De curand, Eturia a deschis un birou in Cluj-Napoca. Miscarea, ne spune Sorin Stoica, manager si co-owner al agentiei de turism, face parte din strategia companiei de a creste cifra de afaceri pentru 2017 catre 11 milioane de euro.
In cei 10 ani de activitate ai Eturia, destinatii precum Peru, SUA sau Tanzania au ramas printre preferatele romanilor, insa in top si-au facut loc si altele, care in trecut erau trcute cu vederea. Printre ele, Japonia si India. Agentia are contacte cu peste 300 de hoteluri in lume si investeste in fiecare an "peste 50,000 de euro in training si info trip-uri si avem in echipa colegi din alte tari". Parteneriatul cu Razvan Pascu, blogger, calator si influencer, a contat de asemenea in business-ul ultimilor ani ai agentiei.
Prin colaborari cu branduri, Eturia ofera inclusiv circuite de nisa (circuite culinare, oenologice, bird watching, hiking si trekking). Un exemplu este colaborarea cu Nikon, prin intermediul careia clientii agentiei pot merge in circuite fotografice. Mai multe despre proiectele Eturia gasiti in interviul de mai jos.
Rolul agentiilor de turism, azi
Pozitionarea Eturia a fost, inca de la infiintare, pe o nisa unde nu exista low cost si unde Booking si Airbnb nu impacteaza. Plus-valoarea adusa clientilor nostri consta in consultanta de travel oferita din experienta noastra de peste 10 in domeniul vacantelor in destinatii exotice.
Noi nu avem agenti de turism in companie, ci consultanti in turism, persoane care au calatorit in majoritatea destinatiilor oferite de noi, care cunosc oferta locala, au verificat resorturile si care recomanda din experienta personala sau a colegilor lor.
Mai mult, recomandarile noastre de vacante se fac dupa o investigare atenta a nevoilor si profilului clientului, astfel incat sa fim siguri ca produsul solicitat se potriveste cu asteptarile acestuia.
Pe langa consultanta, oferim si securitate. Astfel, preluam eventuale probleme care apar, cum ar fi greve, anulari de zboruri, probleme in tara de destinatie si ne ocupam in locul clientului de toate elementele necesare pentru rerutare, schimbare date de calatorie si asa mai departe.
Servicii oferite
Inca de la inceput, ne-am specializat pe vacante in destinatii exotice si circuite in destinatii extra-europene. Oferta noastra a evoluat odata cu preferintele de calatorii ale romanilor. An de an, numarul persoanelor in cautare de destinatii indepartate a crescut, astfel incat am introdus produse si destinatii noi.
Unele destinatii, cum ar fi Peru, SUA, Tanzania sau Maldive au ramas in top in toti acesti ani, iar altele, cum ar fi Japonia, India sau Vietnam, sunt in trend in ultimii ani. Sunt si destinatii care incep abia acum sa fie cunoscute pe piata: Myanmar Namibia sau Madagascar.
Inca de la inceputuri si pana astazi, topul vanzarilor noastre este condus de circuitele turistice fie ele de grup sau individuale. In ultimii ani a crescut insa destul de mult si segmentul de plaje exotice, in special in Oceanul Indian si Caraibe.
Lucram mult la detalii, avem contracte directe cu peste 300 de hoteluri din intreaga lume si peste 100 de tour operatori locali, investim anual peste 50,000 de euro in training si info trip-uri, avem in echipa colegi din alte tari: Cuba si India.
Despre produsele de nisa
Acest tip de produse au aparut ca o consecinta a cresterii numarului de romani care calatoresc in afara tarii, in destinatii indepartate si exotice. Sa zicem ca au ajuns la un anumit grad de ‘saturatie‘ si acum cauta experiente mai degraba, decat o simpla vizitare a unui loc.
Din categoria pachetelor de nisa noi oferim vacante wellness, la SPA, cu servicii de relaxare, masaj, yoga si detox, circuite fotografice in colaborare cu Nikon circuite pe motocicleta sau ciclo-tururi.
De doi ani realizam o serie de tururi impreuna cu un influencer, Razvan Pascu, care aduce un fresh vibe anumitor destinatii. Avem si clienti pentru care organizam circuite culinare, oenologice, bird watching, hiking si trekking.
2017
Estimam o cifra de afaceri de 11 milioane de euro, axata atat pe cresterea in volum a vacantelor vandute, dar si pe cresterea adusa de biroul nostru regional deschis recent la Cluj.
In primul trimestru al anului 2017 versus aceeasi perioada a anului trecut, am inregistrat o crestere de 37% a cifrei de afaceri. Ne propunem sa atingem o rata de intoarcere a clientilor masurata la un an de zile de 75%. In acest moment suntem la 67%.
Online, dar si offline
Pentru tipul nostru de business, combinarea online-ului cu offline-ul este vitala. Noi nu suntem un business de masa, cu vanzari online 100%. Chiar daca clientul intra in contact cu Eturia online sau pe site-urile de socializare, mai departe este sunat, intrebat despre preferinte, aflam care sunt asteptarile lui de la o vacanta, inainte de a reveni cu o oferta pe mail.
Dar online-ul ne ajuta sa avem o coerenta in follow up-ul clientilor nostri, prin mentinerea unui istoric al optiunilor fiecaruia, prin platile realizate in proportie de peste 85% online.
Comunicarea serviciilor Eturia
Combinam comunicarea online, pe website-ul propriu si Google Adwords sau pe canalele noastre de Social Media, cu comunicarea offline, prin evenimente si comunicate de presa, o varianta care s-a dovedit potrivita pentru target group-ul nostru.