Asta pentru ca brandurile mass-market cu shop-uri online nu au prea multe de demonstrat. In schimb, motivele pentru care cineva ar opta pentru articole create de designeri implica materialul, textura si finisajele hainelor carora nu li se face dreptate de la distanta. Dar Laura Dimancea si Maria Toader spun ca se vor gasi solutii pentru treaba asta, in timp.
Laura si Maria au intrat pe piata de design fashion e-commerce in urma cu 3 ani, cu brandul PULSE, nascut in urma unui proiect prezentat la facultate si apoi la un festival de moda din Bucuresti. Ele s-au ocupat de tot ce a presupus brandul - de la productie si marketing, la relatia cu clientii si partenerii sau partea de new business si financiar. Tot ele s-au ocupat si de site-ul PULSE, cu tot cu shop-ul lui.
De cateva luni, insa, au predat stafeta la altcineva pentru ca flow-ul de lucru a devenit prea mare - cele doua planuiesc o extindere suplimentara a brandului in plan international, in timp ce articolele lor sunt deja prezente in shop-urile online ZOOT (nu doar Romania, ci si Cehia si Slovacia) si altele din Asia, Statele Unite, Bulgaria sau Canada.
PULSE: cum a aparut
Am fost colege la Moda in cadrul Universitatii Nationale de Arte Bucuresti. Totul a pornit de la o sedinta foto pe un bloc pentru un examen. La sfarsitul sedintei foto a luat nastere PULSE, un grup ce organiza sedinte foto, format din Laura Dimancea si Maria Toader, plus alte trei colege.
In anul 2 am primit invitatia de a participa la un festival de moda in Bucuresti. Am facut totul singure, de la schite pana la brosuri (creatie, tipare, croit, cusut, selectie modele, fitting, concept MUA, comunicare etc.).
Dupa prezentare am ramas noi doua, moment in care am devenit oficial si legal un brand de imbacaminte. Astazi, PULSE reprezinta imbinararea dintre sofisticat si confort si se inspira din ritmul urban. Folosim texturi contrastante si senzuale iar persoana care imbraca PULSE este activa, sofisticata si actuala.
Site-ul a fost primul pas, acesta incluzand shopul online. Pregatirea urmatoarei colectii si semnarea contractelor cu parteneri locali si internationali. De mentionat ca eram inca studente, deci primul an de PULSE a reprezentat si anul 3 de facultate.
Pozitionarea brandului
Creatii gandite si fabricate in Romania - credem cu tarie in renasterea productiei in-house. PULSE produce imbracaminte in serie limitata, 50 de articole pentru fiecare design. Lansam periodic noi colectii-capsula si permanent oferim o colectie-semnatura ce reprezinta selectia celor mai iubite piese din colectiile anterioare.
Incercam sa mentinem preturile cat mai scazute, pentru a oferi design romanesc accesibil, foarte putin mai ridicate decat mass-market.
Echipa?
Pana acum cateva luni, noi am facut totul. De la inceput ne-am impartit taskurile: Laura se ocupa de productie, comenzi si marketing, iar Maria de relatia cu clientii si partenerii, de new business si de financiar.
Impreuna facem partea de creatie atunci cand lansam o colectie noua. Ne intersectam cand luam decizii si ne cerem sfaturi cand una din noi nu este sigura de cum sa abordeze o situatie. Am fost nevoite sa invatam noi skilluri pentru a reduce costurile si consideram ca ne-am descurcat destul de bine.
Tot noi am facut si ne-am ocupat de site pana la inceputul acestui an cand am inceput sa colaboram cu un profesionist in domeniu datorita volumului crescut de munca.
Functionalitate
Am dorit ca magazinul online sa fie cat mai user friendly, cat mai usor de navigat, simplu si direct. Design minimalist, care sa nu incurce userul. Site-ul este mobile friendly - cei mai multi useri vin de pe mobil - cuprinde imagini clare si numeroase, care surprind produsul in mai multe ipostaze + zoom pe imagine.
Am eliminat necesitatea de a-ti face cont pentru a achizitiona un produs, stim ca userii nu au timp si rabdare pentru acest pas. Acesta de multe ori este un motiv de abandon.
Dincolo de shop-ul propriu, colaboram in Romania si cu Molecule F, We Love Couture, Moja, Saash si alte magazine online recent lansate. Am semnat de curand cu ZOOT (Cehia, Slovacia si Romania). Pinkoi – Asia, OnyxCreative – LA, Hypermag – Bulgaria, Exit29 – Canada, designer boutiques –Australia.
In general, designerul vestimentar in mediul online este putin dezavantajat. In decizia de a cumpara un articol vestimentar cantareste foarte mult textura materialului, finisajele si cel mai important, proba acestuia. Exista solutii pentru toate cele de mai sus, insa se vor dezvolta in urmatorii ani.
Clientul PULSE
Femeia intre 25-40 de ani, de cariera (top management position, antreprenor, corporate etc) care este preocupata de estetica proprie (cosmetica, sport, alimentatie sanatoasa etc) si care doreste sa fie atragatoare, increzatoare si feminina, abordand un stil sofisticat, indraznet si cu bun gust, constienta de provenienta designului si a hainelor sale.
Promovare online & offline
Am testat mai multe metode, insa cercetarile ne spun de fiecare data ca Facebook este cel mai bun canal de comunicare. Cel putin pentru noi.
Investim financiar, anul acesta cel mai mult si rezultatele sunt vizibile. Intotdeauna urmarim sa facem brandul cunoscut audientei si normal, vanzarile.
Vrem sa fim prezente in offline ori de cate ori apare o ocazie. Am primit feedback pozitiv de fiecare data cand clienta a interactionat fizic cu haina. Absolut de fiecare data. Sunt articole care in online nu se vand, cum sunt vazute live au super succes.
Avem stocuri la un showroom din Bucuresti, iar anul acesta speram sa ne extinem catre unul din magazinele din mall-urile din Bucuresti.
Investitia initiala si provocarile
Tot ce ne-am dorit a fost sa desenam si sa facem cat mai multe haine. De fiecare data cand lucram la o colectie incercam sa ne temperam si sa nu uitam costurile si alte aspecte ale business-ului.
La inceput aruncam multi bani intr-o colectie noua. Ne dadeam frau liber creativitatii si ulterior ne trezeam cu tot felul de probleme negandite. In timp am invatat sa imbinam creativitatea cu businessul. Am fost si la cursuri de business sau orice din sfera asta.
Investitia... we played safe! N-am investit o suma foarte mare. Asa ca am recuperat-o, insa pentru a merge inainte cu pasi din ce in ce mai mari, reinvestim profitul.
Planuri de dezvoltare
In acest an vrem sa ne extindem pe piata din Australia si SUA. Vom fi prezente la targuri internationale de buying si speram sa patrundem pe multe alte piete. Primul pas este PURE London, in luna iulie. Suntem foarte incantate!