[Harta pieței auto] Florentina Stoica și Cristian Milea, despre evoluția Opel în România: Începând cu 2014 am înregistrat o cotă de piață de 5% care s-a menținut în jurul acestei valori până în 2017

[Harta pieței auto] Florentina Stoica și Cristian Milea, despre evoluția Opel în România: Începând cu 2014 am înregistrat o cotă de piață de 5% care s-a menținut în jurul acestei valori până în 2017

Brandul Opel a trecut, recent, printr-o schimbare de imagine la nivel global. Astfel, sloganul "We love cars" a fost înlocuit de "The future is everyone's", iar logoul, așa-numitul Opel Blitz, a fost recreat pentru a pune mai mult accentul pe accesibilizarea inovațiilor dincolo de așa-numitele elite, ne povestește Florentina Stoica, Public Relations Manager, CIPR global affiliate. 

După declinul care a redus în 2012 vânzările la aproximativ 50.000 de unități noi, piața auto din România înregistrează creșteri constante din 2014. Trendul ascendent a pornit de la 20,36% creștere în unități vândute în 2014, 16,26% în 2015, și, similar, 16,83% în 2016, potrivit APIA. Opel a înregistrat în primele 7 luni ale acestui an vânzări cu 23% mai mari față de anul trecut și o cotă de piață de 5%, ne spune Cristian Milea, Country Director Opel România și membru în bordul APIA.

Mai multe despre piața auto și factorii ei de influență, între care se află la loc de cinste modificările frecvente ale cadrului legislativ, aflăm în continuare.

În România, pe lângă acestea, unul din cei mai importanți factori de influență este cadrul legislativ și desele modificări ale acestuia care fac dificilă predictibilitatea pieței. Cel mai elocvent exemplu de impact negativ asupra vânzărilor de autovehicule noi este eliminarea timbrului de mediu, o taxă economică de importanță vitală pentru piața noastră, cu recul asupra întregului social.

 

Piața: factorii de influență și specific

Cristian: Dacă vorbim de piața auto în general, provocările la nivel global sunt legate de dinamica noilor cerințe în materie de emisii, siguranță, conectivitate, electrificare și multe altele.

În România, pe lângă acestea, unul din cei mai importanți factori de influență este cadrul legislativ și desele modificări ale acestuia care fac dificilă predictibilitatea pieței. Cel mai elocvent exemplu de impact negativ asupra vânzărilor de autovehicule noi este eliminarea timbrului de mediu, o taxă economică de importanță vitală pentru piața noastră, cu recul asupra întregului social.

Măsura are ca efect intrarea în țară a unui contingent foarte numeros de vehicule vechi: în primele șapte luni din 2017 s-a înregistrat o creștere a numărului de autoturisme rulate față de 2016 cu cca. 76,5%  (+ 125.311 unități). Pentru comparație, anul trecut, după șapte luni, aveam o creștere a numărului de autoturisme rulate (PC) față de 2015 cu 21,9% (+ 29.605 unități).

 

Evoluția pieței auto din ultimii ani

Cristian: După un declin sever al pieței auto, în România, începând cu 2014, piața a început să își revină și suntem din nou pe un trend ascendent.

Anul 2014 a adus o creștere de 20,36% față de anul precedent, în 2015 trendul crescător s-a menținut și a atins valoarea de 16,26%, 2016 înregistrând și el un procent similar (16,83%). Anul acesta, piața a continuat să crească. Marca noastră a performat excelent, în primele șapte luni ale anului înregistrând o creștere de 23% față de anul trecut, în condițiile în care piața a crescut cu 16%.

 

Valorile Opel și comunicarea lor

Florentina: “The future is everyone’s” este noul slogan al mărcii Opel, care evidențiază obiectivul său pe termen lung: de a dezvolta tehnologiile viitorului și a le face accesibile prin gama sa de modele tuturor clienților.

Identitatea se reflectă de la prima vedere prin noul logo - așa-numitul Opel Blitz – care pune accentul în mod simplu și clar pe energia ce pune totul în mișcare.

Un alt element definitoriu pe care Opel își construiește identitatea este filosofia de design. De ce filosofie și nu un simplu limbaj de design? Pentru că prima asigură consistență și sustenabilitate și poate face ca un design să arate contemporan chiar și peste ani. Să luăm, de exemplu, conceptul Monza – o viziune ce va influența designul autoturismelor noastre și în următorii ani, dar în permanență reinventată astfel încât să reflecte evoluția tehnologică. 

Strategia de comunicare globală este construită în jurul noului slogan, care integrează toate prioritățile pe care brandul și le-a asumat cu entuziasm:

  • Inovația permanentă: a fost mereu în ADN-ul nostru, iar de-a lungul timpului ne-am asigurat că toată lumea beneficiază de inovațiile pe care le-am încorporat în producție: de la introducerea convertorului catalitic ca dotare standard (1989), la dotarea tuturor autoturismelor cu airbaguri de dimensiuni mari (1995) și până la soluțiile de eMobilitate din 2017.
  • Mobilitatea și conectivitatea oamenilor la experiențe reale, la ceea ce le place și le ușurează viața. Astăzi șoferii folosesc touchscreen-ul pentru a comunica, dar peste câțiva ani recunoașterea vocală va prelua ștafeta, fapt care va asigura mai multă siguranță la volan. Opel a făcut deja primii pași în această direcție, prin crearea unor console cu comandă vocală, dar și prin conectarea la serviciile de asistență personală OnStar.
  • Calitatea ingineriei germane: o moștenire tangibilă și gata să fie experimentată oricând, ce și-a propus printre altele reducerea emisiilor de carbon, a frecvenței și consecințelor accidentelor rutiere;
  • Accesibilitatea: viitorul nu este despre luxul disponibil doar pentru câteva elite, de aceea credem în punerea inovațiilor la dispoziția tuturor, pentru îmbunătățirea standardelor de viață. Doar atunci când sunt accesibile, inovațiile pot schimba cu adevărat lumea.

 

Evoluția comunicării pe piața din Ro

Florentina: Deloc surprinzător, Opel a fost prezent în cultura automobilului și pe piața din România încă din secolul trecut. Reclamele din perioada interbelică în ziarele vremii dovedesc interesul local pentru modele precum Opel Olympia sau Opel Pullman.

În ultimii ani comunicarea pe piața locală s-a aflat în permanență sub umbrela celei globale, urmărind să convingem și clientii locali că Wir leben autos (Mașinile sunt pasiunea noastră) - sloganul anterior al mărcii.

 

Strategia de comunicare actuală

Florentina: La nivel global strategia de comunicare a mărcii este adaptată în permanență, schimbările din industria auto fiind mai rapide și mai profunde ca oricând. Autovehiculul ca atare nu se mai află în centrul atenției. Atenția se concentrează în schimb asupra mobilității oamenilor, ceea ce constituie o schimbare de paradigmă.

De la mecanică la era digitală, de la combustibil la electricitate, de la simpla deținere a unui autoturism la soluții de mobilitate în funcție de fiecare situație. De aceea comunicarea punctuală a modelelor Opel se bazează din ce in ce mai mult pe promovarea acelor dotări care înlesnesc conectivitatea, siguranța sau confortul șoferului și al pasagerilor.

La nivel local, prima campanie derulată sub umbrela noului slogan de brand a fost cea pentru noul Opel Insignia. Pentru a surprinde caracterul premium și esența a ceea ce reprezintă acest automobil pentru gama Opel și pentru potențialii clienți, noul Insignia vine și cu un slogan propriu de produs: ”German technology for everyone”, care este o aserțiune puternică și auto-explicativă, care nu necesită o adaptare.

La fel și campania de comunicare ”It’s a good life!” pentru noul Crossland X, care reflectă o nouă viziune asupra vieții prin prisma beneficiilor pe care ți le poate aduce aceasta mașină.

 

Principalele canale

Florentina: Fiind un brand cu o adresabilitate largă utilizăm toate canalele principale de comunicare. În funcție de modelul pe care dorim să-l promovăm ne concentrăm mai mult pe acele canale care rezonează mai bine cu profilul clientului modelului respectiv, din care nu lipsesc: tv-ul, care are încă o pondere importantă la nivelul consumului de media în România, dar și online-ul – cu principalele sale componenete de performance, display, social media etc. Presa auto ramâne de referință pentru noi, cu o pondere mai crescută pe proiecte speciale, ocazionate, de exemplu de saloanele auto internaționale.

Acordăm o atenție deosebită și acțiunilor de consumer activation, care conving prin puterea lor de viralizare și surprind în mod plăcut clienții și fanii mărcii.

 

Cumpărătorul Opel din România

Cristian: Opel este marca tuturor, empatică, autentică și abordabilă, la fel ca oamenii obișnuiți care ne conduc autovehiculele.

Opel oferă modele pentu familii precum gama X: Crossland X, Mokka X, Grandland X, Zafira sau modelul compact Astra, dar și pentru cei ce abordează un stil de viață mai aventuros propunându-le Mokka X cu tracțiune integrală sau variantele mai sportive ale noului Insignia. Tinerilor care au un stil de viață urban, le propunem modele personalizabile precum Corsa sau Adam, pentru acesta din urmă personalizările fiind nenumărate. 

Noul Insignia este o adevărată navă amiral a gamei Opel, fabricată în Germania. Ca urmare, noua campanie derulată pe toate canalele de comunicare începe cu sloganul „Tehnologie germană pentru toată lumea”.

Reclama principală a campaniei  demonstrează că acesta este un nou stil de conducere. Autoritar, dar nu imperativ. Orientat spre viitor și considerând nevoile tuturor. Noul Insignia este potrivit întocmai pentru astfel de oameni, pentru că este un autovehicul pentru cei care știu ce contează cu adevărat.

Să nu uităm nici de gama de utilitare Opel, care aduce în portofoliul de clienți Opel antreprenori și corporații.  Ce putem spune că au în comun, cei mai mulți dintre clienții noștri este aprecierea pentru filizofia Opel. Aplicăm în munca noastră de zi cu zi sloganul Opel “The future is everyone’s” și această abordare are ca rezultat modele practice, cu un design deosebit și cu tehnologii disponibile de regulă în echiparea modelelor premium.

 

Principalele modele vandute

Cristian: Best seller-ul nostru este modelul Astra, urmat de Corsa, iar pe a treia pozitie este SUV-ul Mokka X.

 

Cota de piață

Cristian: Începând cu 2014 am înregistrat o cotă de piață de 5% care s-a menținut în jurul acestei valori până în 2017, cu modificări la nivelul mixului de modele.

 

Așteptări pentru anul acesta

Cristian: Consider că piața are potențial de creștere și sper în intervenția factorilor de reglementare din perspectiva timbrului de mediu și a reglementării fiscalizării importului de vehicule rulate.

Legat de așteptările privind performanța Opel, pe lângă rețeta de succes, Astra, Corsa, Mokka X, mizăm pe succesul noului nostru vârf de lance, Insignia care a sosit în vara aceasta și a avut un start foarte bun și pe noile modele din gama X - Crossland X și Grandland X - acesta din urmă se va alătura gamei în a doua parte a anului. Ținând cont de experiența avută cu modelul Mokka X și de popularitatea acestui segment, ne așteptăm ca aceste noi modele să fie bine primite de public.

La fel ca noul Astra, noul Insignia Grand Sport aduce o serie de tehnologii de top care permit o conducere mai sigură, mai relaxată și mai confortabilă ca niciodată, noul Insignia asumându-și pe deplin rolul de navă amiral a gamei Opel. Aceste atuuri și un debut apreciat de public sunt argumentele care ne fac să credem în succesul modelului.

Estimăm că modelele Astra, Mokka X și Corsa vor fi în continuare pe un trend ascendent, oferta Opel fiind una foarte competitivă. În plus, cu cele două modele complet noi de anul acesta, SUV-urile Opel Crossland X și Grandland X, Opel debuteză în două noi segmete de piață de mare succes. Cu noile modele lansate anul acesta, mizăm pe un portofoliu reînnoit.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Dosare editoriale

Companii

Branduri

Sectiune



Branded


Related