[Designer e-Fashion] Sore Mihalache (Hard Coeur): Din rapoarte reiese ca peste 50% dintre vizitatorii shop-ului online cumpara

[Designer e-Fashion] Sore Mihalache (Hard Coeur): Din rapoarte reiese ca peste 50% dintre vizitatorii shop-ului online cumpara

Actrita si cantareata Sore Mihalache si-a dorit un business in fashion. Cu ideile ei a mers la o croitorie de cartier care i-a produs primele 4 piese. Putin mai tarziu, in 2014, cu o investitie de 5.000 de euro, deschidea impreuna cu doamna Vali, croitoreasa de meserie, atelierul Hard Coeur by Sore. A urmat o perioada de testare, sau, daca vreti, de lucru cu masura, 4 ore pe zi; timp in care doamna Vali croia iar Sore lucra la site. 

In ceea ce priveste clientele, se astepta ca marea majoritate sa fie adolescente. Ulterior, rapoartele au aratat ca shop-ul era vizitat de femei cu varsta intre 18-35  de anisi ca jumatate dintre ele plecau de pe site cu cel putin un item in cos. Odata pus la punct online-ul, shop-ului i-a fost adaugata si o componenta offline, in forma unui showroom unde se pot face customizari ale hainelor. Totul, pe ideea de a oferi o alternativa la brandurile mass-market, dar similara in ce priveste raportul calitate/pret. Povestea business-ului, in continuare.

 

Lansarea unui brand de haine

Acum aproximativ 3 ani am prins curaj sa imi duc la un alt nivel pasiunea pentru haine si design. Inca din copilarie, o urmaream cu interes pe mama cum isi realiza singura diverse sarafane si topuri care nu se gaseau pe piata din Romania, tocmai din dorinta de a fi altfel, intr-o perioada post-comunista.

A inceput totul prin cateva haine realizate la o croitorie de cartier, mi-am spus ca nu are sens sa fac o investitie majora intr-un spatiu, aparatura si angajati fara sa stiu daca am, realmente, vreo sansa. Mi-am facut, asadar, cateva schite, ulterior au iesit 3-4 piese care mi-au fost apreciate de prieteni si familie, asa ca abia atunci am prins un pic de curaj si mi-am spus ca probabil creativitatea va inflori intr-un spatiu destinat exclusiv hainelor. Asa s-a si intamplat.

In septembrie 2014 am deschis Hard Coeur by Sore, intr-o camera mica, impreuna cu doamna Vali, croitoreasa noastra care astazi si conduce micul nostru departament. La inceput au fost piese simple, foarte minimaliste; usor-usor, designul a devenit mai elaborat, echipa s-a marit iar astazi atelierul functioneaza cu trei doamne croitorese talentate si cu Roxana, prietena mea din copilarie, responsabila cu tot ce tine de administrarea lui, relatii cu clientii, coordonarea lucrurilor iar eu ma ocup de design si de alegerea materialelor.

 

A pornit de la bun inceput ca o extensie a personalitatii mele. Mi-am dorit ca fiecare produs sa ma reprezinte, sa fie ceva ce as purta in contexte diferite. Ne-am si jucat cu denumirea "Garderoba lui Sore" ajungand astfel la "a brand that flatters your personality", pentru ca sunt de parere ca omul poarta haina, nu invers.

 

Testarea pietei

In prima jumatate de an, atelierul functiona 4 ore pe zi, in timpul liber al croitoresei, pentru ca amandoua am fost de acord ca trebuie sa testam oarecum piata, sa vedem daca este loc si pentru noi in ea. 4 ore in care ma concentram exclusiv pe atelier si design, pe programarea site-ului, caci singura m-am ocupat si ma ocup pana in prezent de asta (e o pasiune din liceu), lasand in acele ore la o parte concertele si studioul.

Nu am avut un research ca la carte, am mers dupa feeling. Mi-am dorit mereu materiale bune si ca totul sa fie purtabil ziua, asadar elementul casual se regaseste in fiecare piesa, ele putand fi accesorizate si pentru evenimente de seara.

Ulterior am facut si un curs de design pentru a invata mai bine limbajul si incet-incet am devenit mai sigura pe mine. Cel mai mult ne-au invatat clientii, in prima faza, prietenele mele, am inteles ce inseamna lucrul cu publicul, dorintele lor si cand shop-ul a inceput sa ia amploare, deja eram mai relaxata din punctul asta de vedere.

 

Clientii

Initial, am crezut ca vom avea drept clienti doar adolescente, caci la vremea respectiva eu aveam 24 de ani si mi-am imaginat ca vor veni spre noi admiratorii mei. Insa acum, aruncand o privire in rapoartele anuale, am constatat ca media de varsta a cumparatorilor Hard Coeur este cuprinsa intre 18-35, clientii revin si cu multi am dezvoltat o relatie mai apropiata, intrucat vizitele la showroom sunt posibile, iar clientii isi pot customiza tinutele dupa bunul plac, pentru diverse evenimente la care iau parte.

La inceput, mizam pe anumite creatii fiind convinsa ca ele vor fi top in vanzari, insa publicul mi-a demonstrat ca singuri fac trendul. Clientele Hard Coeur au ajuns sa se cunoasca pe sine si sa aleaga croiuri care sa le stea bine, in primul rand, abia apoi urmaresc trendul. Asadar, clientul HC este o femeie independenta, simpatica, cu o personalitate bine conturata care isi doreste sa fie relaxata in orice ipostaza o duce ziua.

 

Comunicare 

Am mers intotdeauna pe fotografii solare, cu modele young and fresh, in care cumparatorul sa se regaseasca, designul produselor nu se adreseaza unei singure tipologii de femei, atat din punct de vedere al siluetei cat si din punct de vedere al profesiei. Dorinta mea, cea mai mare, a fost sa comunicam brandul ca pe o alternativa similara a raportului calitate/pret cu brandurile mass market, punctul forte fiind faptul ca nu vom mai purta toti o uniforma.

Eu sunt consumator de fashion online, de altfel cele mai multe cumparaturi asa mi le fac si am constatat ca fotografiile calitative si stylingul inspirational cantaresc foarte mult in alegerile clientilor. Evident, am invatat aceste lucruri gresind, caci la inceput nu aveam cele mai bune poze, layout-ul site-ului era rudimentar.

 

Online x offline. Investitii in promovare online

Vizitele in showroom si programarile pentru custom made au crescut cu 80% fata de anii trecuti, cei care ne trec pragul fiind deja la a doua, a treia tinuta, dupa ce, in prealabil, au cumparat online. Roxana, responsabila cu relatiile cu publicul, este foarte dedicata comunicarii cu clientii shop-ului nostru si sunt convinsa ca datorita ei multi ajung sa-si doreasca sa ne viziteze.

 

In promovarea online investesc, nu mult, ci doar ca sa dau un boost unei noi colectii. Obiectivul este sa aducem cati mai multi oameni pe shop si din rapoarte reiese ca peste 50% si cumpara. Nu colaboram cu nimeni extern, totul se intampla in bucataria noastra de pe Washington nr. 41. Eu ma ocup de site/Facebook/Instagram/concept, iar Rox manageriaza comenzile si mentine relatia cu buyerii nostri.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Dosare editoriale

Subiecte

Sectiune



Branded


Related