Peste 250 de profesioniști în eCommerce, atât din țară cât și din străinătate, au participat la evenimentul premium dedicat comerțului electronic TeCOMM București, unde au dezvăluit care sunt elementele cheie ce i-au ajutat să aibă succes în afaceri. O premieră pentru industria comerțului electronic din România a fost secțiunea special dedicată proprietarilor magazinelor online ce au potențial de dezvoltare la nivel internațional – TeCOMM Cross-Border Forum.
Succesul în afaceri în aceste zile, în care prezența în online este necesară pentru toate domeniile, este dat de investițiile în mediul digital.
„Piața evoluează spre noi modele de business pentru a supraviețui. Comerțul electronic este cheia spre succes în fashion și retail. Industria se mută din mediul clasic în eCommerce. Dacă doriți să rămâneți competitivi trebuie să investiți în mediul digital”, a precizat Carlo Tereni (General Director, Netcomm Suisse), unul dintre speakeri. Acesta a vorbit în cea de-a doua zi la TeCOMM București, în 27 aprilie, despre noile modele de business.
Speakeri din România și din străinătate, directori, manageri sau specialiști cu o vastă experiență în companii precum Reebok, eMAG, evoMAG, CitiBank, Exponea sau TESCO au dezvăluit care sunt noile modele de business în online, cerințele clienților conectați la Internet sau tehnicile și factorii care te ajută să vinzi mai mult. Personalitățile internaționale care au înțeles importanța evenimentului TeCOMM București pentru industria din România și Europa de Est sunt din SUA, Marea Britanie, Elveția, Cehia sau Olanda.
Tehnici pentru creșterea vânzărilor
Potrivit statisticilor oferite de Sven Bally (Founder&Senior Consultant, Xeta), testimonialele, originalitatea și targetarea emoțională prin campanii de promovare ajută la creșterea considerabilă a veniturilor magazinelor online.
„Dovedind originalitate și autenticitate vă creșteți vânzările cu 107%. Plasarea testimonialelor pe pagina de aterizare crește rata de conversie cu 65%. Targetarea emoțională prin campanii de promovare crește veniturile cu 304%”, a menționat Sven Bally.
Printre modalitățile în care proprietarii de magazine online analizează astfel de valori se numără Alexa Amazon, serviciul vocal ce a stat pe buzele tuturor participanților la conferință.
Ce vor clienții?
Richard Prenderville, (CMO&Founder, Peloton Digital Marketing Group), specialistul care dezvoltă brand-uri internaționale, a identificat de-a lungul carierei sale ce vor clienții de la un magazin online.
„Clienții vor o experiență personalizată în tot ceea ce fac. Creați un look al brandului aliniat valorilor lui, astfel încât clientul să înțeleagă de la ce companie vine mesajul de campanie. Trebuie să fie cald și uman. Asta se aplică și la grafice, filmări și imagini statice. Newsletterul să devină principalul tool pentru comunicarea susținută cu publicul. În cele din urmă conținutul se întoarce înapoi pe website”, a explicat Richard Prenderville.
Există limite în afaceri?
Orice manager care inovează în sectorul său de activitate trebuie să testeze limitele proiectului său, oricât de riscant ar fi. Nick Lansley, (Innovation Insider, Nick Lansley's Innovation Lab), a susținut prezentarea în cadrul TeCOMM despre cum să gândești ca un innovator și în același timp să rămâi profitabil.
„Cele cinci tehnici de inovare care te ajută în eCommerce sunt colaborarea, o bună comunicare cu clientul, crearea experiențelor, cultură și comunitate. Când proiectul tău innovator oferă rezultate rapid, să nu-ți fie frică să vezi care îi sunt limitele. Gândește-te cum arată cea mai bună experiență a clientului de la magazinul dvs.? Faceți din asta o realitate”, a declarat Nick Lansley.
Elemente cheie pentru dezvoltarea magazinului la nivel internațional
Premiera pentru industria de eCommerce din România a fost reprezentată de secțiunea Cross-border Forum, dedicată proprietarilor de magazine online cu potențial de extindere în afara țării.
„Factorii care influențează extinderea magazinului online în alte țări sunt: logistica, agenda internă a țării respective, resursele limitate, taxele, actele, riscul de fraudă, parteneri străini, limba străină. Pe de altă parte, factorii de succes pentru un magazin online cu o singură pagină web se numără oferirea traducerii în limba de circulație unde vă desfășurați activitatea, oferirea posibilității plății în mai multe valute, livrarea produselor atât în Europa cât și în afara ei”, a spus Jesse Waltevreden, Research Director Ecommerce Foundation/Professor Digital Commerce Amsterdam University of Applied Sciences .
Printre speakerii internaționali prezenți la TeCOMM București se mai numără Mike Bainbridge (Chief Digital Technologist, Rackspace), Jakub Minks (Regional Director, Central & Eastern Europe, Exponea), Kunle Campbell (Advisor & Ecommerce Growth Consultant, 2X eCommerce), Sebastian Kucharek (Head of Treasury and Trade Solutions Central and Eastern Europe, Citi), Daphale Dinesh (Head of Cash Mgmt. Product and Sales Citi Commercial Bank) sau Ivan Vrhel (Head of Commercial Bank Citi România).
TeCOMM eCommerce Conference&Expo este organizat de Libero Events și se desfășoară în 2 ediții anuale la Cluj-Napoca și București. În perioada 24-25 octombrie 2017 are loc ediția de la Cluj-Napoca a evenimentului.
Companiile care înțeleg aportul pe care conferința de eCommerce îl are în dezvoltarea mediului de business online şi care susţin evenimentul sunt:
Powered by: Emag Marketplace
Parteneri: Citi, Exponea, ASUS, Iagency, Mediatel Group, Retargeting.biz, Hostvision, Proclick, ContentSpeed, DWF, Profitshare, Muehle, Mihai Șoșa, Edenred, IQOS, Sealed Air
Recommended Payment Processor: Netopia mobilPay
Susţinut de: Mready, MxHost, Conectoo, Mobila Dalin
Official Car: Midocar