Proprietarii magazinelor online întâlnesc adesea clienţi care vor să returneze produsele, iar unii dintre ei abuzează de această politică. Pentru evitarea unor astfel de situaţii specialiştii spun că magazinele trebuie să îndeplinească anumite condiţii de bază.
Peste 200 de manageri ai magazinelor online și profesioniști în comerțul electronic se întâlnesc între 26 și 27 aprilie la Radisson Blu Hotel***** în cadrul TeCOMM eCommerce Conference&Expo, evenimentul de referinta pentru orice proprietar al unui magazin online din România.Vânzările în mediul online, soluţiile pentru eficientizarea unei afaceri, dar şi poveştile de succes ale business-urilor online de renume sunt doar câteva dintre temele puse în discuție la TeCOMM.
Condiţii minime de transparenţă pentru magazinele online
Pentru a nu ajunge în instanţele de judecată, magazinele online trebuie să îndeplinească câteva condiţii foarte clare, atrag atenţia specialiştii în drept.
„Proprietarii magazinelor on-line trebuie să aibă afişat pe website documentul «Termeni şi condiţii» în conformitate cu legile în vigoare şi personalizat pentru produsele/serviciile pe care le vinde magazinul său. Nu este suficient ca proprietarul unui magazin on-line să posteze pe website «Termeni şi condiţii generale» deoarece, în funcţie de fiecare produs sau serviciu, pot exista prevederi specifice”, a explicat avocatul Ionel Văcărescu, specializat în dreptul muncii şi achiziţii.
Magazinele online sunt vulnerabile în faţa unui client pentru că nu-şi întocmesc singure regulamente şi aleg să se inspire de la alte magazine online asemănătoare, spune avocatul Ionel Văcărescu.
„Proprietarul unui magazin on-line trebuie să fie foarte atent, în principal, la următoarele aspecte: datele de identificare ale societăţii ce deţine magazinul; prima pagină a website-ului trebuie să afişeze şi legătura directă către website-ul Agenţiei de Protecţie a Consumatorului, precum şi numărul de telefon al consumatorului; preţurile produselor/serviciilor; costurile pentru transport; termenul de returnare al produselor achiziţionate/sau de încetare a contractului în cazul serviciilor; condiţiile specifice în care un produs poate fi returnat”, a declarat avocatul Ionel Văcărescu.
Extinderea magazinelor online dincolo de granițele țării
Unul dintre cele mai importante aspecte în eCommerce este relația cu clienții, de aceea, TeCOMM va include în cele două zile ale evenimentului prezentări, dezbateri și workshopuri care vizează această tematică. Alături de relația cu consumatorii, succesul magazinelor online este dat şi de aplicaţiile şi instrumentele pe care le utilizează.
Platforma recunoscută la nivel internațional care analizează interacțiunea consumatorului cu magazinele online este Retargeting Biz. Prin intermediul lui Mugur Cosmin Frunzetti, CEO-ul companiei și speaker în cadrul forumului TeCOMM Cross-border, Retargeting.biz și-a extins activitatea la nivel internațional, având birouri în București și Los Angeles cu peste 1100 de clienţi mulţumiţi în întreaga lume. Mugur Cosmin Frunzetti şi-a început aventura în antreprenoriat la numai 18 ani, iar în cei 22 de ani de experienţă, Mugur are două afaceri estimate la mai mult de 2 milioane de euro.
Forumul TeCOMM Cross-border din 26 aprilie este dedicat exclusiv proprietarilor de magazine online care au potențialul să-și extindă afacerea dincolo de granițele țării. Printre aspectele discutate se numără: legislația, aspectele logistice, trendurile la nivel european sau pașii necesari extinderii magazinului online la nivel internațional.
Peste 200 proprietari ai magazinelor online se întâlnesc la București
Retenția clienților, extinderea magazinelor online, marketing, conversii, SEO, PPC sau managementul echipelor sunt doar câteva dintre subiectele abordate la noua ediție TeCOMM, unde vor participa proprietarii magazinelor online din România.
În 26 aprilie, speakeri precum Attila Birtha (Fondator, ProClick), Ovidiu Joița (CEO, Iagency), Eugen Potlog (UX Lead & Product Manager, Conversion Marketing) sau Sebastian Kucharek (Head of Treasury and Trade Solutions Central and Eastern Europe, Citi) vor susține workshopuri legate de Google Analytics, SEO, securitatea cibernetică sau importanța platformelor online.
În 27 aprilie, vor avea loc prezentările speakerilor internaționali din Statele Unite, Marea Britanie, Olanda, Suedia, Cehia sau Belgia. Richard Prenderville (CMO & Founder, Peloton Digital Marketing Group), Mike Bainbridge (Chief Digital Technologist, Rackspace), Nick Lansley (Innovation Insider, Nick Lansley's Innovation Lab), Carlo Terreni (Netcomm Suisse, General Director), Sven Bally (Founder & Senior Consultant, XETA) sau Kunle Campbell (Advisor & Ecommerce Growth Consultant, 2X eCommerce), Jakub Minks (Regional Director Central&Eastern Europe, Exponea) sunt liderii din online care au confirmat prezența la eveniment.
Evenimentul premium dedicat industriei online va include și paneluri de debate privind industria eCommerce și ce înseamnă să conduci un business în online. Claudiu Fărcaș (Profitshare Affiliate Platform Manager @ Conversion) va participa alături de Antonio Eram (Netopia), Doina Vilceanu (ContentSpeed) sau Florinel Ioan Chiș (ARMO) în cadrul panelului de debate axat pe modalitățile practice de a crește magazinele online la nivel international. Claudiu Fărcaş are o experiență de aproape 10 ani în proiecte de marketing online și eCommerce, iar în prezent, coordonează activitatea operațională a platformei Profitshare.
Companiile care înțeleg aportul pe care conferința de eCommerce îl are în dezvoltarea mediului de business online şi care susţin evenimentul sunt:
Powered by: Emag Marketplace
Parteneri: CitiBank, Exponea, Iagency, Mediatel Group, Retargeting.biz, Hostvision, Proclick, Content Speed, DWF, Profitshare, Muehle, Mihai Șoșa, Edenred
Recommended Payment Processor: Netopia mobilPay
Susţinut de: Mready, MxHost, Conectoo
Official Car: Midocar