Sunt patru categorii de produse turistice pe care Rolandia Travel, o agentie noua pe piata, specializata pe zona ”incoming”, le ofera: Active Tours (off-road, hiking), City Tours, Cultural Multi-Day Tours si Day Trips. Bogdan Cretu, marketing manager al companiei din Iasi, spune ca, in general, turistii care aleg sa isi petreaca vacanta in Romania sunt oameni cu experienta in travel, oameni care ”au vizitat cel putin 20 de tari”.
Pentru perioada urmatoare, managementul agentiei si-a propus crestere in doua directii ale business-ului. Mai intai, cresterea numarului de turisti care vin in Romania. Pe de alta parte, cresterea numarului de recenzii in online, un indicator al calitatii extrem de important in industrie.
Este o peroada in care turismul clasic, unde vizitezi obiective culturale si muzee, este inlocuit adesea de sporturi extreme si city-break-uri rapide, care deschid apetitul si mai mult pentru vacante. Iar acest lucru, spune Bogdan Cretu, cere un grad ridicat de adaptabilitate din partea agentiilor
Schimbarile pietei, in ultimii ani
Desi majoritatea celor care calatoresc isi planifica vacanta cu minim 3 luni inainte, incep sa apara din ce in ce mai multe persoane care fac booking cu cateva zile in avans. Iar asta se datoreaza in mare parte zborurilor de tip low-cost.
Spre exemplu, am avut turisti care au ales Romania ca destinatie turistica deoarece biletul de avion era ieftin si au cautat un pachet de vacanta cu plecare din orasul in care au aterizat.
De asemenea, tot mai multi turisti calatoresc pe cont propriu, astfel ca pachetul turistic nu mai este cumparat integral de la o singura agentie. Clientul are posibilitatea sa cumpere strict acel element de care este interesat si care i se pare mai atractiv, atat ca experienta, dar si ca pret.
De multe ori, cazarea este acoperita in mare parte prin Airbnb, asadar agentiile trebuie sa ofere solutii in alte directii.
Serviciile oferite de agentie
Noi ne concentram in special pe turismul de incoming, ceea ce consta in promovarea tarii pe piata externa, cu scopul de a aduce turisti din strainatate in Romania. Pachetele noastre pot fi impartite in 4 mari categorii – Active Tours (off-road, hiking), City Tours, Cultural Multi-Day Tours si Day Trips.
Comportamentul turistilor s-a schimbat foarte mult in ultimii ani, calatoriile avand un rol tot mai important in viata oamenilor. De aceea, acestia isi iau vacante mai des, insa cu o durata mai scurta. Turistii care aleg sa viziteze Romania fac asta deoarece incep sa capete din ce mai multa incredere in destinatie, iar asta ne bucura.
Grupurile de turisti tineri sunt din ce in ce mai numeroase, dar experienta pe care acestia o cauta este diferita de tururile clasice, inlocuind obiectivele turistice si culturale cu sporturi extreme si city break-uri. Acest lucru cere un grad ridicat de adaptabilitate din partea agentiilor, pentru a oferi clientilor produsul pe care acestia si-l doresc.
Apropo de experiente diferite
Suntem foarte incantati ca Romania este o destinatie ce ofera pachete ”speciale”. Avem vinuri bune, avem mancare foarte buna, avem retete traditionale inca vii, si ar fi chiar pacat sa nu le impartasim!
Aceste noi produse aparute in industrie au un rol benefic atat pentru Romania ca destinatie, cat si pentru turist. Prin atingerea acestor noi ramuri ale industriei, turistul va avea parte de o experienta prin care va descoperi mai mult decat obiectivele turistice ale unei tari.
In anumite cazuri, bucataria unei tari poate dezvalui mai mult despre cultura si traditiile locale decat o poate face un monument sau un muzeu.
Momentan, nu avem oferte disponibile strict pe partea turismului culinar sau oenologic, dar oferim aceste experiente in pachetele noastre. Ne dorim ca turistii sa aiba parte de o experienta cat mai autentica in Romania, de aceea majoritatea meselor pe care le oferim sunt la restaurante cu specific romanesc, sau chiar in casele localnicilor.
Rolandia in anul 2017
Pe langa cresterea numarului de turisti, cel mai important obiectiv pentru noi este in momentul de fata cresterea numarului de recenzii. Recenziile sunt un factor extrem de important in acest domeniu, deoarece, atunci cand vine vorba despre o vacanta, nimic nu ofera mai multa credibilitate decat experienta unei alte persoane.
Cu toate ca Romania creste ca destinatie turistica, noi ne propunem ca pentru fiecare an, ritmul de crestere al agentiei sa il depaseasca pe cel oferit de datele statistice cu privire la destinatie. Este o urmare a faptului ca actiunile noastre au avut un impact direct asupra deciziei turistilor de a vizita Romania.
Online si offline
Activitatea noastra din offline vine ca suport strict pentru ramura de outgoing, dar aceasta se desfasoara doar in cadrul campaniilor, si nu pe o perioada constanta.
Pentru incoming, activitatea din offline consta strict in participarea la conferinte internationale de turism. Aici construim parteneriate cu diverse agentii de turism si colaboram cu ele pentru a oferi o experienta cat mai buna atat turistilor straini cat si celor romani.
Faptul ca nu putem atinge clientii de pe piata din afara cu promovare offline este, in acelasi timp, un dezavantaj. Fiecare pas prin care trece turistul are loc strict in mediul online, de la informare pana la conversie.
Comunicarea serviciilor
Principalele canale de comunicare pe care le folosim sunt retelele sociale, emailul, website-ul si platformele de distributie ale tururilor. Retelele sociale precum Twitter, Facebook si Instagram ne ajuta foarte mult pe partea de vizibilitate. Blogul este canalul principal prin care aducem vizitatori pe site si totodata, una din metodele prin care ii convertim din vizitatori in clienti.
In general, targetam turistii experimentati. Cei care aleg Romania au vizitat cel putin inca 20 de tari, motiv pentru care cauta informatii detaliate pentru planificarea unui tur.
Totodata, ne orientam si catre turistii mai putin experimentati dar curiosi, care cauta o destinatie de vacanta diferita, plina de traditie, peisaje frumoase si oameni frumosi.