Pana acum, in seria noastra despre designer e-fashion, ni s-a transmis ca userul, de regula, e reticent sa cumpere online fara sa probeze piesele dorite. Diana Flore adauga la asta faptul ca acesti consumatori de fashion din online sunt din ce in ce mai putin predictibili. Pe principiul "see now, buy now", nimeni nu stie ce vrea pana nu-l vede.
Fata de brandurile massmarket, dezavantajul unui designer ca Diana e doar la nivel de rapiditate a livrarii. Cerinta i-o atribuie generatiei Z, pe care vrea sa si-o impuna ca target, in timp ce majoritatea shopurilor de designer se adreseaza millennialsilor.
Diana vorbeste din experienta, caci in urma cu doi ani isi lansa propriul shop online, ce continea elemente de baza: fotografii din trei unghiuri si descrierea tehnologica si de compozitie. In prezent urmareste, ca prin update-ul la care lucreaza, sa scoata la suprafata partea mai interactiva, mai narativa (storytelling) si mai user friendly a site-ului. O mapare completa in online a produselor Flore Diana ne trimite la cateva marketuri de nisa: Molecule F, Band of Creators, Moja si Fashion Bloc.
Povestea brandului
Ideea a fost intotdeauna cumva acolo de cand ma stiu, insa abia dupa ce am terminat Masterul in cadrul Universitatii de Arta si Design Cluj Napoca m-am hotarat sa-mi creez o identitate si un brand. Atunci a luat nastere si logo-ul care ma reprezinta si anume un trandafir.
Flore Diana este un brand impanzit de accente young, iar stilul sporty-chic ii este definitoriu. Piesele create sunt mereu versatile, in nuante fresh, de multe ori printate digital. Elementul signature al brandului este printul floral, in special trandafirul. Principala sursa de inspiratie din spatele brandului este experienta personala - fiecare colectie reprezinta o fila personala din amalgamul aventurilor si trairilor mele.
Lansarea shop-ului online
Magazinul online a fost lansat in urma cu doi ani fara niciun studiu, plan de marketing sau plan de promovare. El prezenta strict produsul cu imagini din trei unghiuri, o scurta descriere tehnologica si de compozitie. In prezent lucrez la un update, doresc sa-l fac more user friendly, more storytelling.
Pentru asta trebuie sa-i multumesc web-designerului meu Sergiu Octavian care a lucrat zile si nopti la acest site si magazin online fara sa stiu cate nopti nu a dormit. Cu ajutorul lui am invatat sa-mi gestionez magazinul online, sa adaug produse noi, sa le asez in pagina etc. Pregatirile stiu ca au durat undeva la 3-4 luni si inca mai au loc. Personal, in fiecare zi as adauga cate ceva.
Tin minte cum ne intalneam la cafea cu Sergiu si totul se transforma intr-un brainstorming pana seara tarziu. Totul a inceput de la mici notite cu idei pentru vizual. Apoi au urmat pictogramele, mapa site-ului si pregatirea imaginilor.
Piata de designer fashion e-commerce: descriere
Consumatorii devin din ce in ce mai nemultumiti, mai putin predictibili - see now, buy now.
Facand parte din acest segment de slow fashion consider ca am un minus la partea de satisfactie. Adica clientul este nevoit sa astepte dupa un produs pana la 10 zile, pe cand marii retaileri reusesc sa satisfaca aceste nevoi in 2-3 zile.
Ca designer independent nu iti poti permite un stoc de produse cu diverse marimi. Produsele prezente pe site sunt prototipuri care doar la o comanda ajung sa fie produse in-house.
Colaboratori
Asa cum spuneam, site-ul a fost realizat de Sergiu si, in paralel, am lucrat cu graphic designerul Negrea Daniel, care m-a ajutat pe partea de personalizare a logo-ului, pictogramelor, fontului etc.
Imaginile prezente pe site sunt realizate in colaborare cu fotograful Emil Costrut, care este unul dintre cei mai apropiati colaboratori in prezent si recurg des la talentul lui de programator.
Directii de comunicare? Pozitionarea brandului?
Nu am avut pana acum nicio directie de comunicare. Pana in prezent am mizat foarte tare pe instinct si autenticitate. Am facut ce am crezut eu ca e bine. Nu am avut dreptate de fiecare data, dar tocmai modul asta de abordare mi-a conferit foarte multa experienta in tot ce priveste comunicarea in online.
Fiind o fire foarte sociabila, nu am crezut ca nu se poate pune egal intre comunicarea on si offline. Anul acesta in schimb s-a produs un declic si mi-am dat seama ca nu pot sa dezvolt asa un business sustenabil, puternic. Asa ca am ales sa pastrez exact valorile mele definitorii si sa cladesc in jurul lor un nou proiect, mult mai gandit si strategizat, despre care insa nu va pot spune inca foarte multe.
Competitia mea incearca in cea mai mare parte sa vanda millennial-silor. Este sigur, se face foarte bine conversia de la ad-uri la vanzari, e testat si retestat — cu o strategie buna e un business venture cu risc foarte aproape de 0. Insa eu incerc sa imi gasesc curajul sa imi asum ca vreau sa vand generatiei mai noi, de dupa '95, care e o provocare continua.
Nu mi se pare onest sa incerc sa fac din millennials piata mea, nu ma identific cu ei. Z-etilor inca nu le cunoastem foarte bine obiceiurile de consum, ele se schimba de la o luna la alta, si asta mi se pare cea mai grea provocare: nu atat de mult sa le susciti interesul, ci cat sa ii mentii interesati.
Investitii in promovare online
Singurele canale de comunicare pe care le folosesc sunt Facebook-ul si Instagram-ul. Pentru ultimele doua colectii am investit in cateva ad-uri pe Facebook insa nu au realizat conversie dar au adus notorietate.
Incerc sa particip la cat mai multe targuri si sa fiu prezenta fizic in diverse magazine, pentru a oferi clientelor o experienta tactila nu doar vizuala.
Planurile de viitor
Asa cum am spus si mai sus, urmeaza sa lansam o noua platforma, mult mai interactiva si colaborativa. Este o directie pe care o planuiesc de aproximativ un an. Mare parte din profitul businessului meu s-a indreptat spre dezvoltarea acestui proiect. Am vrut sa imi gasesc cei mai buni furnizori de servicii si de produse ca sa pot sa aduc un produs nou, util si chic.