În ultimul deceniu, datorită schimbărilor economice majore, implementarea unei strategii de comunicare a devenit vitală pentru orice companie care dorește să își construiască o reputație și să o consolideze. Corporațiile au început să înțeleagă necesitatea unei strategii de PR bine realizate și impactul pe care social media îl exercită în crearea unei brand.
Kelly Freeman, unul dintre cei mai cunoscuți experți în comunicare din Marea Britanie susține la Bucureşti un curs intensiv de strategie în comunicare și PR, dedicat specialiștilor în domeniu și antreprenorilor care înțeleg nevoia unei strategii în procesul de comunicare.
Trainerul explică avantajele: "Strategiile de comunicare oferă companiilor oportunitatea de a-și construi imaginea dorită, de a-și seta obiective clare, dar și de a-și fideliza un public, de a păstra contactul cu acesta și a de a se adapta în permanență nevoilor acestuia. De asemenea, o planificare strategică optimă, coerentă este favorabilă și în comunicarea internă a companiei. Înțelegând care este direcția generală a companiei și ce rol au ei în obținerea rezultatelor, angajații devin mai productivi, motivați și implicați în munca lor."
Deși extrem de necesare oricărei organizații, multe companii nu au încă o viziune clară a modului în care planificarea strategică îi poate ajuta în atingerea obiectivelor.
Expertul în comunicare, Kelly Freeman consideră că pentru a măsura rezultatele unei campanii sunt esențiale: "Stabilirea indicatorilor cheie de performanță (KPI) concentrându-ne pe ceea ce business-ul încearcă să realizeze în cadrul strategiei corporației și stabilirea obiectivelor de comunicare SMART care să le sprijine".
Cunoașterea indicatorilor cheie de performanță, ajută companiile să știe exact unde se situează la începutul campaniei și să îşi creeze o strategie pe baza unor campanii precedente cu bugete și valori similare.
În ceea ce privește strategia de PR, aceasta se poate realiza urmând o serie de etape necesare pentru a garanta succesul, coerența și claritatea acesteia. Kelly Freeman ne învață care sunt primii trei pași esențiali pe care oricine trebuie să îi urmeze:
"Primul pas în planificarea campaniei de PR este analiza SWOT, adică înțelegerea punctelor tari, punctelor slabe, oportunităților și amenințărilor pentru companie. Aceasta vă ajută să stabiliți obiectivele SMART (specifice, măsurabile, accesibile, relevante și încadrate în timp) care pot măsura eficacitatea campaniei. Cel de-al treilea pas este o bună înțelegere a publicului, aceasta ajută la delimitarea unui public țintă și la adaptarea mesajului la nevoile acestuia".
Crearea unei strategii de PR și a unui plan coerent sunt esențiale în atingerea obiectivelor companiei și măsurarea rezultatelor. În societatea actuală, marcată de o perpetuă transformare, calitatea pe care orice companie trebuie să o promoveze trebuie să fie adaptabilitatea. Expertul în strategii de comunicare consideră că un plan flexibil, care să fie revizuit anual este soluția optimă. Acesta ajută la regândirea resurselor și a modului în care trebuie gestionate, care sunt cele esențiale ce ajută compania să progreseze și care sunt cele la care se poate renunța.
Strategiile de comunicare sunt esențiale pentru orice brand care aspiră să își consolideze imaginea și să își fidelizeze publicul. Specialiștii în marketing și comunicare vor avea oportunitatea de a învăța de la expertul în comunicare guvernamentală, Kelly Freeman, cum pot aplica o strategie de comunicare corelata cu strategia de business.
Kelly Freeman revine la București în perioada 6 – 8 iunie pentru a susține trei cursuri intensive de: Strategic event management, Strategii avansate de PR și comunicare şi Internal communications. Cursurile fac parte dintr-un program de training internațional organizat de International School of Communications din Londra în parteneriat cu Creative Business Management la București în perioada 6 -9 iunie 2017.
Expert în comunicarea guvernamentală cu 25 de ani de experiență în patru departamente și ministre britanice, Kelly Freeman a fost Director de Comunicare în Departamentul de Mediu, Alimentație și Probleme Rurale. Este specialist în dezvoltarea strategiilor de comunicare organizațională și are o bogată experiență în organizarea de evenimente private și guvernamentale