat foarte multe cunostinte, am reusit sa ne definim mai bine produsul si am intalnit oameni experientati cu care am avut ocazia sa facem schimb de opinii.

 

Monetizare

Fishpointer va fi o apicatie gratuita pentru pescari, iar monetizarea va veni din zona furnizoriilor de produse si servicii pentru pescuit. O harta pentru pescuit nu este completa fara locatiile furnizorilor (ex: magazine de pescuit, lacuri private, resorturi, pensiuni, producatori de unelte si momeli, etc).

Pentru acestia pregatim mai multe facilitati de crestere a vanzarilor, iar noua platforma ne va permite sa facem o targetare precisa in functie de stilul de pescuit, zona geografica si momentul utilizarii aplicatiei.

 

National + international

Piata din Romania pentru produse si servicii destinate pescuitului noi am evaluat-o la aproximativ 80 milioane de dolari anual. La nivel international aceasta piata depaseste 80 miliarde, pescuitul fiind cel mai practicat hobby pe scara mondiala. Acesta este motivul pentru care nu putem sa ne limitam la piata locala.

 

Lansarea aplicatiei si concurenta

Piata niselor pe zona de hobby devine din ce in ce mai dinamica. Pentru pescuit exista deja alte doua aplicatii concurente. Una dintre ele a reusit sa obtina recent o finantare importanta, iar anul acesta a depasit 3 mil. de utilizatori dintr-o piata cu potential de peste 150 mil.

Acest lucru nu este decat inca o validare a potentialului nisei aleasa de noi pentru Fishpointer. Va trebui sa construim inteligent, sa utilizam avantajele noastre competitive si sa ne dezvoltam in comunitatea tinta.

 

Planuri si directii de dezvoltare

Pe langa lansarea oficiala a platformei Fishpointer care va avea loc la inceputul lunii marite, in 2017 ne-am propus sa extindem platforma in afara Romaniei si sa obtinem o noua finantare care va fi foarte importanta pentru noi.

Investitia de 30 de mii de euro pe care am obtinut-o ne va ajuta sa finalizam produsul in 3 variante de operare: Android, iOS si varianta pentru Desktop. De asemenea, vom incerca sa facem si un prim pas catre extinderea solutiei in afara tarii, insa pentru a indeplini acest obiectiv va fi necesara o noua runda de finantare.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Sectiune



Branded


Related