[Scapa cine poate] Mario Tudor si George Petre: Au fost investiti initial 20.000 de euro in InsideOut, bani recuperati in 8 luni

[Scapa cine poate] Mario Tudor si George Petre: Au fost investiti initial 20.000 de euro in InsideOut, bani recuperati in 8 luni

Cu cat aprofundam mai mult subiectul si piata camerelor de escape din Romania, cu atat ne vine mai usor sa sesizam niste tipare. De exemplu, prin discutia avuta cu Mario Tudor si George Petre ni s-a mai confirmat ca la nivel de escape room, tendinta este de automatizare.

Mario si George sunt ownerii InsideOut Escape Rooms. Un gamer inrait si un pasionat de gadget-uri. Iar ideea de a opera camere de escape le-a venit in momentul in care Bucurestiul deja gazduia circa 40 de astfel de camere tainice si atragatoare. La vremea respectiva, spune Mario, cam toate camerele mizau pe lacate si puzzle-uri care trebuiau rezolvate separat. Nu aveau legatura cu unul cu altul. Astazi, insa, piata e dominata de camere unde exista continuitate intre elemente, iar povestile sunt redate ca un intreg.

Inca un detaliu pe care George il explica mai in detaliu mai jos: daca in urma cu doi sau trei ani aveai nevoie de suma "x" ca sa deschizi o camera de escape, in 2017 acea suma a devenit "2x". 

 

Escape rooms. Un inceput

George: Cu ideea de escape room ne-am intalnit cu cateva luni inainte de a porni la drum cu propriul nostru concept. Ne-a prins atat de tare conceptul ”escape the room”, mecanismele din spatele puzzle-urilor, jocul in echipa, incat nu am stat prea mult pe ganduri.

Mario: Jucand mai multe camere, incepuseram sa dezvoltam noi puzzle-uri din camerele jucate, si, de la un „cum ar fi daca”, am ajuns sa cautam spatii de inchiriat si sa ne interesam de deschiderea unei firme. Totul s-a intamplat foarte repede, stiam de piata ca este in plina dezvoltare in Bucuresti (aproximativ 40 camere de evadare in Bucuresti in momentul in care ne-am hotarat sa deschidem ”InsideOut Escape Room”). Am facut ceva research, dar am fost axati pe concept, pe camere, pe decor, pe cum am putea fi noi diferiti.

George: Noi stiam camerele din Bucuresti, ne-am dat seama care este targetul si cui ne adresam, dar cum a spus si Mario, totul s-a intamplat foarte repede. Am mers pe principiul „bate fierul cat e cald” si nu regretam acest lucru.

In continuare suntem de parere ca pe masura ce inveti despre un business, risti mai mult sa te pierzi in detalii. Iar adrenalina, pasiunea de a face, de a arata lumii ideea ta, de a construi ceva sunt cumva inabusite.

 

Echipa si camerele de inceput

Mario: Echipa din spate este compusa, pe scurt, din Mario si George. Adica un gamer inrait, poate cu prea multe jocuri la activ, respectiv un inginer pasionat de gadget-uri si online :)

Nu de foarte mult timp, o data cu deschiderea celei de-a treia camere ”Lord of the Rings” ni s-a alaturat si Anda, studenta la jurnalism si pasionata de escape rooms.

George: Am inceput cu ”Inception. The Dream”, care este reprezintativa pentru noi. Jocul din camerele noastre dureaza 60 de minute.

The Dream a pornit de la ideea de upsidedown, am vrut sa facem lucrurile diferit, in felul nostru, sa ne reprezinte. Tema camerei a venit odata cu povestea creata de noi. Pe masura ce puneam ideile in ordine, iar camera incepea sa prinda contur, ne-am dat seama ca ceea ce vrem sa facem este fix ca in Inception. Pe langa povestea enigmatica, de vis, Inception inseamna inceput, la fel cum The Dream este inceputul InsideOut Escape.

Si asa, de la simple obiecte de mobila agatate pe pereti, am ajuns la un design complex, gandit in totalitate de noi, de la planificare pana la executie. Totul a durat 2 luni, a fost o nebunie! Bineinteles, le multumim inca o data prietenilor care ne-au sustinut si ne-au ajutat sa terminam totul atat de repede.

 

Testing, testing

Mario: De fiecare data dupa terminarea unei camere, urmeaza cateva zile de testare (prieteni, clienti fideli, alti operatori de escape rooms si echipele cu cea mai mare experienta in materie de escape rooms – peste 100 camere jucate in tara si strainatate).

Perioada de testare este foarte importanta, pentru ca noi privim gameplay-ul din perspectiva noastra si, cu siguranta, difera de cea a jucatorilor. Exista nevoia de a crea un echilibru si de a aduce aceeasi experienta tuturor echipelor.

Cele mai funny momente sunt cele in care oamenii ajung pentru testare si noi inca suntem cu matura si firele intinse peste tot in camera. Bine, *acum* sunt funny :) Si da, primele echipe sunt cele mai „chinuite” din punct de vedere al flow-ului, incercam pe cat posibil sa nu ii ajutam din exterior, sa ne dam seama, pe cat posibil, daca este o camera din care se poate evada, in cat timp si cum se parcurg toate puzzle-urile.

 

Factori de diferentiere

George: Fiecare escape room e diferit. Cel mai mult conteaza sa iti asculti jucatorii, sa le creezi o experienta unica si sa ii transpui, pe cat posibil, in tema gandita de tine. De exemplu, noi ne bazam foarte mult pe diversitate in ceea ce priveste temele, gameplay-ul, decorul, nivelul de dificultate, dar, in acelasi timp, tinem cont de concurenta si de tendinta de a avea camere tehnologizate.

Bineinteles ca exista inovatie la nivelde escape room, tendinta este de automatizare, ca in orice alt domeniu, de altfel.

 

Business

Mario: Firma a fost infiintata in anul 2015 si am pornit cu o singura camera − ”Inception. The Dream”, cum spuneam mai sus. Dar aveam si conceptul pentru cea de-a doua camera − ”Green Arrow: Legend of Tomorrow”, finalizat. Astfel, dupa mai putin de 6 luni a fost gata si a doua camera de evadare.

 

In 2016 am lansat si cea de-a treia camera −  „Lord of the Rings: the Journey”, care este  in topul preferinteler clientilor tocmai pentru ca este o camera aproape in totalitate automatizata. Asa cum am mai spus, inovatia este la nivel de tehnologie, decor si transpunere a echipelor in tema creata.

George: Investitia initiala a fost de peste 20.000 euro. Acesti bani s-au amortizat in aproximativ 7-8 luni. Piata de escape room evolueaza exponential, am putea spune. Daca acum 2 ani majoritatea camerelor noi deschise se bazau pe lacate si puzzle-urile care nu aveau mare legatura unul cu celalalt, acum totul este creat ca o poveste continua.

E multa tehnologie (uneori la vedere, uneori foarte ascunsa), cu decoruri fascinante, efecte sonore, vizuale si multe surprize pentru jucatori. De asemenea, investitia intr-o camera buna aproape ca s-a dublat fata de acum 2 ani.

Cea mai mare provocare este sa te poti alinia cu dorintele si preferintele clientilor, sa rezonezi cumva cu jucatorii, sa ii asculti si sa creezi camera tinand cont de parerea lor. 

 

Promovarea

Mario: Incercam sa fim peste tot cat se poate, atat online cat si offline. Pentru a atrage echipele de jucatori noi, care au auzit doar de conceptul ”escape the room”, dar nu au jucat, ne bazam  pe online (Google Adwords, Social Media). Iar pentru a-i atrage pe cei care au mai jucat, ne orientam mai mult catre partea de recomandari – campanii de loializare.

Feedback-ul jucatorilor este foarte important. Bineinteles, incercam sa fim cat de se poate de obiectivi si sa distingem pe cat posibil feedback-urile constructive de recomandarile „asa imi place mie, asa consider eu”.

Intamplarile amuzante implica de cele mai multe ori copiii, nu incetam sa fim surprinsi de creativitatea si energia lor. Ne-au trecut pragul echipe de copii, 12-16 ani, care au stabilit recorduri. Usurinta si simplitatea cu care rezolva pasii din camera sunt fenomenale.

 

Ce urmeaza?

George: Ne dorim sa lansam cat mai curand ”Assasin’s Creed”, o camera pentru care ne vom baza foarte mult pe decor, costume si tehnologie. In ceea ce priveste ”InsideOut”, ni-l dorim in cate mai multe orase din tara si din strainatate.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Dosare editoriale

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related