[CSR-ul lui 2017] Ioana Borza, Farmec: Ca brand, iti doresti ca si alti oameni sa empatizeze cu cauza si sa te ajute sa luptati impreuna

[CSR-ul lui 2017] Ioana Borza, Farmec: Ca brand, iti doresti ca si alti oameni sa empatizeze cu cauza si sa te ajute sa luptati impreuna

CSR au facut cam de la infiintare, dar prima campanie mare a fost in 2012. Cand nu fac campanii mari, cei de la Farmec Cluj-Napoca - cu brandurile Farmec si Gerovital - sustin mai multe cauze locale. Domeniile urmarite? Mediu, educatie si cercetare. Lucreaza in-house si sunt in curs de definitivare a unei strategii de CSR.

Despre ce proiecte au si ce cauze sustin, ne spune Ioana Borza, Director de Marketing Farmec. Tot ea trage si o concluzie:

Fata de acum 10 ani cand existau „trenduri” de pozitionare, companiile au atins maturitatea necesara de a nu mai confunda PR-ul cu CSR-ul si observ cu bucurie ca isi aleg nise care li se potrivesc, domenii de activitate in care pot cu adevarat sa faca o schimbare in bine.

 

Prima campanie de CSR

Implicarea companiei pe partea de CSR a fost intotdeauna continua, inca de la infiintarea companiei, chiar daca am avut in perioada 2011-2012 o campanie de CSR punctuala - „Hai sa Aducem Romania acasa”, care ne-a adus si un premiu din partea Revistei Piata. Consideram ca pozitia de lider in domeniul cosmeticii romanesti ne responsabilizeaza sa returnam comunitatii un sprijin.

Campania „Hai sa aducem Romania acasa” a fost dezvoltata sub umbrela brandului Gerovital, avand ca scop sprijinirea sportivilor romani la Jocurile Olimpice din 2012, in calitate de sponsor oficial. In cadrul campaniei, compania Farmec Cluj-Napoca a organizat doua promotii nationale, prima desfasurata in perioada 14 octombrie - 14 decembrie 2011, iar cea de-a doua, „Aur, Argint si un Bronz Perfect”, desfasurata intre 1 iunie si 12 august 2012, prin intermediul carora un procent de 1% din vanzarea produselor Gerovital a fost donat Echipei Olimpice a Romaniei.

In acest moment, compania este implicata in proiecte de sustinere legata de mediu, educatie si cercetare, trei piloni importanti pentru noi.

 

Ce nevoie (mai) e de CSR in 2017

Misiunea noastra este sa ajutam femeile sa isi pastreze frumusetea naturala oferindu-le produse inovatoare, eficiente, de incredere, create de specialisti cu traditie in domeniu. Consideram ca fiind o companie romaneasca, suntem cei mai in masura sa cunoastem nevoile lor si sa le satisficem.

Fata de acum 10 ani cand existau „trenduri” de pozitionare, companiile au atins maturitatea necesara de a nu mai confunda PR-ul cu CSR-ul si observ cu bucurie ca isi aleg nise care li se potrivesc, domenii de activitate in care pot cu adevarat sa faca o schimbare in bine. E un lucru foarte imbucurator si pozitiv pentru intreaga comunitate.

 

Strategia de CSR

Inca de anul trecut lucram intens, intern, la un plan de CSR care sa ne reprezinte in totalitate ca misiune, viziune, valori, principii si angajati. Ne dorim implicarea intr-un CSR care sa ne reprezinte cu adevarat si in care sa se regaseasca si cei peste 600 de angajati ai companiei.

Suntem asadar intr-o faza de research si testare pentru un CSR potrivit companiei noastre. Intentionam sa fie un proiect long term, un commitment serios al companiei care se va intinde pe cativa ani si in care sa ne implicam trup si suflet.

 

Directii pentru 2017

Strategia noastra de CSR implica sustinerea, in continuare a proiectelor legate de cei trei piloni: mediu, educatie si cercetare.

De asemenea, ne dorim sa ne implicam intr-un CSR care sa ne reprezinte cu adevarat, dar nu vom face acest pas pana nu vom fi 100% ca este cel corect. Tratam acest subiect cu foarte multa seriozitate si ne dorim mult sa fie unul care sa ne faca mandri ca lucram in cadrul companiei. Acesta e feelingul pe care ar trebui, de altfel, sa il aiba orice CSR.

 

Proportia de cereri onorate

Selectam proiectele legate de cei trei piloni de care va spuneam mai sus, in concordanta cu bugetul total de sponsorizare pe care il are compania si resursele interne disponibile.

 

Criterii de selectie a unui proiect de CSR

Directorul de Marketing alaturi de Managerul de PR al companiei fac recomandari de asociere Directorului General care are drept de veto asupra proiectelor. Mai departe, de implementare, se ocupa Managerul de PR.

In ceea ce priveste selectia de evaluare urmarim mai multi pasi, dar incepem intotdeauna de la abordarea pe care o are Beneficiarul vizavi de noi, indiferent daca ne contacteaza telefonic sau pe mail. O abordare personalizata si profesionista, in care informatia este transmisa concret si clar, este un punct foarte important pe care il asteptam.

 

Parteneriatele pe termen lung

Atata timp cat regasim de cealalata parte un partener corect si profesionist, nu „depunctam” in niciun fel forma de organizare legala a acestuia. In spatele ONG-urilor/asociatiilor sunt oameni, asa cum si in spatele companiilor sunt tot oameni.

 

Actiunile one-shot

Cred ca depinde mult de proiect. Ne dorim fara doar si poate o colaboare long term, dar suntem deschisi si la colaborari punctuale cand proiectele sunt de o asemenea natura.

 

Proportia long-term/one-shot

Cu siguranta proiectele pe termen lung sunt mai multe, tocmai pentru ca partenerii nostri, la fel ca si noi, isi doresc sa construim impreuna ceva frumos. Pana la urma, nici Roma nu s-a construit intr-o zi, actiunile de CSR au nevoie si ele de timp pentru a creste si a se dezvolta.

 

Agentiile si modul de lucru cu ele

Momentan nu colaboram cu o agentie pe aceasta directie, proiectele fiind gestionate direct de catre noi.

 

Masurarea unei campanii bune de CSR

Orice CSR care are obiective clare trebuie sa aiba si KPI. Din punctul meu de vedere, dimensiunea CSR-ului – locala, nationala sau globala – influenteaza si deadline-ul de masura a indicatorilor de performanta.

 

Campanii de CSR in 2016

- Implicarea in proiectul „Educatie prin igiena”. Acest proiect face parte dintr-un demers amplu de reducere a abandonului scolar, desfasurat in comunitatile rurale din Romania, avand ca scop principal cresterea gradului de igiena in randul elevilor si al membrilor din aceste zone, atat prin educare, cat si prin asigurarea de produse de ingrijire personala.

In cadrul programului demarat de Asociatia Profesor Gheorghe Balaci cu sustinerea companiei noastre, peste 100 de copii de la Scolile Gimnaziale Aghiresu si Camarasu din judetul Cluj, care se afla in pericol de abandon scolar, au primit pana acum produse de igiena personala din portofoliul Farmec (pasta de dinti, apa de gura, sampoane, geluri de dus, sapunuri si deodorante) si sfaturi pentru mentinerea sanatatii si igienei corporale. De asemenea, copiii au beneficiat de cursuri de dezvoltare personala sustinute de membrii Asociatiei Profesor Gheorghe Balaci.

- Sustinerea permanenta a Colegiului tehnic „Ana Aslan” din Cluj-Napoca:

  • sustinerea financiara a Colegiului Tehnic
  • predarea de cursuri la clasele de cosmetologie de catre colegele din Departamentul de Cercetare a companiei
  • acordarea de burse si internshipuri platite pentru elevii colegilor
  • angajarea permanenta a elevilor din cadrul Colegiului Tehnic
  • sustinerea proiectelor/evenimentelor din cadrul Colegiului

- Oferirea de internshipuri studentilor care isi desfasoara activitatea in domenii legate de medicina si stiintele vietii

- Proiecte de protejarea si sustinerea a mediului in Gradina Botanica Cluj prin Asociatia Pro West, cu sprijin financiar pe toata perioada anului 2016

- Sustinerea unui stil de viata sanatos prin sport: sustinerea echipei de baschet feminin, a echipei de junior CFR Cluj cu sprijin financiar pe toata durata anului 2016

Dintre actiunile punctuale as aminti:

  • sustinerea taberei de copii cu diabet organizata de Asociatia Lions Club Transilvania, Swimaton Cluj-organizat de Fundatia Comunitara Cluj
  • „Conferinta Internationala a Tinerilor Cercetatori” organizat de Societatea de Stiinte Biologice Cluj Napoca
  • „Gala performantei in societate" organizata de Asociatia Eleven pentru tineri din Cluj

 

Integrarea CSR-ului in comunicara globala

Campaniile de CSR trebuie sa aiba o comunicare 360, completa, in primul rand interna, fata de angajati si apoi externa, prin toate mediile care se potrivesc cu natura CSR-ului.

Ca brand, iti doresti ca si alti oameni sa empatizeze cu cauza si sa te ajute sa luptati impreuna.

 

Tendinte pentru anii viitori

Ceea ce este foarte important este faptul ca tot mai multe companii se implica activ in comunitatile in care isi desfasoara activitatea in scopul aducerii de valoare adaugata, ca au atins maturitatea necesara de a nu mai confunda PR-ul cu CSR-ul si observ cu bucurie ca isi aleg nise care li se potrivesc.

Cu siguranta problemele legate de mediu vor fi in continuare un insight important pentru companiile care doresc sa isi aduca aportul pe zona de CSR.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Dosare editoriale

Subiecte

Sectiune



Branded


Related