In 2013, Framboise aparea pe piata cu scopul de a fi una dintre (si-asa putinele) optiunile celor in cautare de haine din materiale naturale. Andreea Parvan si Madalina Dobre s-au ocupat de asta, orientandu-se spre zona vestimentara.
Inainte de lansare, nevrand sa deschida nimic offline, un lucru era sigur: doar cu pagina de Facebook si fara shop online, brandul nu va razbi. Au investit 30.000 de euro si au mers pe intuitie - fara strategie si fara un target conturat. Dupa 4 ani, regasim un brand care are un plan de comunicare, care urmareste trendurile din online, are cateva aparitii in reviste fashion, este prezent si in offline in diferite magazine din Romania si este un brand care isi cunoaste targetul: corporatista consumatoare de fashion atat la birou, cat si in afara lui.
Astfel, dincolo de acest timeline al evolutiei, Framboise, la fel ca alte branduri, intampina doua mari obstacole: fast fashion-ul si nesiguranta consumatorilor vis a vis de calitatea materialelor.
Povestea Framboise
Ca orice lucru frumos Framboise s-a nascut din dragostea pentru design si pentru arta, indiferent de forma in care aceasta se afla: pictura, sculputura, arhitectura, dar in primul rand design vestimentar. Si ca sa rapundem la intrebare si in termini de business Framboise a aparut si dintr-o nevoie pe care piata la momentul respectiv nu o acoperea – produse de calitate din materiale naturale.
Credem ca dragostea pentru materiale, pentru detalii si pentru design sunt termenii care ne definesc cel mai bine, iar mesajul pe care ne dorim sa il transmitem este grija si dragostea pentru femeia care poarta Framboise.
La capitolul testat piata, trebuie sa recunoastem ca am facut totul dupa ureche, nu am testa piata, nu am ales un segment tinta, pot spune ca nici macar nu am avut o strategie, dar ne-am lasat duse de vise si de frumoasa pasiune pe care o avem si cumva a functionat.
Piata designer fashion e-commerce prin filtrul Framboise
Este o lume complicata acolo in online, mai ales pentru un brand cum este Framboise, care comunica foarte mult prin calitatea si unicitatea materialelor. Trebuie sa vezi materialul si sa-l simti; din pacate, o poza nu poate sa transmita povestea pe care un material natural o poate spune.
Piata online este extrem de dinamica, in permananta trebuie sa gasesti metode noi prin care sa comunici si in permanenta trebuie sa te reinventezi ca sa poti sa tii pasul.
Lansarea shop-ului online
Inca de la inceput ne-am dorit sa existe un shop online. In acest fel ne putem face cunoscut produsul peste tot in Romania si nu doar in Bucuresti. Ambele suntem online addicted si intr-o lume care se misca atat de repede un shop online este atat de facil si de accesibil.
Practic, totul a fost nativ, nu concepeam Framboise fara un shop online, de fapt Framboise inseamna shop online. Iar daca intrebi doua persone dependente de frumos care au fost cele mai importante decizii de UI/UX iti vor raspunde ca au fost cele legate de aspect, nu de functionalitati asa cum ar fi fost normal.
Pe de alta parte, ne-am dorit foarte tare sa putem sa comunicam cu Framboise Girls asa ca am dorit sa avem un blog unde sa putem purta discutii; aceasta parte este on-going. Butonul de abonare la newsletter si wishlistul sunt acolo, evident.
Clienta Framboise
Are peste 25 de ani, are venituri peste medie si de cele mai multe ori provine din corporatie, este interesata de fashion, produse de calitate si materiale naturale. De cele mai multe ori clientele devin si prietenele noastre, fiindca reusim sa cream o legatura stransa cu ele, iar comunicarea este cea mai buna metoda prin care poti cunoaste un om.
Comunicarea
Incercam sa comunicam pe cat mai multe canale, mai ales social media. In acest fel mesajul este transmis catre o arie cat mai larga de persoane.
Noi zicem ca toate functioneaza atat timp cat mesajul este adaptat fiecarui canal in parte si stii cum sa-l transmiti. Evident, avem si buget alocat promovarii online, iar principalul obiectiv pe care il urmarim este interactiunea cu clientul Framboise.
Investitia initiala
Asa cum stii, partea de creatie nu se imbina prea bine cu domeniul financiar, iar proiectul Framboise nu a luat nastere dintr-o dorinta financiara ci din pasiune pura.
Investitia initala nu a fost mare, a fost de aproximativ de 30.000 euro, insa am continuat sa investim de la un an la altul si estimam ca abia dupa 5 ani vom incepe sa ne gandim la o eventuala recuperare a investitiei.
Cea mai mare provocare
Mentalitatea este cea mai mare provocare cu care ne luptam, dar si cu conceptul de fast fashion. Intr-o era a vitezei suntem tentati sa schimbam calitatea tesaturilor naturale, mai pretentiose ca ingrijire, cu materiale sintetice, mult mai usor de intretinut.
Pe viitor
An de an lucram la imbunatatire colectiilor, procesul de creatie dureaza din ce in ce mai mult si de la colectie la colectie incercam sa avem un produs cat mai eleborat si mai calitativ.